De consumentenrubriek Radar van de TROS heeft via een aangetekende brief opheldering gevraagd aan de Erasmus Universiteit. In een persbericht stelt de EUR dat zij de conclusies van Radar naar aanleiding van een recent onderzoek naar de afrekening van koersen door Legio niet onderschrijft.
De conclusies van het Radar-onderzoek zijn door een universitair hoofddocent van de Erasmus Universiteit juist bevonden en daarenboven getoetst door twee hoogleraren. De wetenschappers berekenden dat de kans op toeval kleiner zou zijn dan 0,01%.
Uitspraken die gedaan zijn in het tv-programma Radar zijn volledig gebaseerd op het onderzoek. In de brief houdt Radar de Erasmus Universiteit verantwoordelijk voor eventuele schade naar aanleiding van het persbericht.
Radar heeft het onderzoek van Dexia/Legio dat tot andere uitkomsten zou leiden dan het Radar-onderzoek inmiddels opgevraagd. De al drie weken uitstaande maar ongebruikte uitnodiging aan Dexia/Legio om in de uitzending live te reageren is naar aanleiding van de recente ontwikkelingen nogmaals herhaald.
Inmiddels hebben duizenden mensen voorbeeldbrieven verzonden via de website van Radar. De claims van beleggers en het haalbaarheidsonderzoek naar juridische stappen tegen Legio staan volledig los van het onderzoek naar de koersen. In de voorbeeldbrief wordt niet gerefereerd aan het onderzoek. De brief is gebaseerd op overtredingen van regelgeving. Naar aanleiding van de vele claims heeft de Autoriteit FM aangekondigd een onderzoek te starten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie Radar persbericht EUR
Re: Reactie Radar persbericht EUR
Radar,
Ik zie hier aan uw mededeling dat u flink bent geschrokken n.a.v. de reactie van de EUR. Ik begin nu toch echt te denken dat de heren van Legio/Dexia de juiste beslissing hebben genomen om niet aan uw programma mee te werken.
Ik zie hier aan uw mededeling dat u flink bent geschrokken n.a.v. de reactie van de EUR. Ik begin nu toch echt te denken dat de heren van Legio/Dexia de juiste beslissing hebben genomen om niet aan uw programma mee te werken.