LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] redelijke schikking

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

redelijke schikking

Ongelezen bericht door Henk Wester »

De stichtingen LV en EL streven naar een schikking, maar dan zullen zij met een redelijk voorstel moeten komen. Wat ik redelijk vind is: 60% van de schuld betaalt Dexia en 40% de cliënt (de percentages zijn arbitrair). Als de stichtingen blijven eisen dat Dexia alles moet terugbetalen dan komt er nooit een schikking en zien we geen cent terug. We kunnen dan ieder voor zich naar de rechter stappen.

Leen

Re: redelijke schikking

Ongelezen bericht door Leen »

Helemaal met je eens Henk, alleen de percentage's:
ik dacht: 99,9 % voor Dexia en de rest betaald de gedupeerde...
Hmmm perfect voorstel.

mvg
Leen

el

Ongelezen bericht door el »

Vind ik best een goed voorstel alleen er valt niet te
onderhandelen met Dexia,ik hoef ook niet al mijn geld terug, maar ik vind niet dat deze ellende voor 100% mijn schuld is.

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

ik heb een brief aan Dexia klaar liggen om 50% van de restschuld op me te nemen.
En 100% van de lening van vooruitbetaalde rente.
Weet niet af ik hem zal versturen, ze dreigen steeds met eerst tekenen voor het aanbod.

Gekke Henkie

Ongelezen bericht door Gekke Henkie »

Leen, door jouw starre houding is Dexia nu zo streng geworden. Bedankt!!!! Ze hadden het wel netjes willen oplossen, maar niet met zulke mensen dan jij.
Gekke Henkie

leon

Ongelezen bericht door leon »

Redelijke schikking is denk ik het ontbinden van de kontrakten zonder een restschuld. Dan zijn wij alleen de inlegsom kwijt.(in ons geval nog altijd F54000), En dan zijn de gedupeerden heel erg coulant tov. dexia, want de adviseurs hebben meestal nadrukkelijk aangegeven dat je de inleg altijd terug kreeg.(en in het kontrakt staat ook niks over een restschuld)

Groeten,
Léon.

el

Gekke Henkie, als Dexia dat gewild had dan hadden ze de zwaar gedupeerden 'klanten'wel individueel benaderd maar dat doen ze dus niet, ze behandelen iedereen hetzelfde.
Als ze echt zo begaan waren met hun klanten dan hadden ze zelf wel de schrijnende gevallen apart behandeld.
Nee juist deze mensen worden nu gechanteerd met de hardheidscalusule om ze monddood te maken.
Vind jij dat nu een eerlijke manier van werken.

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

heeft iemmand ervaring met een aanbod tot schikking buiten de hardheidsclausule om ??

ik wil nl wel 50% van de restschuld voor mn rekening nemen + de hypotheek tbv vooruitbetaalde rente, alleen om van al die narigheid af te zijn.

el

Jaap, ik wil ook wel schikken maar het lukt mij niet om hier met Dexia over te praten, ik kom niet verder dan de helpdesk daar.

Silvana

Ongelezen bericht door Silvana »

El, Dexia ziet door al die gelukszoekers met 1 of 2 contractjes (zie de topics over de heer Blok) de echt schrijnende gevallen gewoonweg niet meer. Dat is sneu voor de schrijnende gevallen en egoistisch van de gelukszoekers. Het zou naief zijn om te denken dat Dexia uit coulance dan maar alle clienten schadeloos zou stellen. Als de gelukszoekers die niet echt in de financiele problemen zitten nou een maandje of 2 stoppen met dit forum en stoppen met brieven schrijven, zodat de echte gedupeerden zich kunnen laten zien, dan zou dat al heel wat zijn.
SILVANA

Jos oet Gebrook

Ongelezen bericht door Jos oet Gebrook »

Ik vind het voorstel van Leon aanvaardbaar.

Ik heb ten tijde van tekenen van het contract begrepen dat ik een inleg zou doen en dat daarmee belegt zou worden.
Ik heb 1 contract van fl. 200 per maand en een van eenmalig fl 50.000 van de overwaarde van mijn huis.

Als alleen dit bedrag belegd zou worden, dan kon ik nooit een schuld overhouden. Als ik had geweten dat er geld geleend werd, had ik het nooit gedaan.

Als alle aandelen op € 0 zouden staan, zou ik mijn inleg kwijt zijn en dus mijn geld kwijt zijn. maar verder zou ik nergens last van hebben.

Ik ben dus ook van mening dat het enige redelijke voorstel is dat het inlegbedrag wordt genomen en om daarvan te bekijken wat de huidige waarde is van de aandelen en dat de deelnemers dit terugkrijgen. Dan kan iedereen voor zich bekijken wat te doen met dit geld: eventueel overwegen om hiervan aandelen te kopen in de hoop dat de economie weer hersteld.

Echter ik kan me voorstellen dat dit voor Dexia onbespreekbaar is omdat zij dan een hele hoop mensen schadeloos moeten stellen. Daarom denk ik dat als Dexia aanbied om de restschuld kwijt te schelden, dat dit dan aanvaardbaar is. Het enige risico dat je bij beleggen wilt lopen is dat je het inlegbedrag kwijt bent. Maar niet ook nog een extra bedrag omdat later blijkt dat 'jij' ook nog een aanzienlijk bedrag hebt geleend.

Mijn Schikking aan Dexia:
Kwijtschelding van de restschuld.

Ingrid Dekkers

Ongelezen bericht door Ingrid Dekkers »

Dexia probeert nu telefonisch onder dreiging van een deurwaarder mij alsnog zover te krijgen dat ik het dexia aanbod aanneem. Ik kan proberen om van de hardheidsclausule gebruik te maken, maar ik moet eerst afstand doen van mijn rechten en dan kijken ze wel verder.Ik vind dit ronduit te gek voor woorden.Dit telkefoontje kreeg ik op mijn verzoek van kwijtschelding restschuld.

Jos oet Gebrook

Ongelezen bericht door Jos oet Gebrook »

Hieruit blijkt dus dat we allemaal het initiatief bij Dexia moeten leggen en niet nog langer betalen.

klaas

Ongelezen bericht door klaas »

Even wakker worden allemaal SL heeft voorgestelt inleg kwijt en geen rest schuld betalen maar daar begon dexia niet aan en hier door zijn de onderhandelingen vast gelopen .

el

Ingrid, onzin een deurwaarder kan jou nooit dwingen om het aanbod te tekenen, laat je niet bang maken door dat tuig.

nettie

Ongelezen bericht door nettie »

Hallo allemaal,

Ik ben het met Ingrid eens. Ik denk als we zover kunnen komen dat de restschuld wordt kwijtgescholden en we alleen onze inleg kwijt zijn dat dat het meest redelijk is. Maar dit was de minimale inzet van stichting leaseverlies bij een poging tot schikking in december. En die poging is mislukt.Daarnaast begrijp ik niet dat Dexia niet voorstelt om na het verstrijken van de looptijd de aandelen niet te verkopen en kosteloos aan te houden totdat de restschuld verdwenen is. Het enige wat ze mislopen zijn de rente inkomsten omdat ze een renteloze lening verstrekken. Maar dat lijkt me ook niet meer dan billijk. Maar ik blijf erbij Dexia gaat failliet als gevolg van de splitsing. Maar goed, daar ben ik dik tevreden mee.

Nettie

silvana

Ongelezen bericht door silvana »

Silvana

El, Dexia ziet door al die gelukszoekers met 1 of 2 contractjes (zie de topics over de heer Blok) de echt schrijnende gevallen gewoonweg niet meer. Dat is sneu voor de schrijnende gevallen en egoistisch van de gelukszoekers. Het zou naief zijn om te denken dat Dexia uit coulance dan maar alle clienten schadeloos zou stellen. Als de gelukszoekers die niet echt in de financiele problemen zitten nou een maandje of 2 stoppen met dit forum en stoppen met brieven schrijven, zodat de echte gedupeerden zich kunnen laten zien, dan zou dat al heel wat zijn.
SILVANA

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Silvana

SILVANA

saskia

Ongelezen bericht door saskia »

Silvana

SILVANA

JD van den Berg

Ongelezen bericht door JD van den Berg »

Henk,alle reactie ten spijt.
Mijn idee is (Zie DEXIA aanbod in ditforum) met zijn allen het DEXIA aanbod te laten intrekken.DEXIA heeft nl in dit aanbod de "restant"hoofdsom maximaal berekend en niet minimaal ,wat ook mogelijk zou zijn ook juridisch accoord en zeker in de zin van het contract. Alle contractanten hebben DEXIA de verantwoording gegeven voor het werkenn met het geleende geld.In het contract staat niets over de verwerking van de optie,Dexia zal dus alles moeten doen ,zeker nu bij verlies om dit te beperken.Ze blijkt nu tijdens de looptijd een soort schikkingsvoorstel te doen op basis van haar berekening van een maximale "restant"hoofdsom, waarbij ze een deel van haar verantwoording nl het optie handelen ,waarschijnlijk zich zelf wil toebedelen. Dit is echter niet in de zin van het contract en volgens mij moet dit DEXIA aanbod van tafel.

Gesloten