Wij zijn eveneens gedupeerd door Legio. Het contract (winstverdriedubbelaar)loopt af op 1 juli a.s. met een verlies van ca 3200 euro. Op aanwijzingen van St. De Ombudsman ("Gehuwden kunnen alleen een lening aangaan wanneer beide partners daarvoor getekend hebben") heeft mijn echtgenote een aangetekend schrijven gestuurd naar Legio met het verzoek de overeenkomst nietig te verklaren en de ingelegde maandbetalingen terug te storten op onze rekening. Dit vanwege het feit dat bij een dergelijke leaseconstructie (lees: lening)ook de echtgenote, conform wettelijk voorschrift, dient te ondertekenen. Mijn echtgenote heeft het contract destijds niet ondertekend.
Wij hebben dus verder niet gereageerd op de mogelijkheden van de aflopende overeenkomst op 1 juli a.s.. Copieën van dit schrijven hebben wij verzonden naar de St.Leaseverlies (waar wij ons bij aangesloten hebben), naar De Ombudsman en naar St. Autoriteit Financiële Markten.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande werkwijze??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontbinding overeenkomst winstverdriedubbelaar
Re: Ontbinding overeenkomst winstverdriedubbelaar
Beste Gerard
Wij zijn benieuwd wat voor antwoord je krijgt
Houd ons op de hoogte!
groet
Revo
Wij zijn benieuwd wat voor antwoord je krijgt
Houd ons op de hoogte!
groet
Revo
Wij hebben 3 Winstverdubbelaar contracten die op 10 juli aflopen. Op dit moment gaan ze ons ca. € 1000,00 per stuk kosten. jaar. Indien we de € 3000,00 nu niet kunnen betalen, stelden ze ons een betalingsregeling voor We hebben Legio een brief geschreven en daarin gevraagd of we 2 contracten konden verkopen en de schuld van deze contracten salderen met het overgebleven contract en dat voortzetten tegen een rente van 7 % voor minimaal 1 jaar. De eerste reactie was afwijzend. Maar dit is toch ook een betalingsregeling. Tevens hebben wij Legio erop gewezen dat in de brochure over de Winstverdubbelaar werd gezegd dat het dividend aan ons zou worden uitbetaald. Bij ontvangst van het contract zat echter een copietje van Bruynzeel van der Graaf belastingadviseurs, met daarin de opmerking dat 75% van het dividend zou worden gebruikt om de kosten van de call-opties te betalen. Hier zijn we nooit apart van op de hoogte gebracht. Het komt dus hier op neer dat het dividend nu naar Legio ging en niet naar de klant. Toch zo'n f. 35,00 per maand bij een maandlast van f. 150,00.
beste huub ik wil je niet ongerust maken maar als je denk dat je 3000.00 moet betalen dan heb je het echt mis.ze vertellen er niet bij dat de schuld er nog af gaat. bij ons precies het zelfde.drie weken geleden 550 euro nu afrekening 4.102.90 euro en dit is er een van de twee Als ik jou zie denk ik dat je aan 16.000 euro zit bel morgen maar op naar legio heel veel sterkte Wat legio de mensen aan doet is ongelooflijk.ze hebben zo lang gegraaid in de mensen hun geld dieventuig van de hoogste plank.Hoop dat heel dat bedrijf kapot gaat ze hebben al veel mensen moeten ontslaan.geloof maar dat er onderling daar veel gebeurd