LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu.nl bericht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Christa

Nu.nl bericht

Ongelezen bericht door Christa »

Uitgegeven: 12 november 2002 17:19

AMSTERDAM - De onafhankelijke klachtencommissie DSI heeft Dexia in een hoger beroep over een particuliere beleggingszaak niet-ontvankelijk verklaard. Dat betekent dat de bank de betrokken belegger zijn inleg plus de rente daarover moet terugbetalen, zo heeft DSI dinsdag gemeld.

Bovendien draait Dexia op voor de schulden van de belegger. Die waren het gevolg van het aandelenlease-contract dat hij had gesloten. Daarbij worden met geleend geld aandelen aangekocht. DSI had eerder dit jaar geoordeeld dat de bank onzorgvuldig had gehandeld omdat zij onder meer de belegger telefonisch te agressief had benaderd en hem bovendien onjuiste informatie had verstrekt.

De commissie van beroep van DSI is nu van mening dat deze belegger een individueel geval betreft. Daardoor ontstaat geen precedentwerking. Hierover heeft Dexia opgelucht ademgehaald. De bank is immers nog in onderhandeling met de stichting Leaseverlies, die optreedt namens talrijke beleggers die door aandelenlease-constructies gedupeerd zijn.

Adrie

Re: Nu.nl bericht

Ongelezen bericht door Adrie »

Goh, wat een nieuws.

Even forum lezen zou leren, dat dit item al volop is vertegenwoordigd, inclusief reacties en uitleg op eventuele moeilijke juridische teksten.

Adrie

Ongelezen bericht door Adrie »

daar moet ik wel bij zeggen dat ik een heel irritant persoontje ben die de hele dag niks te doen heeft, en nog lelijk ben ook.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Van wie moest je dat er bij zeggen Adri?
:P

toet

Ongelezen bericht door toet »

Van zijn vrouw die is net zo lelijk.

Christa

Ongelezen bericht door Christa »

Ik heb dit artikel alleen geplaatst omdat hierin met "gewone" taal wordt gesproken, en het was kort samengevat, bij andere berichten moet je het justitieel woordenboek bij je hebben, anders kom je er niet uit ;)

Gesloten