LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor de RABO bank

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
klaas

Pas op voor de RABO bank

Ongelezen bericht door klaas »

De Rabo bank is de reddende Engel van Dexia
Vele goede onderdelen van dexia worden over genomen .
Ook de rabo bank laat zich in met deze boefen

rob v.d.

Re: Pas op voor de RABO bank

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Beweringen onderbouwen graag met argumenten!!

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Rabo heeft Alex van Dexia overgenomen.
Maar ja, zo krijgen ze toch centjes binnen om de gedupeerden te betalen?

groet Maarten

jos

Ongelezen bericht door jos »

Maarten

Even de zaak leeghalen en hem dan met volle zakken smerenkan nauurlijk ook. En dan een lege huls achterlaten voor de winnaars van de div. processen. Een handelswijze ook bekend onder de naam sterfhuis of bedriegelijke bankbreuk.

Jos

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Daartoe zouden ze ook Alex naar een eigen vennootschap kunnen overdragen.
Maar mijn opmerking was cynisch bedoeld hoor!

groet Maarten

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Beste allemaal!

Ik schrijf hier nu al een aantal weken bijdraagjes, maar kennelijk worden al te kritische noten niet gelzen of genegeerd. In ieder geval wil ik niet de poten onder de stoel vandaan zagen, maar Jos heeft het hier bij het rechte eind met de sterfhuisconstructie. Dexia bestaat binnenkort (nu al eigenlijk) alleen maar uit een hoeveelheid medewerkers die ons te woord staan en verder niets. Er worden geen producten meer verkocht aan consumenten, alleen nog onderdelen aan andere banken. Lopende zkane met klanten worden z.s.m. afgehandeld op de goedkoopste wijze.

We zullen zien! Kees

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Deze topic begon met 'Pas op voor de Rabobank!' Dat vind ik dus nergens op slaan.

up

Ongelezen bericht door up »

Kees,
Ben het volledig met je eens. Vergelijkbare bijdrages heb ik al diverse malen gedaan. De forum leden (die tot de inventaris van dit forum gerekend kunnen worden) luisteren daar niet naar.
Ze horen alleen zich zelf en gelijk gestemden.
Wat je ze ook verteld wat je ze ook vraagt...
Ze gaan niet in op zaken die "hun" niet passen.
Maar nogmaals: als gedupeerde durf ik nogmaals te zeggen:
we zien geen cent terug.
MARK MY WORDS.

Kees

Hey Up!

Ik vrees dat dus ook. Daarom ga ik ervoor kiezen denk ik om de aandelen over te nemen. Houd je het tenminste nog enigszins in eigen hand...

Gelukkig loopt mij 10dubbelaar nog wel eventjes en heeft 'ie geen vaste afloopdatum, maar de 3dubbelaar is minder aangenaam...

Groeten! Kees

joost

Ongelezen bericht door joost »

Indien dexia de sterfhuisconstructie toepast van wie zijn dan de aandelen de te betalen schuld op de aandelen de nog niet verstreken termijnen dit alles uiteraard bij het winnen van de rechtzaken.

Joost

Kees

Hey Joost!

Van de schuldeisers?! In volgorde van aanmelding bij de curator en rekening houdend met eventuele voorrangsrechten van deze of gene? Zoiets?

Groeten! Kees

joost

Het lijkt me iets ingewikkelder.

Alle eigenaren van een leasecontract zijn dan schuldeiser van de betaalde termijnen zie dan niets meer terug de aandelen zijn van de bank zolang je niet alles betaald hebt (huurkoop) Ik vraag me nog maar eens af of je je niet kunt indekken tegen een bankroet van Dexia zeker gezien de verkopen van onderdelen en het opsplitsen van bedrijfsactiviteiten Wie kan me dit eens uitleggen?

Joost

Kees

Hey Joost!

Er is natuurlijk wel zoiets als de bankgarantie. Ik weet er verder ook niet zoveel van. Wie?

Groeten hoor! Kees

joost

IS ALLEEN VAN TOEPASSING OP GELDEN DIE OP EEN BANKREKENING STAAN

JOOST

henk geluk

Ongelezen bericht door henk geluk »

ik reageer even op deze topic.

ik ben allang bang voor wat een zg sterfhuis constructie heet,achter de schermen weten ze almeer,bij mijn laatste gesprek meet een jurist vertelde deze, dat pay back en st lease verlies sterk staan(ook juristen praten onderling)
dit betekent dat dexia een uitweg zoekt zoals boven al aangegeven,wij de clienten komen dan op de concurrente lijst van de curator.dit betekent in de meeste gevallen weinig of niets .ik weet ook niet of dat onder de garantie valt van ned bank € 22500,- (in die buurt) per adres!
niet per contract,kortom ik zelf verwacht inderdaad een sterfhuis constructie,mi moet de veb gaan uitzoeken of dat waar is en kan, en hoe we ons in moeten dekken.

gr

henk

joost

De jurist die ik gesproken heb maakte ook in deze richting een opmerking over het ontmantelen van de nederlandse tak van Dexia. Maar hoe kun je je hier tegen indekken?

Hopelijk zijn er lezers die weten welke mogelijkheden er zijn.

joost

renee

Ongelezen bericht door renee »

Behalve de 3- en 10verdubbelaar heb ik al een paar jaar een flinke aandelenportefeuille lopen bij de bank die nu Dexia heet.
Legio is een totale miskleun, zolas we allemaal weten, maar even welgemeend.....de Dexia aandelen handel wordt keurig en up to date beheerd. Het waardeverlies kan en wil ik Dexia niet aanrekenen.

Als ze de Legioverliezen niet fatsoenlijk af kunnen of willen handelen, haal ik al mijn geld bij Dexia weg, maar niet eerder dan wanneer er weer minstens een bedrag gelijk aan het aankoopbedrag staat en liever nog als er winst is.

Zal even duren, maar waar geld is is leven en dus hoop, toch........?

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Nou dan hoop ik voor je dat er geen oorlog uitbreekt..

neel

Ongelezen bericht door neel »

wat was het ook al weer BOEFEN OF BOEVEN ??????

Ali

Ongelezen bericht door Ali »

Wat bedoel je daarmee, Bert Aarts alias Neel?

Ik zou kiezen voor de v-versie.

Ali

Gesloten