LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht aangeklaagd?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tomi

Onterecht aangeklaagd?

Ongelezen bericht door Tomi »

Stel je voor dat je onterecht aangeklaagd wordt (bijvoorbeeld door Dexia) om te betalen, terwijl de rechter beslist dat dat contract waar het op gebasseerd is, ontbonden moet worden.

Kan je dan de advocaatskosten terugeisen?

Ik bedoel, als je geen advocaat in de arm neemt, dan moet je betalen. Met advocaat niet, maar dat kost veel (vooral voor mensen die net geen rechtsbijstand krijgen). Als je dan geen advocaatskosten terug zou krijgen, betekent het dat alleen rijke mensen kunnen procederen. Weet iemand hoe dit zit?

Over iets anders: als je eegaleeser bent, hoe moet je dat aan Dexia kenbaar maken? Of gewoon wachten op de dagvaarding en daar daarmee komen?

Dubio

Re: Onterecht aangeklaagd?

Ongelezen bericht door Dubio »

Het is nonsens om te denken dat je met een advocaat automatisch wint van Dexia. Zonder advocaat is de kans nihil, met advocaat iets minder nihil. Er is nog maar één zaak van Dexia gewonnen, en daar was de rol van de tussenpersoon heel belangrijk.

Tomi

Ik zeg natuurlijk niet automatisch. Maar wanneer/als je wint, kan je dan de advocaatskosten die je gemaakt hebt terugvorderen?

lions90

Ongelezen bericht door lions90 »

Nee die kan je niet terugvorderen.

Tomi

Maar is dat niet heel erg vreemd? Als je geen rechtsbijstand hebt en geen genoeg geld voor een normale advocaat, betekent de rechstspraak dan niks voor jou? Een wrang gevoel. Dit zal wel misschien al eerder aan de spraak geweest zijn, maar voor een leek is dit toch moeilijk te begrijpen.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dubio,

Wat is er met je collega Leida aan de hand?

Ze zou me een mailtje terug sturen hoe het met de beantwoording van me brief en die van me advocaat er voor stond.

Kun jij niet eens achterhalen hoe het ervoor staat??

m.v.g. justice man

Gesloten