Nu ik alles nog eens de revue laat passeren komt het mij, als niet jurist, toch voor dat Dexia cs zich aan meerdere zaken schuldig heeft gemaakt. Middels haar berichtgeving richting haar, veronderstelde, clientele onder andere via Fisc Alert et cetera, deed men onder het mom
"ouwe jongens krentenbrood" het voorkomen of iedereen zich via de door hun uitgedachte fiscale methoden, zichzelf ten koste van het overheidsbeleid en fiscaalrecht kon begunstigen.
Alleen dit feit al, lijkt mij onder opruiing te vallen. Te weten:
Opruiing. Het publiekelijk aansporen tot het plegen van een strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen de overheid.
(http://www.joebattsarm.com/legisk9/jurido.html)
Of zie ik dat verkeerd?
Wie o wie...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opruiing door Dexia cs...
-
Oom Dagobert
Re: Opruiing door Dexia cs...
Weet niet of we over hetzelfde praten maar wil toch even mijn kennis kwijt over de belastingregels.
5 jaar geleden was er nog heel veel mogelijk.
Legiolease heeft daar in haar winstprognoses handig gebruik van gemaakt.
De toenmalige staatssecr. Vermeent heeft later gezegd dat hij toen al
de financiele wereld gewaarschuwd heeft over zijn plannen om ALLE
rentevoordelen af te schaffen.
I.pv. daar naar te luisteren heeft o.a. Spaarselect heeft toen nog snel zoveel mogelijk contracten aan de man gebracht. De regering heeft dat allemaal toegelaten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Legiolease heeft dus van de gunstige renteaftrek legaal gebruik gemaakt, SS heeft ons niet gewaarschuwd en de minister van toen,
Zalm, heeft m.i. boter op zijn hoofd omdat de belastingmaatregel
OOK afgesloten contracten trof, met alle gevolgen van dien.
Het is dus voor bepaalde contracten NIET ALLEEN de beursval van dit drama, ook de belastingmaatregel ('0-inkomen') beperkte de mogelijke winst.
(en zouden wij volgens DSI ook nog eens met legiolease zijn begonnen
als we 20% verzekering hadden moeten betalen, Nederland lijkt wel gek onderhand).
5 jaar geleden was er nog heel veel mogelijk.
Legiolease heeft daar in haar winstprognoses handig gebruik van gemaakt.
De toenmalige staatssecr. Vermeent heeft later gezegd dat hij toen al
de financiele wereld gewaarschuwd heeft over zijn plannen om ALLE
rentevoordelen af te schaffen.
I.pv. daar naar te luisteren heeft o.a. Spaarselect heeft toen nog snel zoveel mogelijk contracten aan de man gebracht. De regering heeft dat allemaal toegelaten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Legiolease heeft dus van de gunstige renteaftrek legaal gebruik gemaakt, SS heeft ons niet gewaarschuwd en de minister van toen,
Zalm, heeft m.i. boter op zijn hoofd omdat de belastingmaatregel
OOK afgesloten contracten trof, met alle gevolgen van dien.
Het is dus voor bepaalde contracten NIET ALLEEN de beursval van dit drama, ook de belastingmaatregel ('0-inkomen') beperkte de mogelijke winst.
(en zouden wij volgens DSI ook nog eens met legiolease zijn begonnen
als we 20% verzekering hadden moeten betalen, Nederland lijkt wel gek onderhand).