LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nu ook actie tegen Spaarbeleg SprintPlan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Mr. Anton J. Weenink (Ver

nu ook actie tegen Spaarbeleg SprintPlan

Ongelezen bericht door Mr. Anton J. Weenink (Ver »

Zoals de afgelopen dagen in enkele kranten viel te lezen, heeft de juridische ledenservice van de Vereniging 'Consument & Geldzaken' uit Amsterdam nu ook een sommatie doen uitgaan naar Aegon dochter Spaarbeleg. Gebleken is dat ook Spaarbeleg zich niet heeft gehouden aan de per 1 februari 1999 van kracht geworden Nadere Regeling bij het Besluit Toezicht Effectenverkeer. Deze regels schrijven onder meer voor dat van een cliënt vooraf een risicoprofiel had opgesteld moeten worden.
Nadere informatie over deze actie bij:
Vereniging 'Consument & Geldzaken'
ABC Gebouw
Donker Curtiusstraat 7
1051 JL Amsterdam
Tel.20-6849055
website: www.geldwijs.nl
e-mail:[email protected]

Hans1

Re: nu ook actie tegen Spaarbeleg SprintPlan

Ongelezen bericht door Hans1 »

Wereldnieuws :-)

JD van den Berg

Ongelezen bericht door JD van den Berg »

Mijnheer Weenink
Kan je het contract met Dexia ook zien als een overeenkomst zoals de klant en een bakker,nl de een betaald geld ,de ander levert een product of een dienst.Volgens mij kan dit opgaan omdat de deelnemer geld(rente) betaald en DEXIA een lening geeft om samen winst te behalen.Dexia brengt haar expertise in en gaat voor het geld van de lening 3 fondsen kopen en verder een aantal+ rechten(opties)Tijdens de looptijd van het contract is DEXIA alleen en geheel verantwoordelijk voor de uitvoering van de deal.
Als DEXIA nu nalatig is,niet alle handelingen doet die normaal van een expert verwacht mogen worden of die handelingen worden wel gedaan maar de baten eruit komen niet bij de deelnemer ,wat toch moet volgens art 3 van de Bijzondere voorwaarden. Is dit handelen door DEXIA dan verwijtbaar en een reden voor ontbinding van het contract?
Graag Uw antwoord,JD

JD van den Berg

Ongelezen bericht door JD van den Berg »

Heer Weenink
bent U al zover met een antwoord op mijn vraag?

Sander Bianca

Ongelezen bericht door Sander Bianca »

up

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Wil ook graag het antwoord weten.....

joep

Ongelezen bericht door joep »

J.D. v.d.Berg en anderen,
Volgens mij krijgt u niet zo maar antwoord op adviesvragen. Ik ben zelf sinds 1996 lid van de Ver. Consument & Geldzaken en weet dat zij een streng onderscheid maken tussen leden en niet-leden. Op zich lijkt mij dit ook wel logisch, zij bestaan dankzij hun leden die immers (via hun contributiebetaling ad. euro.20,-- of zo per jaar) zorgen dat zij kunnen bestaan en hun werk kunnen doen (t.b.v. hun leden). Consumentenorganisaties worden immers niet door de overheid gesubsideerd om hun werk voor jan-en-alleman te doen.

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

Zie er niets van op hun site........

hans

Ongelezen bericht door hans »

Ze komen allemaal aan bod. Eerst Legio en Bank Labouchere. Nu dan Aegon dochter Spaarbeleg. Straks ook Fortis en Levob.

Ad

Ongelezen bericht door Ad »

De juridische ledenservice van "Consument & Geldzaken" heeft een sommatie doen uitgaan naar Spaarbeleg.
Wat betekent dit concreet?

hans

Ik heb dit nagevraagd bij de juridische ledenservice van de Vereniging 'Consument & Geldzaken'; ik ben lid van die club. De Vereniging Consument & Geldzaken heeft eind maart aan Spaarbeleg (in afschrift aan Aegon de moedermaatschappij) een opsomming gegeven van de rechtsinbreuken bij de verkoop van het SprintPlan. Oogmerk is vermoedelijk een buitengerechtelijke schikking die wel aan SprintPlan deelnemers een flinke tegemoetkoming moet inhouden. Medio april is op de sommatie een afwerende reaktie op gekomen, waarbij een deel van de rechtsinbreuken ontkend schijnt te zijn door Spaarbeleg. Vorige week schijnt de jurist van Consument & Geldzaken die deze zaak onder zich heeft een nader uitgewerkte standpuntbepaling te hebben opgesteld. In deze schikkingpoging is ook de Consumentenbond gekend, als grootste van de Nederlandse consumentenorganisaties. Aldus zal wellicht een laatste kans worden geboden aan Spaarbeleg om deze kwestie buiten de rechter om via een schikking te regelen. De schikkingpoging is te vergelijken met de onderhandelen die in de periode juni - december 2002 gevoerd zijn tussen Leaseverlies/Consumentenbond en Dexia. Die laatste onderhandelinge zijn, zoals bekend, mislukt. Als ook de onderhandelingen ook met Spaarbeleg/Aegon mislukken, zal tegen Spaarbeleg waarschijnlijk ook een langdurige strijd voor de rechter worden gestart. Kortom, de strijd verbreedt zich

jan

Ongelezen bericht door jan »

ik heb mijn contract in 1998 afgesloten, veels te hoog maandbedrag, moest ik lenen van mn overwaarde, nu is dat op en moet ik het van mn loon betalen, kan ik niet.
Val ik buiten de regeling omdat er toen nog geen profiel nodig was ?
gr. jan

hans

Uit nader onderzoek uitgevoerd door juristen van de Vereniging Consument & Geldzaken (Amsterdam; tel.20-6849055)in de maand april is inmiddels een hele 'waslijst'van rechtsinbreuken door Spaarbeleg met betrekking tot het SprintPlan boven water gekomen.

Gesloten