Rechter kent geen betekenis toe aan uitspraak DSI
Het heeft niets met Legio Lease te maken maar het is wellicht interessant en het vermelden waard dat vanmorgen een uitspraak is gepubliceerd van de rechtbank in Rotterdam waarbij de rechtbank heeft beslist dat aan een uitspraak van DSI geen betekenis wordt toegekent.
Hieronder het relevant gedeelte hierover:
"Eiser heeft aangevoerd dat DSI zijn claim wel heeft toegewezen. Verweerster heeft erop gewezen dat DSI de vordering niet heeft getoetst aan het in artikel 4 van de BCR besloten liggende vereiste “dat de vordering verband houdt met gelden die in het kader van beleggingsverrichtingen voor eiser worden gehouden dan wel verschuldigd zijn”. De rechtbank overweegt dat de beslissing van DSI bij de beoordeling van de aanspraak op compensatie ingevolge de onderhavige regeling geen betekenis toekomt, nu DSI op andere gronden dan die van de BCR toetst."
De gehele uitspraak is te lezen op onderstaande link:
http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... i_id=61683
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rechter kent geen betekenis toe aan uitspraak DSI
-
Re: Rechter kent geen betekenis toe aan uitspraak DSI
Bij lezing van het stuk ontleen ik hieraan een geheel andere betekenis:
De rechter kent geen betekenis toe aan de uitspraak van DSI in relatie to artikel 4 BCR
Dit heeft een hele andere betekenis dan dat hier wordt geschetst.
De rechter zegt eigenlijk niets over de betekenis van de uitspraak, maar zegt iets over de betekenis van de uitspraak tot artikel 4 BCR, dit heeft duidelijk een andere betekenis.
De DSI heeft alleen getoetst of de claim van de belegger gegrond is, zij heeft niet getoetst of artikel 4 BCR van toepassing is, dat is feitelijk wat de rechter hiermee zegt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Chris G, anders zou dit namelijk betekenen dat de rechters uitspraken van DSI compleet negeren en ik denk dat dat ongunstig is voor een aantal gedupeerden.
De rechter kent geen betekenis toe aan de uitspraak van DSI in relatie to artikel 4 BCR
Dit heeft een hele andere betekenis dan dat hier wordt geschetst.
De rechter zegt eigenlijk niets over de betekenis van de uitspraak, maar zegt iets over de betekenis van de uitspraak tot artikel 4 BCR, dit heeft duidelijk een andere betekenis.
De DSI heeft alleen getoetst of de claim van de belegger gegrond is, zij heeft niet getoetst of artikel 4 BCR van toepassing is, dat is feitelijk wat de rechter hiermee zegt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Chris G, anders zou dit namelijk betekenen dat de rechters uitspraken van DSI compleet negeren en ik denk dat dat ongunstig is voor een aantal gedupeerden.