LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook Klachtencommissie DSI zegt dat VerDubbelaars HUURKOOPove

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Ook Klachtencommissie DSI zegt dat VerDubbelaars HUURKOOPove

Ongelezen bericht door L. Blok »

Bij het nalezen van de uitspraak van de Klachtencommissie DSI viel mij op wat mij tot nu toe niet zo was op opgevallen. Namelijk dat deze Commissie consequent en vele malen in deze uitspraak zegt dat de overeenkomst met "....VerDubbelaars" een HUURKOOPovereenkomst is. Wanneer de Commissie maar even getwijfeld had dat dit niet het geval zou zijn, dan had deze Commisssie zeker niet veelvuldig gebruik gemaakt van het woord 'huurkoopovereenkomst'. Met deze uitspraak lijkt het mij dat het nu volledig vaststaat dat in ieder geval de 'VerDubbelaars' huurkoopovereenkomsten zijn en dus onder Art. 1:88 BW juncto 1:89 BW vallen en dat daarbij de handtekenig van de partner nodig was.

Dit was de uitspraak waarbij Legio/Dexia werd opgedragen om het contract wegens dwaling te vernietigen en waartegen Dexia in hoger beroep is gegaan maar niet ontvankelijk werd verklaart.
De gehele behandeling van deze zaak is te lezen in topic:

http://www.trosradar.nl/?url=radarforum ... tegorie=12

Hieronder een klein gedeelte van deze topic.

m.v.g. L. Blok

Uitspraak
De Commissie stelt het bindend advies vast dat zij de op 17 augustus 2000 tussen partijen gesloten huurkoopovereenkomst overeenkomstig artikel 6:228 BW als vernietigd beschouwd op grond van dwaling zodat verweerder jegens klager geen rechten kan ontlenen aan de huurkoopovereenkomst die klager op 17 augustus 2000 met verweerder heeft gesloten, en dat verweerder binnen de tijd van één maand na verzending van partijen van een afschrift van dit bindend advies aan klager terugbetaalt al hetgeen klager op grond van genoemde overeenkomst aan verweerder heeft betaald, met de wettelijke rente over de bedragen die klager heeft betaald, per betaald bedrag te berekenen vanaf de dag dat klager dit bedrag aan verweerder heeft voldaan, tot aan de dag van terugbetaling door verweerder.
Het meer of anders gevorderde wordt afgewezen.

Dubio

Re: Ook Klachtencommissie DSI zegt dat VerDubbelaars HUURKOOPove

Ongelezen bericht door Dubio »

Dus de eega's hoeven niet te betalen als hun partner niet getekend heeft!! Leve de vrijgezellen, wij mogen lekker alles in ons EENTJE betalen!!
Voorstel: wil iemand met mij een schijnhuwelijk aangaan om de wv3d te vernietigen, dan vernietig ik de jouwe!

Robert Jan

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste heer Blok,

Dat de Wv3d huurkoopovereenkomsten zijn daar was ik al van overtuigd. Immers de BKR, "de" instantie van de onze banken en kredietgevers, noemt in mijn geval de wv3d "huurkoopovereenkomsten"
Dit werd mij verteld door mijn hypotheekadviseur. in verband met het oversluiten van mijn hypotheek ondervind ik nu hinder van 2 st. "huurkoopovereenkomsten"
Ik als eegaleaser ben er nu helemaal van overtuigd dat ik volledig in mijn recht sta.
Mischien heb ik daarom ook al niets meer vernomen van dexia sinds 18 mei jl. .... of is dat stilte voor de storm

ook nog bedankt voor al uw constructieve bijdragen op dit forum,
gr
Robert Jan

Willem S.

Ongelezen bericht door Willem S. »

Hallo,
nogmaals, Dexia heeft zelf aangegeven dat het om huurkoop gaat. De naam heb ik en uiteraard is dat gesprek ook opgenomen. Ik heb expliciet gevraagd of dit niet anders uit te leggen viel enzo, nee hoor: valt onder de wet huurkoop en huurkoop zal het zijn.....! Nou prima hoor, dus geschreven en nu wachten op antwoord.....

Sjaak

Ongelezen bericht door Sjaak »

Heer blok,

Wij bedanken U voor dit bericht, goed speurwerk.

Sjaak en Nel.

Jack

Ongelezen bericht door Jack »

Is het niet zo dat je een huurkoopovereenkomst altijd zonder kosten/boetes kan inlossen ? Zoja, dan zit Dexia so wie so fout met hun voorwaarde dat eenieder die z'n (verlengde) contract wilt afkopen dan alsnog 50% van de maandtermijnen extra moet betalen als een soort boete.

Joost

Ongelezen bericht door Joost »

hoe zit de constructie voor de verdubbellaar in elkaar en is hij te vergelijken met andere contracten zoals korting kado

Barry

Ongelezen bericht door Barry »

Geachte heer Bloke e.a.

Opnieuw blijkt u van grootte waarde en geeft u reeds meer vertrouwen dan SLV en Eegalease tot op heden. Ik begrijp dat dit de vrijgezellen leaseverliezers niet helpt, maar als getrouwd man ben ik blij met dit bericht.

Is het verstandig om op basis hiervan opnieuw een aangetekende brief naar Dexia te sturen?

m.vr.gr.
Barry Derksen

Ischa

Ongelezen bericht door Ischa »

Geachte dames, let op,

Man 60j., 1,85m. niet rokend, goedlachs, vriendelijk, en betrouwbaar.
Hobies: koken, lezen, tuineren. In bezit van een
" Winstverdriedubbbbbbelaaaar" overeenkomst. Zoekt dito vrouw tot 55j.

Totziens,
Ischa

Ted

Ongelezen bericht door Ted »

Probeer Jean de Zwaan eens die zet ook advertenties;)

Ted.

Gesloten