LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechter: Dexia misbruikte omstandigheden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Chris G

Rechter: Dexia misbruikte omstandigheden

Ongelezen bericht door Chris G »

Rechter: Dexia misbruikte omstandigheden

ZAANDAM (ANP) - De kantonrechter in Zaandam heeft Dexia flink op de vingers getikt in een rechtszaak over aandelenlease.

De bank sleepte een klant voor de rechter omdat deze weigerde een schuld te betalen die was ontstaan bij het beleggen met geleend geld. De rechter stelde echter dat Dexia deze invalide man nooit een leaseproduct had mogen verkopen.

De klant van Dexia kocht in 1999 via een lening aandelen. Na het aflopen van zijn contract waren deze door de gedaalde koersen minder waard. De bank verkocht de aandelen, waarna er een schuld van bijna 3000 euro overbleef.

De man uit Wormerveer weigerde de schuld te voldoen, omdat hij vond dat hij was misleid. De rechter vond niet dat de man om de tuin was geleid, maar wees de eis van Dexia toch af omdat de bank "misbruik van de omstandigheden" heeft gemaakt bij het sluiten van het leasecontract. Dexia had de "invalide man met een geringe financiële armslag" moeten weerhouden van deze belegging, aldus het vonnis.

Tegen Dexia loopt een grote, collectieve rechtszaak van 90.000 beleggers die ook claimen via te positieve folders te zijn misleid. Op 7 juli doet de rechtbank in Amsterdam een uitspraak in deze zaak. Het is niet bekend of dit een definitief vonnis zal zijn of een tussentijdse uitspraak.

© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected] Disclaimer

aert0001

Re: Rechter: Dexia misbruikte omstandigheden

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ja natuurlijk, dat was ook wel te verwachten, vroeg of laat, en beter vroeg dan laat. Er zullen voor Dexia nog wel meer onaangename ontmoetingen met de magistraten volgen.

Iedereen sterkte, verenigt u en val aan,
Prettig weekend,

Ton

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

dat klint als gaat heen en vermenigvuldigt u en volgens mij bedoel je dat ook nog :wink:

Alex1

Ongelezen bericht door Alex1 »

Het begint een beetje vervelend te worden. Ik heb ook nog alwat post ontvangen van Dexia om vooral van hun geweldige aan biedingen gebruik te maken. Dus dan lees je dat toch even voordat je je geld uitgeeft. De winnaars hoor je niet, maar de verliezers des te meer.
De groep die nu TEGEN Dexia is, wilde wel graag winst maken maar waren even vergeten de kleine lettertjes te lezen.
Nou, met zo'n geweldige aanbieding lees je dan toch ook even de kleine lettertjes. Maar door hebberigheid laten jullie je verleiden en als er dan geen positief resultaat komt, dan wel zeuren.
Dit is nu echt dom, lees en begrijp de details voordat je je vastlegt.
Als je alleen maar $ tekens in je ogen ziet, ben je blind.
Ik heb dan ook beslist geen medelijden met degene die verlies aan dit product hebben ondervonden.
Het is gewoon dom, dom en nogeens dom.
Dexia misbruikte omstandigheden, welke, domme Nederlanders die niet kunnen lezen of erg hebberig zijn?

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Allerbeste Alex,

Uw denkwijze is meermalen hier op het forum geweest, dikwijls meer uitgebreid dan de Uwe. Allen met zeer beperkte of helemaal geen succes!
Immers je kan z'on contract van A tot B lezen en goed begrijpen en beheersen, echter als er geen dingen erin staan, die essentieel en bepalend zijn voor succes of falen, dan ben je zonder meer paaseieren aan het zoeken midden in de winter. Je zal nooit lezen dat de aandelen nagenoeg failliet zijn, je zal niet lezen dat het een hausse product is, maar in een baisse periode gelanceerd, wat bij voorbaat betekent, NOOIT winst alléén verlies, zoals in het geval van WVD.
Naast het goed lezen en begrijpen zijn er ook cruciale factoren buiten om, die U niet weet en moeilijk erachter zou kunnen komen en dan ben je afhankelijk van belangrijke info van diegene die je een poot wil uitdraaien of niet, hoe goed je ook het contract gelezen heb.
Overigs Alex, men belegt dikwijls met het oog op studie financiering voor de kinderen, voor een redelijk pensioen en zekerheid op de oude dag voor een reserve voor tegenspoed etc.... niet om $ tekens in de ogen, maar U kunt er wel gemakkelijk van maken omdat zoals de gast is vertrouwt hij zijn gasten! Tenslotte Alex, goed, héél goed blijven lezen!!!
Laatst gewijzigd door Willems op 26 jun 2004 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.

leeuwen

Ongelezen bericht door leeuwen »

Beste mede-slachtoffers: reageer a.u.b. NIET op dit soort lui als deze alex 1. Zij kicken erop en als we hier niet op reageren dan houden ze vanzelf op mag ik hopen.

Ineke

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Ineke,

Ik zal jouw advies onthouden, maar dikwijls als men ook zwijgt, blijven ze terugkomen, maar eenmaal dat ze zien er is forse weerstand, zullen ze ook zwijgen!!

M.vr.gr.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Willems / Ineke,

Inderdaad, dit soort geluiden zijn al heel vaak te horen geweest op dit forum. Het is dus gewoon een plaat die op een kras blijft hangen.

Aan de andere kant: dit forum staat al maandenlang bol van de herhalingen. Soms meer herhalingen dan nieuws. Dat is vervelend, maar als iedereen mag blijven herhalen wat we al weten, dan mag Alex dat toch ook? Vrijheid van meningsuiting ook voor hem.

Chris G

Ongelezen bericht door Chris G »

‘Dexia misbruikte omstandigheden invalide man’

Zaterdag 26 juni 2004 - ZAANDAM – De kantonrechter in Zaandam heeft Dexia flink op de vingers getikt in een rechtszaak over aandelenlease. De bank sleepte een klant voor de rechter omdat deze weigerde een schuld te betalen die was ontstaan bij het beleggen met geleend geld. De rechter stelde echter dat Dexia deze invalide man nooit een leaseproduct had mogen verkopen.

De klant van Dexia kocht in 1999 via een lening aandelen. Na het aflopen van zijn contract waren deze door de gedaalde koersen minder waard. De bank verkocht de aandelen, waarna er een schuld van bijna 3000 euro overbleef. De man uit Wormerveer weigerde de schuld te voldoen, omdat hij vond dat hij was misleid. De rechter vond niet dat de man om de tuin was geleid, maar wees de eis van Dexia toch af omdat de bank ‘misbruik van de omstandigheden’ heeft gemaakt bij het sluiten van het leasecontract. Dexia had de man moeten weerhouden van deze belegging, vond hij.

Copyright © 2004 BN/DeStem - alle rechten voorbehouden

gabriel

Ongelezen bericht door gabriel »

Ik heb Dexia herhaalde malen aangetekend geschreven, zelf een keer antwoord van hun gehad om een dokterrapport te sturen.
Normaal mag dat niet, ik heb een dokterrapport wat aan mij gericht was in vertrouwen aan Dexia gestuurd, nu 4 maanden later nog geen bericht.

Aangaan contract (nu nog 7 jaren)
Wat was mijn situatie:
80 / 100 WAO plus PAAZ
falliet geweest en deze vele sterren - en er is blijkbaar niemand die hier wat aan kan doen

Als ze nu eerst eens bij rechtzaken alle gevallen nemen die deze gelijkenis tonen - dan is ook aantoonbaar dat Dexia de boel oplichte.

Want ze willen bij Dexia niet eens het bewijs leveren dat de aandelen daadwerkelijk gekocht zijn, en er moet een order van zijn.
Ze willen ook niet bewijzen dat de aandelen daadwerkelijk niet per dag verhandeld worden, ofwel ze bewaard worden.

Die uitspraak van 90.000 mensen dat wordt verliezen voor ons - je krijgt hier het oordeel van het gemiddelde. En dan krijg je het verhaal dat er duidelijk in stond etc. etc. maar ja dat stond er niet in.

Alex1

Ongelezen bericht door Alex1 »

Beste Willems/Ineke/Hollander,

Bedankt voor jullie reakties.

Willems,
Ik ben je advies aan het opvolgen, ik moet inderdaad nog heel veel lezen mbt dit onderwerp.
Omdat ik jaren geleden bijna wekelijks een mailing van Legio Lease kreeg en de eerste al uitgebreid had gelezen, waarin me duidelijk was dat er zeker 1 winnaar was, Legio Lease, heb ik alle verdere mailings ongeopend weggegooid.

Ineke,
Het laatste waarop ik kick is dat mensen in financieele problemen komen, de gevolgen kunnen zeer ernstig zijn.

Hollander,
Vrije meningsuiting moet kunnen. maar waarschijnlijk heb ik dit te bruusk gedaan.

Ik hoop dan ook dat alle gedupeerde tenminste hun geld + een redelijke rente vergoeding terug krijgen.

Mijn reaktie was een verontwaardiging van het feit dat mensen zo gemakkelijk denken hun geld waardevast te kunnen beleggen, maar Willems heeft me een aantal feiten opgenoemd die zeker niet in de mailing stonden.

Alex.

leeuwen

Ongelezen bericht door leeuwen »

Beste Alex,

U heeft dus het boetekleed aangetrokken en dat is goed. Het zij u vergeven. Kijk, dat we er met zovelen zijn ingestonken, is nu wel algemeen bekend maar de manier waarop dit is gebeurd, is een grof schandaal daar hoeven wij niet verder op in te gaan. Mijn man en ik hebben in juni '99 een WVD afgesloten omdat wij dachten een leuk spaarcentje te hebben als we met pensioen gaan. Natuurlijk waren wij op de hoogte dat beleggen risico inhoudt en hebben er ook terdege rekening mee gehouden dat wij onze inleg van € 114.- per maand wel eens geheel of gedeelteijk kwijt zouden kunnen raken maar dat risico durfden wij wel te nemen. Echter, als iemand ons toen verteld had dat wij met zo'n grote restschuld opgezadeld zouden worden, hadden wij dit contract nooit of te nimmer getekend. Maar nee hoor, volgens Legio Lease (de voorloper van Dexia) was zoiets ondenkbaar. Wij zijn ook - hoe naief - afgegaan op de goede namen als Bank Labouchere en Aegon. Wij en velen met ons, hebben onze les geleerd en vertrouwen de banken en de Overheid niet meer. Wij zijn in maart gedagvaardigd door Dexia en onze zaak is in handen van een goede advocaat, veel meer kunnen wij momenteel niet doen. Wij hebben alle extraatjes, zoals vakantie e.d. uit ons budget geschrapt om straks onze advocaat en eventueel de restschuld te kunnen betalen. Als uiteindelijk de rechter bepaalt dat er betaald moet worden, dan zal er helaas niks anders opzitten, maar als er echt recht wordt gesproken, dan zal Dexia de mensen schadeloos moeten stellen. Laten we met z'n allen hopen dat het ooit zover komt. Tot die tijd moeten we ons laten horen en zien, zoals komende woensdag bij de Tweede Kamer in Den Haag. Ik zal er zijn.
Vr Gr.
Ineke

Gesloten