| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPTIE WINSTVERDRIEDUBBELAAR
-
DHR.A DE CROOS
OPTIE WINSTVERDRIEDUBBELAAR
WIST U DAT DE WINSTVERDRIEDUBBELAAR EEN OPTIE HEEFT,KOOP DEZE NA TWEE JAAR AF EN UW WINST/VERLIES IS VOOR DRIE JAAR
DIT IS GEEN GRAP,MAAR UW OPTIE IS IN HET DERDE JAAR AL BOETE VRIJ,DE OPTIE WORD NAMELIJK AL BIJ HET BEGIN VAN AFSLUITING AANGEKOCHT"EN NIET ELK JAAR EN DAN DRIE JAAR LANG"dUS U KUNT EEN JAAR EERDER UW VERLIES NEMEN,MAAR DE REST VAN DE MAAND TERMIJN MOETEN WEL TEGEN 50%BETAALD WORDEN,NIET DAT DIT ZO LEUK IS.VRIENDELIJKE GROET ANDRE DE CROOS
DIT IS GEEN GRAP,MAAR UW OPTIE IS IN HET DERDE JAAR AL BOETE VRIJ,DE OPTIE WORD NAMELIJK AL BIJ HET BEGIN VAN AFSLUITING AANGEKOCHT"EN NIET ELK JAAR EN DAN DRIE JAAR LANG"dUS U KUNT EEN JAAR EERDER UW VERLIES NEMEN,MAAR DE REST VAN DE MAAND TERMIJN MOETEN WEL TEGEN 50%BETAALD WORDEN,NIET DAT DIT ZO LEUK IS.VRIENDELIJKE GROET ANDRE DE CROOS
-
milder
Re: OPTIE WINSTVERDRIEDUBBELAAR
Bij deze voel ik mij gewoon belazerd van allerlei kanten
Ik zelf ben invalide maar weet niet goed raad met deze dingen Weet uw een oplossing voor mij betaald heb ik al
en alle produkten verstuurd maar helaas nog geen bericht
wat kan ik het beste doen ????
Ik zelf ben invalide maar weet niet goed raad met deze dingen Weet uw een oplossing voor mij betaald heb ik al
en alle produkten verstuurd maar helaas nog geen bericht
wat kan ik het beste doen ????
-
dhr.a de croos
milder luister,wat is er betaald alle maand termijnen als dit zo is dan kan u na twee jaar,dus het derde jaar de optie afkopen dan krijgt u nog een jaar maand termijnen terug tegen 50%,maar u betaald wel een boete over het vroeg tijdig afbreken van uw contract,maar u moet eerst informatie in winnen wat het totale aandelen pakket inclusief de optie waard is.Is dit positief dan kan een afkoop regelling ingang zetten.of bedoeld u dat u een nabetaling moet betalen,wegens contract periode loopt af
en wil niet betalen;hiermee moet u naar lease verlies.
En net zo als de andere 30.000 leden afwachten.maar wees waakzaam en blijf dit forum altijd volgen.
en wil niet betalen;hiermee moet u naar lease verlies.
En net zo als de andere 30.000 leden afwachten.maar wees waakzaam en blijf dit forum altijd volgen.
-
dhr.a de croos
we blijven sturen in tijden dat we een keus moeten maken.
vrgr.andre.
vrgr.andre.
-
dhr.a de croos
we blijven sturen in tijden dat we een keus moeten maken.
vrgr.andre.
vrgr.andre.
-
Agnes
Had ik dat maar geweten toen mijn 1e contract op 14.000,- winst stond...! Toen ik telefonisch vroeg of ik het contract kon beeindigen, is mij verteld dat dit niet mogelijk was tot de einddatum...
-
dhr.a de croos
agnes,dat wordt je ook niet verteld;sterker nog ze beweren
het tegen overgestelde.Daarom zeggen ze ook steeds"elke
jaar wordt een call-optie gekocht).vrgr.andre de croos
het tegen overgestelde.Daarom zeggen ze ook steeds"elke
jaar wordt een call-optie gekocht).vrgr.andre de croos
-
Ali
Misschien kun je de tape van dat gesprek opvragen om het terug te luisteren. Ze mogen natuurlijk helemaal niet zeggen dat je niet kan stoppen. Als je samen met Dexia kunt achterhalen wanneer dat gesprek was (zij maken notities van alle gesprekken met datum enzo), kun je misschien wel wat bereiken!
Ali
Ali
-
hans
werkt het lichten van de optie ook met terugwerkende kracht? Hoe gaat dit in zijn werk? Mijn contract loopt einde van maart 2003 af, in maart 2002 stond ik nog op winst met de verdriedubbellar
-
Maarten
Dat van die optie is grote flauwekul. in het derde jaar is er immers geen optie meer. Die wordt immers aan het begin van het derde jaar uitgeoefend. Het maakt financieel voor wat betreft de optie niets uit of u nu in het tweede of het derde jaar het leasecontract beeindigd. Het maakt natuurlijk wel uit voor de berekening van het koersverlies en boeterente maar daar hebben we het hier niet over.
groet Maarten
groet Maarten
groet Maarten
groet Maarten
-
dhr.a de croos
maarten,het gaat om het stoppen zonder kosten en dan kan
je dat pas doen na het tweede jaar(contractjaar).vrgr andre de croos"let wel op dat rest van de loop tijd het derde jaar tegen 50% betaald worden"
je dat pas doen na het tweede jaar(contractjaar).vrgr andre de croos"let wel op dat rest van de loop tijd het derde jaar tegen 50% betaald worden"
-
Maarten
Heer de Croos,
U zegt dat de optie in het derde jaar 'boetevrij' is. Maar in het derde jaar is er geen optie meer want ALLE aandelen zijn dan al gekocht.
In het tweede jaar is er wel een optie. Deze optie is negatief indien de koers van de aandelen lager is dan de koers waartegen volgens het contract de aandelen moeten worden aangekocht. Als je dan in het tweede jaar het contract beeindigd dan wordt de negatieve waarde van die optie bij de schuld opgeteld.
Voorbeeldje:
Stel 100 aandelen worden gekocht tegen koers 30
Dit gebeurt in jaar 1, 2 en 3
Afkoop in jaar 2
aankoopwaarde aandelen 6000
(de aankopen van jaar 1 en 2)
verkoopwaarde aandelen 4000 (koers = 20)
Verlies op aandelen = 2000
(6000 - 4000)
Verlies op optie van aandelen jaar 3 = 1000 !
(= 100 * 30-20)
totaal verlies 2000 + 1000 = 3000
Afkoop in jaar 3
aankoopwaarde aandelen 9000
(de aankopen van jaar 1, 2 en 3)
(De optie is uitgeoefend door aankoop jaar 3!)
verkoopwaarde aandelen 6000 (koers = 20)
Totaal verlies = 3000
(9000 - 6000)
Dus het maakt VOOR WAT DE OPTIE BETREFT niet uit of het contract in het tweede jaar of in het derde jaar wordt uitgeoefend.
groet Maarten
U zegt dat de optie in het derde jaar 'boetevrij' is. Maar in het derde jaar is er geen optie meer want ALLE aandelen zijn dan al gekocht.
In het tweede jaar is er wel een optie. Deze optie is negatief indien de koers van de aandelen lager is dan de koers waartegen volgens het contract de aandelen moeten worden aangekocht. Als je dan in het tweede jaar het contract beeindigd dan wordt de negatieve waarde van die optie bij de schuld opgeteld.
Voorbeeldje:
Stel 100 aandelen worden gekocht tegen koers 30
Dit gebeurt in jaar 1, 2 en 3
Afkoop in jaar 2
aankoopwaarde aandelen 6000
(de aankopen van jaar 1 en 2)
verkoopwaarde aandelen 4000 (koers = 20)
Verlies op aandelen = 2000
(6000 - 4000)
Verlies op optie van aandelen jaar 3 = 1000 !
(= 100 * 30-20)
totaal verlies 2000 + 1000 = 3000
Afkoop in jaar 3
aankoopwaarde aandelen 9000
(de aankopen van jaar 1, 2 en 3)
(De optie is uitgeoefend door aankoop jaar 3!)
verkoopwaarde aandelen 6000 (koers = 20)
Totaal verlies = 3000
(9000 - 6000)
Dus het maakt VOOR WAT DE OPTIE BETREFT niet uit of het contract in het tweede jaar of in het derde jaar wordt uitgeoefend.
groet Maarten
-
dhr.a de croos
maarten,de vraag was in het contractjaar drie,dus twee jaar gehad;dat houdt weer in dat dus de derde optie(inwerkelijkheid bij het afsluiten van het contract al
lang aangekocht)dus dat jaar is er geen optie meer dat is waar.Maar het gaat hierom dat je dan toch de optie krijgt
over de looptijd van het contract,inplaats van twee jaar en dan als je vooruit betaald hebt krijg je 50%maand termijnen terug gestort.Daar gaat het om.vrgr.andre de croos
lang aangekocht)dus dat jaar is er geen optie meer dat is waar.Maar het gaat hierom dat je dan toch de optie krijgt
over de looptijd van het contract,inplaats van twee jaar en dan als je vooruit betaald hebt krijg je 50%maand termijnen terug gestort.Daar gaat het om.vrgr.andre de croos
-
dhr.a de croos
50%maand termijnen over het derde jaar alleen.vrgr.andre de croos
-
Maarten
Ik begrijp u niet, maar dat geeft niet want u begrijpt mij ook niet. Zo is er toch weer evenwicht.
Bekijkt u het cijfervoorbeeldje nou maar eens. En als u het er niet mee eens bent maak dan zelf een cijfervoorbeeldje gebaseerd op dezelfde uitgangspunten.
met vriendelijke groet
Maarten
Bekijkt u het cijfervoorbeeldje nou maar eens. En als u het er niet mee eens bent maak dan zelf een cijfervoorbeeldje gebaseerd op dezelfde uitgangspunten.
met vriendelijke groet
Maarten
-
dhr.a de croos
maarten,het staat toch in je contract;als de maand termijnen vooruit betaald zijn en de optie periode is voorbij dan kan je het contract afbreken en dan bespaar je
toch 50%op de maand termijnen of niet soms,van het derde jaar (dus 12x€227.27=2727.24 hierdus50van).Inwerkelijkheid
is dat 11 maanden.vrgr.andre de croos
toch 50%op de maand termijnen of niet soms,van het derde jaar (dus 12x€227.27=2727.24 hierdus50van).Inwerkelijkheid
is dat 11 maanden.vrgr.andre de croos
-
Maarten
Waar staat dat heer de Croos? Welk artikel?
Ik heb hier een contract winstverdiedubbelaar liggen. In artikel 11 van de bijzondere voorwaarden staat dat je dan de contante waarde moet betalen van de nog niet betaalde termijnen. En dat is heel wat meer dan 'slechts' 50% van de termijnen. Maar misschien heeft u een ander soort winst verdiedubbelaar.
Overigens heeft dit niets met de optie te maken. Volgens mij praten we langs elkaar heen.
groet Maarten
Ik heb hier een contract winstverdiedubbelaar liggen. In artikel 11 van de bijzondere voorwaarden staat dat je dan de contante waarde moet betalen van de nog niet betaalde termijnen. En dat is heel wat meer dan 'slechts' 50% van de termijnen. Maar misschien heeft u een ander soort winst verdiedubbelaar.
Overigens heeft dit niets met de optie te maken. Volgens mij praten we langs elkaar heen.
groet Maarten
-
dhr.a de croos
maarten,voor een keer dan om te laten zien dan je niet altyd de dingen kunt nalezen; contractnr.74051327 datum 210203 verrekend.12 resterende termijnen €227,73=2732,76.
50%korting op deze termijnen €1.366,38
kosten optie € 956,47
restitutie vooruitbetaling €2.732,76
hoofdsom aanvang €22.773,52
opbrengst optie € 7.350,00
te betalen €15.013,16
Dan hebben we aegon,kon.olie,kpn,tpg(splitsingptt)unilever,
unilever pref.dit contract is afgesloten dd.200398
opbrengst verkoop €37.728,15
Vergeet niet maarten dat ik verplicht was dit te verkopen
wegens achterstand in betaling,dus met geluk?,uitbetaald
gekregen en verrekend en nog wat als ik zeg dan is dat
ook waar;dit is de eerst en de laatste keer dat ik zo openlijk ben.Forumschrijvers en lezers doe hier je voordeel
mee wat je ook beslist blijf in je zelf geloven.vrgr.andre de croos
50%korting op deze termijnen €1.366,38
kosten optie € 956,47
restitutie vooruitbetaling €2.732,76
hoofdsom aanvang €22.773,52
opbrengst optie € 7.350,00
te betalen €15.013,16
Dan hebben we aegon,kon.olie,kpn,tpg(splitsingptt)unilever,
unilever pref.dit contract is afgesloten dd.200398
opbrengst verkoop €37.728,15
Vergeet niet maarten dat ik verplicht was dit te verkopen
wegens achterstand in betaling,dus met geluk?,uitbetaald
gekregen en verrekend en nog wat als ik zeg dan is dat
ook waar;dit is de eerst en de laatste keer dat ik zo openlijk ben.Forumschrijvers en lezers doe hier je voordeel
mee wat je ook beslist blijf in je zelf geloven.vrgr.andre de croos