LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reactie Dexia vernietigingsbrief

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Yvonne

Reactie Dexia vernietigingsbrief

Ongelezen bericht door Yvonne »

Ik citeer hier de brief, geschreven aan mijn man.
De door mij geschreven vernietigingsbrief is een letterlijke kopie van de Stichting Eegalease.

Amsterdam, 24 februari 2003

Betreft: brief door ons ontvangen op 12 februari 2003

Geachte heer Xxxxxxxx,

Op 12 februari 2003 hebben wij van uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner een brief ontvangen. Deze brief bevat een tot ons gerichte verklaring tot vernietiging van de door u met ons gesloten effectenlease-overeenskomst op de grond dat voor het aangaan van deze overeenkomst(en) door u haar/zijn (schriftelijke) toestemming was vereist en dat zij/hij deze toestemming niet heeft verleend.
Bij deze berichten wij u dat wij uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner bij aangetekende brief gemotiveerd hebben laten weten dat wij deze vernietiging niet aanvaarden en daarin op geen enkele wijze berusten. Wij hebben in dit verband aangegeven dat de met u gesloten effectenlease-overeenkomst(en) naar onze mening niet op grond van het ontbreken van (schriftelijke) toestemming van uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner aantastbaar is/zijn en dat de door haar/hem uitgebrachte vernietigingsverklaring wat ons betreft derhalve zonder effect is.

Gelijk wij aan uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner hebben laten weten, betekent dit dat wij u aan de door u gesloten effectenlease-overeenkomst(en) en de daaruit voortvloeiende betalings-verplichtingen zullen houden, zolang niet middels een tussen partijen gewezen in kracht van gewijsde gegane beslissing van de bevoegde rechter is komen vast te staan dat de overeenkomst(en) is/zijn vernietigd.

Wij zullen dan ook niet ingaan op het verzoek van uw echtgenote om de door u betaalde bedragen aan u terug te betalen.
Overigens wijzen wij elke aansprakelijkheid van de hand en behouden wij ons alle rechten voor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,
Dexia Bank Nederland N.V.

Klantenservice

Meisje

Re: Reactie Dexia vernietigingsbrief

Ongelezen bericht door Meisje »

Yvonne,

Toch wel vreemd dat ze geen motivatie aangeven waarom ze dit afwijzen. Op welk grond en zo.

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Meisje,
Dit staat mogelijk wel in de brief die ik nog van hen moet ontvangen.
Ben ik de eerste die tot nu toe bericht heeft ontvangen? Mijn brief is op 4 februari al de deur uitgegaan en op 12 februari pas in ontvangst genoemen. Dit klopt ook met de tracering via internet, want anders dan zou Dexia niet volgens de eis van 12 dagen gereageerd hebben.

Yvonne

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Yvonne, wat jij schrijft is precies zoals het bij ons is gegaan. Ik heb de zelfde brief ontvangen en mijn echtgenote moet hem nog krijgen. Datum inzending idem.
Wachten nu op de brief voor EEGA.

Met vriendelijke groet,

Ab

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Ik heb Eegalease een email gestuurd betreffend bovenstaande.
Tot nu toe geen reactie ontvangen. Vind ik wel wat jammer.

Ab.

info

Ongelezen bericht door info »

de brief is al door diverse mensen hier op het forum geplaatst.

Zie eega's niet meer betalen en daar word ook door enkele mensen inhoudelijk op de brief gereageerd.

groet

info

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Ook wij hebben vandaag 25 Februari een aangetekende brief van Dexia ontvangen,ook wij hebben nul op ons rekest!

Het is overigens de zelfde brief als die van Yvonne

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Wij, man en vrouw, kregen tegelijkertijd de reactie van Dexia. Maar wat nu?

rhr9

Ongelezen bericht door rhr9 »

Ook mijn vrouw en ik hebben maandag aangetekende brieven ontvangen van dexia. Ik vind het nu steeds moeilijker worden om dat mijn contract op 4 mei afloopt. Maar we gaan niet op het dexia bod in.Ik vind het aanbod van dexia voor mensen met een kleine beurs dat ze nog meer tegen de muur worden gedrukt. Maar ik zal niet weten hoe ik hun moet betalen want ik heb het geld niet.

rhr9

rongen h.g.f.m

Ongelezen bericht door rongen h.g.f.m »

wij hebben ook de zelfde brieven ontvangen. wij hebben besloten om niet op het aanbod van dexia in te gaan en de rechtzaak af te wachten. we zetten wel elke maand wat geld achteruit tot bekent is wat de uitspraak is hoelang het ook mogen duren.wij sturen een copie van de brieven naar leaseverlies en naar eegalease plus een copie van de contracten en de copie,s van de verliezen die we hebben geleden. onze contracten waren op 17 feb afgelopen . dus afwachten maar.dan maar hard tegen hard als iedereen dit zou doen staan we met 60.000 mensen veel sterker. misschien dat ze dan zelf wel met een oplossing komen aandraven.dus moed houden allemaal en je niet laten opjagen .groetjes van mevrouw rongen.

Fons

Ongelezen bericht door Fons »

ik heb deze brief ook van dexia ontvangen mijn vraag is moet ik de som die ik bij afloop van het contract moet bij betalen wel moet overmaken aan dexia. of dat ik moet doorgaan met dexia. het bedrag dat ik moet bijbetalen is door de huidige beursmalaise zo groot geworden dat er bijna geen uitweg meer is ik moet op het moment 250 euro per maand storten wanneer ik opvraag bij legiolease wat ik moet bijstorten dan krijg ik op dit moment telezen dat ik 25000 euro moet bijstorten hiervoor zal ik een hypotheek op miin huis moeten pakken daarnaast heb ik ook noch een leasecontract via spaarselect als dit over twee jaar fout gaat dan kan ik mijn huis verkopen en zal dan weer bij af zijn waar ik 15 jaar geleden begon toen ik pasgetrouwd was men heeft mij twee jaar geleden verteld toen ik dit contract tekende dat ik eerder kon stoppen met werken en dat dit een goede oudedagsverziening was er kon niets fout gaan maar je ziet wel zoals het er nu uit ziet denk ik dat ik tot 75 jaar moet blijven werken inplaats van stoppen met 55jaar bij deze dank ik de Heer Minderhout van de firma spaarselect die me dit contract heeft aangesmeerd ik hoop hem niet onder ogen te komen dit is de reinste flessentrekkerij en hoop ook dat spaarselect falliet gaat dan hebben ze te minste een koekje van eigen deeg b.v.b. A.G.

Gesloten