| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opshort combinatie.
-
Ralph
Opshort combinatie.
Beste medegedupeerden v/m,
Na het veelvuldig lezen van dit forum is een wat andere vraag.
Medio juni loopt mijn Winst/Verlies3dubbelaar af.
Ik heb besloten niets meer te betalen en t.z.t. een aantal aangetekende brieven te gaan verzenden.
Ondertussen betaal ik wel al, bijna een jaar, extra aan mijn KortingKado. Hier wil ik, dat moge duidelijk zijn, ook vanaf.
Nu denk ik er over om medio juni deze automatische bedragen ook stop te zetten.
Het risico dat Dexia gaat proceduren zit er namelijk toch in, en in de tussentijd bespaar ik op die manier, al is het dan misschien tijdelijk, een hoop geld. Andere voordeel is dat als die club op de fles gaat ik in ieder geval niet verder genept word he.
Enfin wat denken jullie, snijd dit hout of?
Mazzeltov;
Ralph
Na het veelvuldig lezen van dit forum is een wat andere vraag.
Medio juni loopt mijn Winst/Verlies3dubbelaar af.
Ik heb besloten niets meer te betalen en t.z.t. een aantal aangetekende brieven te gaan verzenden.
Ondertussen betaal ik wel al, bijna een jaar, extra aan mijn KortingKado. Hier wil ik, dat moge duidelijk zijn, ook vanaf.
Nu denk ik er over om medio juni deze automatische bedragen ook stop te zetten.
Het risico dat Dexia gaat proceduren zit er namelijk toch in, en in de tussentijd bespaar ik op die manier, al is het dan misschien tijdelijk, een hoop geld. Andere voordeel is dat als die club op de fles gaat ik in ieder geval niet verder genept word he.
Enfin wat denken jullie, snijd dit hout of?
Mazzeltov;
Ralph
-
Karin
Re: Opshort combinatie.
Ralph, als jij die automatische betalingen voor KortingKado stop zet bespaar je natuurlijk tijdelijk een hoop geld. Maar je krijgt ook iedere keer incassobureau's op je stoep en zo'n bezoekje kost iedere keer weer geld. Als uiteindelijk Dexia toch niet op de fles gaat, wat er natuurlijk ook niet in zit, zul je toch met die bedragen over de brug moeten komen met daar bovenop de incassokosten.
De rente, die je nu kunt krijgen voor jouw 'besparingen' zal daar echt niet tegen opwegen.
Groet, Karin
De rente, die je nu kunt krijgen voor jouw 'besparingen' zal daar echt niet tegen opwegen.
Groet, Karin
-
Karin
Overigens heb ik inmiddels wel alle machtigingen ingetrokken en daag automatische betalingen van gemaakt.
Ik vind het prettig om zelf de hand te hebben in wat ik wel of niet betaal.
Ik vind het prettig om zelf de hand te hebben in wat ik wel of niet betaal.
-
Ralph
Goedemiddag Karin,
Dank voor je reactie.
Da's dan ook precies het deel waar ik niet volledig gerust in ben. Maar ja wat is wijsheid, ik denk dat men ook het WinstVerlies3dubbelaar verhaal wel zal gaan halen.
De crux zit hem hierin dat ik mij op een aantal zaken zal beroepen en ik vrees dat dan het doorbetalen niet echt in lijn met deze punten zal zijn. Enfin we hebben nog ruim 2 maanden te gaan. Wie weet wat er nog gebeurt in die maanden.
Mocht je overigens andere ideeen/tips e.d. hebben, dan verneem ik dat graag van je.
Mazzeltov;
Ralph
Dank voor je reactie.
Da's dan ook precies het deel waar ik niet volledig gerust in ben. Maar ja wat is wijsheid, ik denk dat men ook het WinstVerlies3dubbelaar verhaal wel zal gaan halen.
De crux zit hem hierin dat ik mij op een aantal zaken zal beroepen en ik vrees dat dan het doorbetalen niet echt in lijn met deze punten zal zijn. Enfin we hebben nog ruim 2 maanden te gaan. Wie weet wat er nog gebeurt in die maanden.
Mocht je overigens andere ideeen/tips e.d. hebben, dan verneem ik dat graag van je.
Mazzeltov;
Ralph
-
Karin
Ralph, geen tips, maar wel een vraag: op welke zaken ga jij je beroepen?
-
Henk Wester
Ralph,
Is het niet verstandiger eerst aangetekende brieven te schrijven. Wordt er niets meer van je bankrekening afgeschreven voor wat betreft de winstver3dubbelaar?
Is het niet verstandiger eerst aangetekende brieven te schrijven. Wordt er niets meer van je bankrekening afgeschreven voor wat betreft de winstver3dubbelaar?
-
Maarten
Hi Ralph,
Even een kleine kanttekening. Je zegt nl.
"Andere voordeel is dat als die club op de fles gaat ik in ieder geval niet verder genept word he. "
Maar dat is niet zo. Mocht Dexia failliet gaan dan wordt haar vordering op jou gewoon verdeeld onder de schuldeisers. Je blijft dus genept worden, alleen dan door een ander.
groeten van Maarten
Even een kleine kanttekening. Je zegt nl.
"Andere voordeel is dat als die club op de fles gaat ik in ieder geval niet verder genept word he. "
Maar dat is niet zo. Mocht Dexia failliet gaan dan wordt haar vordering op jou gewoon verdeeld onder de schuldeisers. Je blijft dus genept worden, alleen dan door een ander.
groeten van Maarten
-
An
Karin, misschien een domme vraag van mij, maar wat is het verschil tussen machtigingen of automatiche betalingen? Geef je dan zelf de bank opdracht om betalingen te doen? Ik heb zoiets degelijks ook maar laat mij acceptgiro,s sturen om zo baas over mijn geld te blijven. Zitten wel enige kosten aan maar heb het nu wel zelf in de hand.
-
Sara Etty
Beste Maarten,
volgens mij doelde Ralph meer op de situatie waarin Dexia de procedures verliest maar vervolgens failliet gaat waardoor Ralph eventueel reeds gestortte bedragen in elk geval niet of nauwelijks meer terug zal kunnen krijgen.
volgens mij doelde Ralph meer op de situatie waarin Dexia de procedures verliest maar vervolgens failliet gaat waardoor Ralph eventueel reeds gestortte bedragen in elk geval niet of nauwelijks meer terug zal kunnen krijgen.
-
Sara Etty
Beste Ralph, als ik je goed begrijp wil je het aansturen op een uiteindelijk door Dexia te starten procedure uit hoofde van toerekenbare tekortkoming in de nakoming, je betaalt immers niet meer terwijl je dat contractueel gezien wel zou moeten. IN die procedure ga jij dan als verweerder onder meer dwaling aanvoeren. Dat kan inderdaad, al loop je wel het risico dat indien je verliest je de in de tussentijd ontstane incassokosten ook zult moeten betalen evenals een eventuele kostenveroordeling. Indien je zelf nu de procedure start als eiser heb je indien je verliest in ieder geval geen extra incassokosten maar enkel je eigen proceskosten en een deel van de proceskosten van Dexia.
Groet, Sara
Groet, Sara
-
Maarten
Hi Sara,
Ja dat zou kunnen dat hij dat bedoelde. Beter is dan om te zeggen: "stel dat Ralph wint" i.p.v. "Stel dat Dexia verliest". * Als Ralph wint, de overeenkomst wordt vernietigd en Dexia is failliet dan wordt Ralph schuldeiser van de boedel en hoeft hij heeft hij door te stoppen met de betalingen in ieder geval die betalingen niet meer te delen met de overige schuldeisers.
*noot) Dexia verliest natuurlijk nooit over de gehele linie. Dit brengt de volgensde bizarre situatie met zich
mee: Stel Dexia verliest 30% en wint 70% van de zaken maar failleert desondanks (puur hypothetisch). Dan krijgen de 30% winnaars een concurrerende vordering op de boedel. In die boedel zitten dan de schulden van de overige 70%. Ofwel de ene groep 'gedupeerden' worden schuldeisers van de andere gedupeerden. Lekker sfeertje zal dat geven hier op het Forum!
Groetjes van Maarten
Ja dat zou kunnen dat hij dat bedoelde. Beter is dan om te zeggen: "stel dat Ralph wint" i.p.v. "Stel dat Dexia verliest". * Als Ralph wint, de overeenkomst wordt vernietigd en Dexia is failliet dan wordt Ralph schuldeiser van de boedel en hoeft hij heeft hij door te stoppen met de betalingen in ieder geval die betalingen niet meer te delen met de overige schuldeisers.
*noot) Dexia verliest natuurlijk nooit over de gehele linie. Dit brengt de volgensde bizarre situatie met zich
mee: Stel Dexia verliest 30% en wint 70% van de zaken maar failleert desondanks (puur hypothetisch). Dan krijgen de 30% winnaars een concurrerende vordering op de boedel. In die boedel zitten dan de schulden van de overige 70%. Ofwel de ene groep 'gedupeerden' worden schuldeisers van de andere gedupeerden. Lekker sfeertje zal dat geven hier op het Forum!
Groetjes van Maarten
-
Maarten
Sorry voor de diverse typografische omissies. Ik heb koude vingers.
-
Karin
An, bij een machtiging geef je een bedrijf, bank of wat dan ook toestemming om volgens van te voren gemaakte afspraken geld van jouw rekening over te laten boeken. Dat kan om een éénmalige overboeking gaan of om meerdere, bijv. maandelijks. Zo'n machtiging kun je weer intrekken middels een kaart, die je bij de bank kunt halen. Er gaat enige tijd overheen, voordat dit administratief verwerkt is bij de (voorheen) gemachtigde.
Bij een automatische betaling geef jijzelf je bank opdracht om op gezette tijden een bedrag over te maken. Een automatische kun je direct laten stopzetten, of zelf stopzetten als je over internetbankieren beschikt.
Gr. Karin
Bij een automatische betaling geef jijzelf je bank opdracht om op gezette tijden een bedrag over te maken. Een automatische kun je direct laten stopzetten, of zelf stopzetten als je over internetbankieren beschikt.
Gr. Karin
-
Sara Etty
Hi Maarten ,
Zielig voor je, die kou. Maar goed. Ik doelde op een procedure die nu gevoerd zal worden, of doordat RAlph hem start, of doordat Ralph zijn prestatis nalaat aan Dexia en Dexia vervolgens Ralph in een procedure voor de rechter zal dagen. Ralph is dan klaar met de zaak, win or lose, voordat de L.V. en E.L. zaken erdoor zijn met de eventuele vervolgconsequenties voor de solvabiliteit van Dexia. Ralph is die ellende dan dus voor.
Groet, Sara
Zielig voor je, die kou. Maar goed. Ik doelde op een procedure die nu gevoerd zal worden, of doordat RAlph hem start, of doordat Ralph zijn prestatis nalaat aan Dexia en Dexia vervolgens Ralph in een procedure voor de rechter zal dagen. Ralph is dan klaar met de zaak, win or lose, voordat de L.V. en E.L. zaken erdoor zijn met de eventuele vervolgconsequenties voor de solvabiliteit van Dexia. Ralph is die ellende dan dus voor.
Groet, Sara
-
An
Bedankt Karin voor de uitleg.
Ik had er wel eens van gehoord en denk dat ik het nu ook maar zo ga doen.
M.V.G. An
Ik had er wel eens van gehoord en denk dat ik het nu ook maar zo ga doen.
M.V.G. An
-
Maarten
Ook dat is een mogelijkheid maar dan moet het wel zeer snel aangezien er al namens duizenden geprocedeerd wordt. de kans dat hem dit lukt lijkt mij niet groot. Maar inderdaad wie het eerst komt die het eerst maalt.
Ik had overigens wat meer commotie verwacht omtrent hetgeen ik in mijn voetnoot stelde.
groetjes Maarten
Ps. Koude vingers en warme voeten is gezond zegt mijn moeder altijd.
Pps. Er worden mer nu weer allerlei huishoudelijke klusjes opgedragen, dus ik ben weer even zoek.
Ik had overigens wat meer commotie verwacht omtrent hetgeen ik in mijn voetnoot stelde.
groetjes Maarten
Ps. Koude vingers en warme voeten is gezond zegt mijn moeder altijd.
Pps. Er worden mer nu weer allerlei huishoudelijke klusjes opgedragen, dus ik ben weer even zoek.
-
Sara Etty
Die voetnoot is nu eenmaal realiteit. Niet alle lessees zullen een vordering op Dexia met succes kunnen instellen. En dus zal een deel van de gedupeerden verplicht zijn en blijven tot nakoming. Indien Dexia failliet zou gaan treedt de door jou geschetste situatie in.
'Wat je PS betreft, hangt sterk samen met de leeftijd van de betreffende persoon. Ouderdom kan leiden tot slechte doorbloeding en dan is het hebben van koude lichaamsonderdelen niet zo vreselijk gezond, hoe warm de rest dan ook mag zijn. Maar dat terzijde.
'Wat je PS betreft, hangt sterk samen met de leeftijd van de betreffende persoon. Ouderdom kan leiden tot slechte doorbloeding en dan is het hebben van koude lichaamsonderdelen niet zo vreselijk gezond, hoe warm de rest dan ook mag zijn. Maar dat terzijde.
-
Maarten
Hi Sara
Even tussendoor,
Ik vind dat een beetje droog antwoord Sara. Het mag dan wel realiteit zijn. De consequentie dat de ene lessee schuldeiser zou kunnen worden van de andere is in dit forum nog nooit hardop uitgesproken (in tegenstelling tot de meeste andere onderwerpen die tot in het eindeloze herhaald worden). En Om die reden dus opmerkelijk. Ik noem geen namen natuurlijk maar visualiseer even bepaalde forum-genoten die op deze wijze tegenover elkaar zouden komen te staan.
m.b.t. ps. Het heeft in mijn geval niets met leeftijd te maken maar alles met mijn leptosome lichaamsbouw (ik had altijd al op zijn tijd koude vingers en warme voeten). De doorbloeding van al mijn lichaamsdelen is verder overigens uitstekend te noemen.
Groet Maarten
Even tussendoor,
Ik vind dat een beetje droog antwoord Sara. Het mag dan wel realiteit zijn. De consequentie dat de ene lessee schuldeiser zou kunnen worden van de andere is in dit forum nog nooit hardop uitgesproken (in tegenstelling tot de meeste andere onderwerpen die tot in het eindeloze herhaald worden). En Om die reden dus opmerkelijk. Ik noem geen namen natuurlijk maar visualiseer even bepaalde forum-genoten die op deze wijze tegenover elkaar zouden komen te staan.
m.b.t. ps. Het heeft in mijn geval niets met leeftijd te maken maar alles met mijn leptosome lichaamsbouw (ik had altijd al op zijn tijd koude vingers en warme voeten). De doorbloeding van al mijn lichaamsdelen is verder overigens uitstekend te noemen.
Groet Maarten
-
Ralph
Glimlacht bij het nalezen van de diverse reacties op reacties e.d.