LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Profit effect van Bank Labouchere

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk

Profit effect van Bank Labouchere

Ongelezen bericht door Henk »

Profit effect van Bank Labouchere is wel een heel doortrapt product. Volgens de prospectus zou ik na drie jaar op ieder moment kunnen stoppen. Dat kan ook, maar dan moet ik wel 50% van de resterende termijnen ineens betalen en dat is maar liefst 50% van 7 jaar x 12 maanden x f 250,- = f 10.500,-. Dit bovenop een eventueel koersverlies. Dus tel uit je winst.
Nu heb ik mij ter dege gerealiseerd dat ik koersrisico zou lopen, maar de enorme boete bij het stoppen na drie jaar is voor mij onverteerbaar, temeer daar de prospectus daarover niets vermeldt en uitsluitend in de kleine lettertjes van het definitieve contract iets over deze boete staat. Ze noemen het geen boete, maar "verrekening met 50% van de resterende termijnen". Dat moet je dan maar snappen. Ik vind dit een schurkenstreek.
Mijn vraag is: is een dergelijke boeteregeling toegestaan of heeft de branche hieromtrent gedragsregels opgesteld om dit soort "wurgcontracten"niet aan te bieden.

Roland

Re: Profit effect van Bank Labouchere

Ongelezen bericht door Roland »

Hallo Henk,

Heb jij de Bank Labouchere inmiddels al aansprakelijk gesteld. Ik heb dat namelijk met de standaard brief van Radar wel gedaan. Legiolease is namelijk een produkt van de Bank Labouchere. Hoe meer mensen gaan lopen zeuren hoe beter het is.

Gr. Roland

Rob Staps

Ongelezen bericht door Rob Staps »

Ik ben in 'n aanbieding van Spaar Select getrapt die mij 't
"overwaarde-effect" van Labouchére aanbood, maar waarbij
de waardevermindering van het te plaatsen bedrag in depot bij een event. koersval niet werd vermeld! Ook een brochure
van Labouchére ontbrak, maar het ging immers "om vertrouwen"
werd gezegd. Inmiddels weten we waar het allemaal toe heeft
geleid na de neergang vanaf maart 2001.
Graag zou ik van Radar de standaardbrief ontvangen.

EUR

Ongelezen bericht door EUR »

Beste Henk,

Ik heb dit product ook en zie het probleem niet.
Dit product is voor 10 jaar met kans op gedurende de laatste 7 jaar korting of zelfs maandtermijnen van 0. Hiertoe is een koersstijging van 6,2% per jaar nodig, over de eerste 3 jaar. Haal je dit kun je zonder boete stoppen en je winst pakken (mis je wel een verdere stijging en de dividenden). Wie binnen de eerste 3 jaar stopt of na een koersval moet gewoon fijn een spaarrekening nemen, dan weet je tenminste zeker dat je geld minder waard wordt bij een inflatie die hoger ligt dan de rentes (waarover je ook nog belasting mag betalen, dit in tegenstelling tot dividenden die nu belastingvrij zijn evenals de koerswinst).

wendy

Ongelezen bericht door wendy »

hallo,
Ik wilde vragen hoe je aan zo'n standaard brief kwam om op te sturen, ik wil dat namelijk ook gaan doen.
Wij hebben ook een contract afgesloten bij bank labouchere en wil hun aansprakelijk gaan stellen.
groetjes wendy

ff uppen

Ongelezen bericht door ff uppen »

Even attentie op wat hier geschreven werd!

Gesloten