LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit gelezen...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
BLT

Nooit gelezen...

Ongelezen bericht door BLT »

Hai,

Al enkele maanden volg ik dit forum wat mij opvalt is:
Nooit lees ik iets over gedupeerden die EEN KEUZE HEBBEN GEMAAKT.
En vooral: welke keuze en waarom?
Graag reacties van gedupeerden die een KEUZE HEBBEN GEMAAKT..

MVG
BLT

Erik

Re: Nooit gelezen...

Ongelezen bericht door Erik »

Ben ook wel benieuwd naar de keuze van anderen. Heb zelf de volgende keuze gemaakt:

-Eén contract voortijdig gestopt (inclusief boete) en betaal deze nu in maandtermijnen af
-Andere contract gestopt met maandtermijnen omdat op dit contract de handtekening van mijn echtegenote ontbreekt

Welke keuze heb je zelf gemaakt als ik vragen mag

jos

Ongelezen bericht door jos »

Mijn keuze.
Ik heb een Wver3dubbelaar. Loopt binnenkort af. Ik ga de aandelen overnemen en ga NIET in op het Dexia-aanbod.
2 kansen:
1)aandelen worden echt wel weer eens meer waard en dan kun je zelf bepalen wanneer je ze verkoopt. Je schuld is dan waarschijnlijk veel minder en misschien maak je ooit nog winst. Let wel: in 2 jaar tijd kan veel gebeuren.
2) Er komt een goede uitspraak van de rechter. Misschien wel kwijtschelding schuld en inleg terug.

En ding weet je zeker: ga je in op het Dexia aanbod dan win je nooit!

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Beste Jos,
Wat denk je dat je voor die aandelen moet betalen??
Op de beurs krijg je voor dat zelfde geld op dit moment gemiddeld 3 x zoveel aandelen. Ing en Abn....en 8 x zoveel aandelen Ahold.
Dus overnemen is volgens mij de slechtste optie.

Art

Ongelezen bericht door Art »

Jos,

Kun je mij dan vertellen hoe het overnemen van de aandelen in zijn werk gaat ? Moet je dan de aankoopwaarde aan Dexia betalen ofzo ? En verder: kan dit ook onder protest of in elk geval zonder dat je hoeft te tekenen voor het verspelen van al je rechten ? Graag reaktie, alvast bedankt.

Art

BLT

Ongelezen bericht door BLT »

Erik,

Eind mei loopt een winstverdriedubbelaar af.
Heb nog geen definitieve beslissing genomen.
Wat ik zeker weet is dat ik niet op het dexia aanbod inga.
Vervolgens twijfel ik nog steeds tussen:
a. restschuld betalen(zie ik m'n geld ooit terug?)
b. niets betalen en afwachten(incasso, deurwaarders etc..?)
c. verlengen(zit ik er zeker nog 1 jaar aan vast en dan ?)

Overigens bedankt voor je reactie..

mvg
blt

Ron

b.b.b.b.b.b.
b.b.b.b.b.
b.b. b.b.
b.b. b.b.
b.b.b.b.b.b.
b.b.b.b.b.b.
b.b. b.b.
b.b. b.b.
b.b.b.b.b.

Ron

moest dus een B. zijn

Fenna

Ongelezen bericht door Fenna »

Wij zijn gestopt met het betalen van de maandelijkse termijnen. Mijn man heeft de overeenkomst met Dexia nietig verklaard.

jos

Ron,
Als je bijvoorbeeld 20.000 Euro gaat betalen om je restschuld te betalen ben je dus gewoon dat geld kwijt.
Tenzij je niet ingaat op het Dexia-aanbod en LV de rechtzaak wint.

Als je de aandelen overneemt moet je 40% meer uitgeven. Of je nu 20.000 Euro schuld betaalt of 28.000 Euro aan aandelen, het gaat om veel geld en dan is mijn redenering: 20.000 Euro ben je kwijt, die 28.000 Euro, die nu al een waarde heeft, maar die zal op langere termijn meer waard kunnen worden. Voordeel is dan dat je wel zelf kunt beschikken over deze aandelen en je er mee kan doen wat je wilt. Als ze ooit weer eens hoger staan gewoon verkopen. Ik ga dus NOOIT zomaar een bedrag aan Dexia betalen waarvan ik weet dat ik het waarschijnlijk nooit meer terugkrijg.
Dan maar een lening op veel langere termijn om de aandelen over te nemen en wachten en op de rechtzaak en op betere tijden.
Nadeel is wel dat als je geen eigen geld hebt je dit moet financieren.

Art.
Hoe je de aandelen overneemt? Door de hoofdsom aan Dexia te betalen. Dan storten zij de aandelen op een speciale beleggingsrekening op jouw naam. Ga je niet in op het Dexia-aanbod dan kun je, als LV wint, gecompenseerd worden en krijg je je inleg terug. Tenminste, zo begrijp ik het uit alle stukken die ik heb gekregen. Ga je in op het Dexia-aanbod dan krijg je call-opties (hoeveel hangt af van de hoofdsom). Je kunt verder dan geen juridische acties meer voeren.

Succes in jullie keuze.

Linda

Ongelezen bericht door Linda »

Hoi Jos,

Ik zie nergens in mijn contract staan, dat ik mijn aandelen kan overnemen. Alleen het dexia aanbod bied die optie, maar niet in mijn "gewone" contract. Ze hebben het daarin alleen over verlengen, niet over aandelen eventueel overnemen. Hoe kan dit, snap ik even niet. Graag reactie.

jos

Hallo Linda,

Staat niet in het contract? Zou kunnen.
Het staat sowieso wel in het Dexia-aanbod, pagina 15 van de brochure. Punt 2. Ik citeer:
- Effecten overnemen. U blijft beleggen in de effecten van uw effecten-lease overeenkomst; u blijft een beleggingsrisico lopen. U belegt niet meer met van Dexia geleend geld.

Kijk, je pakt een stukje overwaarde van je huis, smeert de lening uit over 10, 20 of 30 jaar. Betaalt relatief weinig rente en je wacht op de uitslag van de rechtzaak. Wint LV dan kun je in 1 keer van je pakket aandelen af.
Het voordeel vind ik dat je tijd zat hebt om je pakket weer te kunnen verkopen en dat je zelf kunt bepalen wanneer je verkoopt. Je kunt rustig wachten op de uitslag van de rechtbank. En je hebt cash op je beleggingsrekening staan, afhankelijk natuurlijk van de koersen van je fondsen.

Ik kies voor deze constructie, omdat:
a) ik het zelf in de hand heb allemaal
b) ik niet op het Dexia-aanbod wil ingaan
c) ik NOOIT een schuld aan Dexia wil aflossen. De enige die daar beter van wordt is Dexia en niet de particulier
d) ik verwacht dat de beurs ooit wel weer gaat aantrekken
en dat mag van mij ook pas over 10 of 15 jaar zijn.
e) ik niet zeker weet dat LV gaat winnen.
f) ik het zat ben om dagelijks de AEX te volgen waarbij je tegen die deadline aanhikt.

Linda

Sorry Jos ,maar ik blijf vragen hierover houden. Ik heb het allemaal goed gelezen, maar dan ga je toch in op het Dexia aanbod??? Anders staat dat toch niet in het Dexia aanbod, want het staat niet in je "gewone" contract. Als je niet in gaat op het aanbod gelden de normale regelingen, en daar is geeen sprake van overname. Ook staat achter punt 2 de consequenties beschreven, onder andere : U ontvangt een of meer callopties. Bovenaan de pagina staat ook duidelijk Indien u zich aanmeldt voor het Dexia Aanbod gelden de verruimde mogelijkheden en dan volgen er 4 mogelijkheden waaronder punt 2 blz 15 jouw keuze. Reactie grrag.

jos

Hoi Linda,

Nog 1 keertje dan.Pak de brief er maar bij die je hebt gekregen. Pagina 3. Koptekst: indien u zich niet aanmeldt voor het Dexia Aanbod gelden de standaardmogelijkheden.

2. Effecten overnemen. U dient (het restant van) de hoofdsom in 1 x terug te betalen.

Je kunt morgen natuurlijk ook Dexia even bellen. Dan kunnen ze het je bevestigen.

Groet,

Jos

jos

Linda, ik bedoelde pagina 14 i.p.v. 15 van de brochure.

up

Ongelezen bericht door up »

Linda,
Je kunt je aandelen overnemen uiteraard tegen betaling van de hoofsom.
En waar dat wel of niet staat doet er niet toe.
Je kunt ze overnemen.
EINDE.

vr.gr.
up

Linda

Hoi Jos,

Bedankt voor je informatie, ik zat op pagina 15 te lezen, ivp 14. Ik heb het aanbod nog maar net binnen, en volg het forum nog maar pas. Ik lees zoveel mogelijkheden, en weet het soms niet meer. Ik ga eerst zelf alles goed doorlezen, en neem dan een beslissing. Nogmaals bedankt voor de moeite, en tot nu toe lijkt het mij best een goede optie. Groetjes Linda.

Ron

Jos,
Je hebt het over "het restant"... Er is helemaal geen restant Jos.
Er is een hoofdsom (waar het totale pakket aandelen voor is gekocht), dat dien je te betalen aan die dekselse boeve bende, en de rente die je tot nu toe iedere maand hebt moeten betalen......die ben je dus kwijt. Tel daarbij het verschil van het hele pakket wat deze nu waard is....tel uit je winst/verlies.
ennnu...eb ik verder nie begrijp.

jos

Ron,

1) IK HEB HET NIET OVER RESTANTSCHULD, MAAR OVER DE HOOFDSOM
2) BIJ AFLOSSING SCHULD BEN JE JE RENTE OOK KWIJT
3) OF JE BENT 20.000 EURO KWIJT EN JE KRIJGT ER NIETS VOOR TERUG. NIKS, NADA, NIENTE.
4) OF JE BENT 28.000 EURO KWIJT (AFLOSSING HOOFDSOM) EN JE KUNT OP TERMIJN DEZE 28.000 EURO WEER TERUG VERDIENEN. AL MOET DAT 30 JAAR DUREN.

WIE IS HIER NOU GEK?

boosje

Ongelezen bericht door boosje »

Als je de aandelen overkoopt ben je wel ingegaan op het dexia-aanbod. Dus LV kun je wel vergeten. Of zie ik dit verkeerd?

Gesloten