LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opties, aandelen, OTC beursafschriften

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
willem S

Opties, aandelen, OTC beursafschriften

Ongelezen bericht door willem S »

Hallo allen,
wie heeft er al een antwoord op de vraag om de beursafschriften te mogen ontvangen van de gedane transacties op de AEX?
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een WVD'er de afschriften heeft ontvangen, maar wie weet.... Ik vraag dit omdat het mij ter ore is gekomen dat er helemaal geen aandelen zijn gekocht. Met andere woorden, monopolie geld. Ook kan het zijn (althans dat beweert Dexia) dat er over-the-counter opties zijn gekocht (buiten de beursvloer om).
Graag ff contact opnemen want ik ben echt benieuwd, mocht het zo zijn dat ze geen afschrift kunnen laten zien zijn we namelijk van een probleem af..... namelijk de overeenkomst.
groeten

john.elsewhere

Re: Opties, aandelen, OTC beursafschriften

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Dat er überhaupt geen aandelen zijn gekocht, dat vermoeden heb ik reeds lang. Heb D, verschillende malen om de aankoopbewijzen gevraagd. Ze verwijzen doodleuk naar de koersen zoals die op het contract staan vermeld. Ook heb ik ze diverse malen gevraagd om informatie hoe de kortingen op mijn "Profit"-Effect contract zouden worden gefinancierd. Daarop kreeg het doodleuke antwoord, dat die informatie niet relevant is voor mijn contract. Ik heb ze ook nog gevraagd om een schriftelijke accountantsverklaring waaruit blijkt dat de aandelen daadwerkelijk zijn aangekocht, op naam zijn gesteld en gedurende de gehele periode in D.'s bezit zijn geweest en nog steeds zijn en dit niet alleen wat mijn contract betreft maar ook die van alle andere gedupeerden. Ook deze verklaring wordt mij geweigerd.

Ik heb inmiddels alle betalingen stopgezet en wacht af tot ik gedaagd wordt voor het kantongerecht in Maastricht. De rechtbank in Maastricht oordeelde immers dat de contracten huurkoopcontracten zijn. Tijdens deze eventuele procedure zal voornoemde informatie door mij gevorderd worden.

Die contracten zijn volgens mij geen zuivere koffie!

TH & MK

Ongelezen bericht door TH & MK »

Wij hebben er ook naar gevraagd, ze ze gaven de mededeling dat ze niet verplicht waren om deze aan ons te overhandigen.
Op dit antwoord heb ik 6 weken moeten wachten....

willem S

Ongelezen bericht door willem S »

John,
als ze geen informatie willen of kunnen geven, dan kun je dus naar het Openbaar Ministerie stappen. Er is dan gerede twijfel omtrent de aankoop. Gaat het om een WVD dan moet je eens goed een van de eerste regels lezen. "wij hebben voor u op de AEX exchange gekocht....."
Dit is valsheid in geschrifte, er zijn namelijk geen aandelen op de AEX gekocht. Er zijn (althans bij de WVD) OTC (opties) gekocht bij een partij buiten de beurs om. Deze zijn niet verhandelbaar op de AEX. Dit is overigens bewezen en beschreven.
MAW je overeenkomst moet je kunnen vernietigen op grond van valsheid in geschrifte lijkt me zo.... Ik ben dit nog aan het uitzoeken.
Groeten

Gesloten