LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opties aflopen Parelplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dennis

Opties aflopen Parelplan

Ongelezen bericht door Dennis »

Mijn vader heeft vijf jaar geleden meegedaan aan het Parelplan. Omdat hij zelf geen idee heeft hoe e-mail werkt, stel ik de onderstaande vragen namens hem.

De Parelplan overeenkomsten die mijn vader heeft afgesloten lopen af in februari 2003. Nu heeft hij van Legio een brief gekregen met de volgende drie opties :
- Verkoop van het effectenpakket
- Overnemen van de effecten
- Verlenging van de overeenkomst

Hij wil in ieder geval de overeenkomst niet verlengen, maar zit te denken aan het overnemen van de effecten.

Nu heeft hij de volgende vragen :
- Als mijn vader kiest om de effecten over te nemen, doet hij dan afstand van de claim die LeaseVerlies bij Legio heeft lopen voor het geleden verlies in de afgelopen vijf jaar ?
- Wat moet mijn vader aangeven op het formulier als hij uiteindelijk tekent voor het overnemen van de effecten, zodat hij kan aangeven dat hij niet eens is met de handelwijze van Legio?
- Als mijn vader de effecten overneemt, dan heeft hij in principe nog geen schade geleden, omdat de effecten nog niet verkocht zijn. Heeft hij dan nog recht op een eventuele schadevergoeding ?

Maarten

Re: Opties aflopen Parelplan

Ongelezen bericht door Maarten »

Dennis,

1)Als je vader de aandelen overneemt zonder gebruik te maken van het Dexia aanbod (in dit geval afzien op de certificaten in call-opties) en hij betaalt onder protest en voorbehoud van alle rechten dan doet hij geen afstand van een eventuele claim.
2)Ik betaal onder protest en voorbehoud van alle rechten
3)Heeft je vader nu schade (lees verlies) geleden? Ja want zijn vermogen is in waarde gedaald. De aandelen zijn minder waard geworden. Hij heeft alleen nog niet de ene waardepapiertjes (aandelen) omgewisseld voor andere waardepapiertje (eurobiljetten). De vermogensschade is er dus al en dus ook vatbaar voor een eventuele schadeclaim.

groet Maarten

Maarten

Re: Opties aflopen Parelplan

Ongelezen bericht door Maarten »

Ps,
is het nu overwogen wordt om het contract regulier af te wikkelen en de aandelen over te nemen geen idee om de belegging beter te spreiden? Anders blijft het risicoprofiel van de portefeuille net zo hoog.

groet Maarten

Gesloten