| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NU BETALEN OF WACHTEN!!!
-
Cindy
NU BETALEN OF WACHTEN!!!
Kan iemand zeggen wat je nu moet doen als je contract onlangs is afgelopen? Ik wil niet ingaan op aanbod Dexia maar wachten met betalen totdat die rechtzaak is geweest..maar is dit verstandig? Zijn er meer mensen die niet betalen en al deurwaarders etc hebben langsgehad??
DENNIS REAGEER JIJ AUB NIET!!!!!!!!!!!
DENNIS REAGEER JIJ AUB NIET!!!!!!!!!!!
-
Arnold
Re: NU BETALEN OF WACHTEN!!!
Beste Cindy,
lees even mijn bericht bij het onderwerp 'Stel dat Dexia failliet gaat......' Dit is niet HET antwoord op je vraag, maar kan wellicht bijdragen aan je beslissing.
Succes
lees even mijn bericht bij het onderwerp 'Stel dat Dexia failliet gaat......' Dit is niet HET antwoord op je vraag, maar kan wellicht bijdragen aan je beslissing.
Succes
-
dik
mijn contrakt liet 12 juli af en ik heb ook nog steeds niet betaal maar kreeg gister een brief binnen dat mijn schuld a 2000euro kon afbetalen in 43 maanden zonder kosten dus ik weet nog niet wat ik doe de stichting maar even gevraagt maar je dat duurt weken dus ik hoop of meer mensen deze aanbieding hebben gehad en wat te doen
-
arnold
Dik,
Let er wel op dat wanneer je met deze regeling accoord gaat, je geen aanspraak kan maken op regelingen die voortvloeien uit de stichting.
Let er wel op dat wanneer je met deze regeling accoord gaat, je geen aanspraak kan maken op regelingen die voortvloeien uit de stichting.
-
Maarten
Beste Dirk,
Ik kan helaas niet adviseren of het voor jou goed is om dit aanbod te aanvaarden.
Als je ingaat op dit aanbod teken je er wel voor dat je af ziet van verdere claims.
Het is misschien wel goed te weten wat dit voorstel van Dexia hun kost:
Hiervoor moet je de zgn. contante waarde weten van de betaling van 46,51 euro die jij gaat doen.
Oftewel wat kost het hun dat je de schuld niet nu direct maar in 43 maanden tijd afbetaalt?
Deze contante waarde is bij een rente van 5% EUR 1.827,53.
Het kost hun dan dus EUR 2.000 - EUR 1.827,53 = EUR 142,47
Het voorstel stelt dus niet zoveel voor. (Vind ik)
groet Maarten
Ik kan helaas niet adviseren of het voor jou goed is om dit aanbod te aanvaarden.
Als je ingaat op dit aanbod teken je er wel voor dat je af ziet van verdere claims.
Het is misschien wel goed te weten wat dit voorstel van Dexia hun kost:
Hiervoor moet je de zgn. contante waarde weten van de betaling van 46,51 euro die jij gaat doen.
Oftewel wat kost het hun dat je de schuld niet nu direct maar in 43 maanden tijd afbetaalt?
Deze contante waarde is bij een rente van 5% EUR 1.827,53.
Het kost hun dan dus EUR 2.000 - EUR 1.827,53 = EUR 142,47
Het voorstel stelt dus niet zoveel voor. (Vind ik)
groet Maarten
-
dik
beste maarten als ik het aanbod aanvaard heb ik wel recht op regeling van de stichting want ik zet er wel bij dat ik onder protest en onder voorbehoud van alle rechten teken
-
ger
Hallo Dik,
Ik denk toch ook als je renteloos in termijnen mag afbetalen
bij dexia dat je rechten verspeeld zijn,ook al zeg je dat je het onder protest doet.Dus denk goed na bij wat je doet.
Ik zelf moet ook veel geld betalen en ik probeer het zolang mogelijk te rekken maar als ik uiteindelijk zou moeten betalen dan doe ik dat volgens de normale manier dus ineen keer.Ik wil wat dat betreft alles in eigen hand houden ook moet daarvoor mijn mooie vierwieler wijken.
Ik denk toch ook als je renteloos in termijnen mag afbetalen
bij dexia dat je rechten verspeeld zijn,ook al zeg je dat je het onder protest doet.Dus denk goed na bij wat je doet.
Ik zelf moet ook veel geld betalen en ik probeer het zolang mogelijk te rekken maar als ik uiteindelijk zou moeten betalen dan doe ik dat volgens de normale manier dus ineen keer.Ik wil wat dat betreft alles in eigen hand houden ook moet daarvoor mijn mooie vierwieler wijken.
-
Maarten
Dik,
Het aanbod dat je gehad hebt van Dexia is een van de mogelijkheden zoals beschreven op hun website www.dexia-aanbod.nl. Dit betekent dat je niet onder voorbehoud of onder protest op het aanbod kunt ingaan.
groet Maarten
Het aanbod dat je gehad hebt van Dexia is een van de mogelijkheden zoals beschreven op hun website www.dexia-aanbod.nl. Dit betekent dat je niet onder voorbehoud of onder protest op het aanbod kunt ingaan.
groet Maarten
-
L. Blok
Beste Dik,
Voor mij staat het (nog) niet vast dat jij je rechten zou
verspelen als je op het aanbod van Dexia ingaat. Op de site
van Dexia-aanbod.nl staat nl. vermeldt dat het aanbod pas
zou ingaan op 1 april 2003. Verder zijn ook nog niet alle
details van het "aanbod" bekend en ga ik er vanuit dat bij
het aanbod zoals dat nu gedaan is, geen expliciete verkla-
ring van je wordt gevraagd dat je afziet van juridische pro-
cedure's. Mocht dit wel het geval zijn dan lijkt mij het be-ter niet op dit voorstel in te gaan.
m.v.g.
L. Blok
Voor mij staat het (nog) niet vast dat jij je rechten zou
verspelen als je op het aanbod van Dexia ingaat. Op de site
van Dexia-aanbod.nl staat nl. vermeldt dat het aanbod pas
zou ingaan op 1 april 2003. Verder zijn ook nog niet alle
details van het "aanbod" bekend en ga ik er vanuit dat bij
het aanbod zoals dat nu gedaan is, geen expliciete verkla-
ring van je wordt gevraagd dat je afziet van juridische pro-
cedure's. Mocht dit wel het geval zijn dan lijkt mij het be-ter niet op dit voorstel in te gaan.
m.v.g.
L. Blok
-
dik
beste maarten dit aanbod komt wel van legio rotterdam er er staat ook niet in de brief dat ik afzie van alle rechten maar ik denk omdat ik niet heb betaald vanaf 12 juli toen mijn aandelen zijn verkocht ik de restschuld moest bij betalen ik denk ook dat dit de incassodienst is van legio zit in rotterdam
-
EE
Hallo Dik
Ik betaal niet heb ook 9300 euro schuld .
denk dat we met zen allen niet moeten betalen
groetjes
Ik betaal niet heb ook 9300 euro schuld .
denk dat we met zen allen niet moeten betalen
groetjes
-
Maarten
Beste Dik, Heer Blok,
Okee, ik ben ervan uitgegaan dat dit aanbod er één is in het kader van het totale aanbod van Dexia. En wel een voorloper ervan omdat deze zaak kennelijk al langer speelt.
Één van de voorwaarden van 'het aanbod' van Dexia is:
"Omdat wij niet verplicht zijn om onze cliënten een aanbod te doen, vinden wij dat daar van de kant van onze cliënten iets tegenover moet staan. Cliënten die willen deelnemen aan het Dexia Aanbod zullen moeten verklaren af te zien van enige juridische actie tegen Dexia over hun effectenleasecontract(en). ......."
Waarom zouden zij daar hier in deze individuele situatie dan vanaf zien??
Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn, temeer daar de tegemoetkoming van Dexia in financieel opzicht niet zoveel voorstelt. (zie mijn berekening hierboven)
groet Maarten
Okee, ik ben ervan uitgegaan dat dit aanbod er één is in het kader van het totale aanbod van Dexia. En wel een voorloper ervan omdat deze zaak kennelijk al langer speelt.
Één van de voorwaarden van 'het aanbod' van Dexia is:
"Omdat wij niet verplicht zijn om onze cliënten een aanbod te doen, vinden wij dat daar van de kant van onze cliënten iets tegenover moet staan. Cliënten die willen deelnemen aan het Dexia Aanbod zullen moeten verklaren af te zien van enige juridische actie tegen Dexia over hun effectenleasecontract(en). ......."
Waarom zouden zij daar hier in deze individuele situatie dan vanaf zien??
Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn, temeer daar de tegemoetkoming van Dexia in financieel opzicht niet zoveel voorstelt. (zie mijn berekening hierboven)
groet Maarten
-
L. Blok
Beste Maarten,
Volkomen eens met je dat voorzichtigheid geboden is. Dexia
slaagt er aardig in om een wig te drijven tussen de gedu-peerde en de Stichting met hun aanbod, wat volgens mij een
sigaar is uit eigen doos. Maar wat dan te doen, ook omdat de
Stichting niets maar dan ook helemaal niets te melden heeft
wat men het beste kan aanvangen en je contract afloopt of al
afgelopen is? Je moet natuurlijk wel tegen de druk bestand
zijn om niet te betalen en maar op een deurwaarder te gaan
zitten wachten. Wellicht zou dit misschien de beste optie
zijn omdat daar dan een rechter aan te pas moet komen. Maar
wat is wijsheid in deze?
m.v.g.
L. Blok
Volkomen eens met je dat voorzichtigheid geboden is. Dexia
slaagt er aardig in om een wig te drijven tussen de gedu-peerde en de Stichting met hun aanbod, wat volgens mij een
sigaar is uit eigen doos. Maar wat dan te doen, ook omdat de
Stichting niets maar dan ook helemaal niets te melden heeft
wat men het beste kan aanvangen en je contract afloopt of al
afgelopen is? Je moet natuurlijk wel tegen de druk bestand
zijn om niet te betalen en maar op een deurwaarder te gaan
zitten wachten. Wellicht zou dit misschien de beste optie
zijn omdat daar dan een rechter aan te pas moet komen. Maar
wat is wijsheid in deze?
m.v.g.
L. Blok
-
dik
beste de heer blok
kijk die schuld blijft staan en als de stichting naar de rechter gaat duurt wel jaren voor er wat uit komt en ik blijf met het gezijk zitten kijk ik kan het betalen in een keer maar ik dacht als er een uitspraak komt kan ik de incasso zo stop zetten ja dan is schade nog beperkt hoop ik en ik ben van het gezijk af
kijk die schuld blijft staan en als de stichting naar de rechter gaat duurt wel jaren voor er wat uit komt en ik blijf met het gezijk zitten kijk ik kan het betalen in een keer maar ik dacht als er een uitspraak komt kan ik de incasso zo stop zetten ja dan is schade nog beperkt hoop ik en ik ben van het gezijk af
-
janh
Geachte heer Blok, Maarten en Dik,
Nu ik gelezen heb dat de rechtzaak van stichting LV versus Dexia binnenkort gaat beginnen, denk ik dat een rechter, die een min of meer zelfde zaak ter behandeling krijgt, zoals van Dik, waarschijnlijk deze zaak zal gaan aanhouden, dit in afwachting van eerder genoemde procedure. Ik zou, wanneer ik Dik was met deze stelling naar een rechtswinkel gaan en hun advies vragen.
Maar laat het duidelijk zijn dat je hoe dan ook op dit punt een risico neemt, want betaal je en er gebeurd wat met Dexia dan loop je het risico dat je daardoor je geld kwijt bent.
Een ander punt wat het overwegen waard is , is de tegenstelling in de redenering van Dexia. Aan de ene kant zeggen zij dat ze een ijzersterke juridische positie hebben, maar aan de andere kant zeggen ze dat je moet afzien van verdere juiridische claims. Natuurlijk kun je hier tegenin brengen dat ze van het "gezeur" af willen zijn, maar ook dan had hun ijzersterke jur. positie tot een andere redenering moeten leiden n.l : iets in de trant van : "Gezien onze ijzersterke jur. positie zult u er ernstig rekening mee moeten houden dat u deze zaak verliest en dat wij de kosten op u zullen verhalen."
mvg.
Janh
Nu ik gelezen heb dat de rechtzaak van stichting LV versus Dexia binnenkort gaat beginnen, denk ik dat een rechter, die een min of meer zelfde zaak ter behandeling krijgt, zoals van Dik, waarschijnlijk deze zaak zal gaan aanhouden, dit in afwachting van eerder genoemde procedure. Ik zou, wanneer ik Dik was met deze stelling naar een rechtswinkel gaan en hun advies vragen.
Maar laat het duidelijk zijn dat je hoe dan ook op dit punt een risico neemt, want betaal je en er gebeurd wat met Dexia dan loop je het risico dat je daardoor je geld kwijt bent.
Een ander punt wat het overwegen waard is , is de tegenstelling in de redenering van Dexia. Aan de ene kant zeggen zij dat ze een ijzersterke juridische positie hebben, maar aan de andere kant zeggen ze dat je moet afzien van verdere juiridische claims. Natuurlijk kun je hier tegenin brengen dat ze van het "gezeur" af willen zijn, maar ook dan had hun ijzersterke jur. positie tot een andere redenering moeten leiden n.l : iets in de trant van : "Gezien onze ijzersterke jur. positie zult u er ernstig rekening mee moeten houden dat u deze zaak verliest en dat wij de kosten op u zullen verhalen."
mvg.
Janh
-
L. Blok
Beste Janh,
Zo ijzersterk is hun juridische positie niet want dat is in volledige tegenspraak met de dagvaardiging die Dexia heeft gedaan naar Aegon omdat Dexia vindt dat Aegon hun een kat in de zak verkocht heeft. Ik zou over dit gegeven dan maar ook niet zo hoog van de toren blazen als ik Dexia was!
m.v.g.
L. Blok
Zo ijzersterk is hun juridische positie niet want dat is in volledige tegenspraak met de dagvaardiging die Dexia heeft gedaan naar Aegon omdat Dexia vindt dat Aegon hun een kat in de zak verkocht heeft. Ik zou over dit gegeven dan maar ook niet zo hoog van de toren blazen als ik Dexia was!
m.v.g.
L. Blok
-
Maarten
Dik,
Als ik het goed begrijp wil je niet het 'gezeik' van een procedure maar wel gebruik maken van de eventuele positieve uitkomst van zo'n procedure?
Dat is toch niet solidair?
groet Maarten
Als ik het goed begrijp wil je niet het 'gezeik' van een procedure maar wel gebruik maken van de eventuele positieve uitkomst van zo'n procedure?
Dat is toch niet solidair?
groet Maarten
-
Margreet de Boer
Als je niet wil betalen krijg je te maken met extra kosten van een incasso-bureau en een negatieve BKR-melding (gelukkig heeft m'n vriendin dat kunnen voorkomen door toch maar te gaan betalen). Niet betalen is in ieder geval erg dom en kan hele vervelende consequenties hebben (waar je later pas achter komt). Beter is het om een betalingsregeling met kleine bijkomende kosten af te sluiten. Doe je nergens afstand van en ben je geen wanbetaler volgens het BKR.
Groeten.
Margreet
Groeten.
Margreet
-
dik
beste maarten ik ben een van de eerste die lid is geworden van de stichting dus solidair ben ik heus wel dus daar licht het niet aan maar de kosten als je niet betaald gaan ook om hoog en das minder
-
dik
margreet ik heb een regeling zonder extra aangeboden gekregen