Forumlezers,
Een rekenwonder ben ik niet, maar met de informatie dat ik nu weet in mijn geval:
- Hoofdsom van 44700 euro
- Per jaar aan rente 6720 (rente voor lease en hypotheek)
- Inleg overwaarde 24500 euro.(depot met labouchere global aandelen fonds om lease rente te betalen)
Dan moet het rendement dus minimaal 15,03% zijn , met dien verstande dat aandelen in het depot dezelfde waarde houden? wat zijn we toch dom geweest, elk goed geïnformeerd mens weet dat 15% rendement niet reeël is...
Groeten,
Léon.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekensommetje. Wie helpt?
Re: Rekensommetje. Wie helpt?
En dan snap ik nog iets niet. Bovenstaande gaat om een aex plus effet, een zogenaamd aflossing produkt.
Hoofdsom was 44700, Rentepercentage per maand 0,96%, looptijd 240 maanden, te betalen per maand 476 euro, Dat is dan dus mbv. rekensommetje 47 euro aflossing per maand. 47 maal 240 = 11280 euro. Dan is die hoofdsom van 44700 nog lang niet afgelost. ik snap er niks van.
Hoofdsom was 44700, Rentepercentage per maand 0,96%, looptijd 240 maanden, te betalen per maand 476 euro, Dat is dan dus mbv. rekensommetje 47 euro aflossing per maand. 47 maal 240 = 11280 euro. Dan is die hoofdsom van 44700 nog lang niet afgelost. ik snap er niks van.
Beste Leon,
Wij hebben een soortgelijk product het "Allround Effect"
Depot van ruim €22500,- na 2,5 jaar al leeg.
Aangezien het een aflossings product is wordt de rente in de loop der tijd ook steeds minder en het aflossings bedrag groter.
Het geen ik niet snap is dat men een lening van ruim €42000,- verstrekt wordt aan iemand met een inkomen van €550,- p/m. Dit even buiten alle punten om die SLV aankaart.
Mvg Pieter
Wij hebben een soortgelijk product het "Allround Effect"
Depot van ruim €22500,- na 2,5 jaar al leeg.
Aangezien het een aflossings product is wordt de rente in de loop der tijd ook steeds minder en het aflossings bedrag groter.
Het geen ik niet snap is dat men een lening van ruim €42000,- verstrekt wordt aan iemand met een inkomen van €550,- p/m. Dit even buiten alle punten om die SLV aankaart.
Mvg Pieter
Leon je maakt een denkfout,
je betaalt een vast bedrag van 476 euro per maand. In het begin is een groot gedeelte van die 476 rente, en de rest is aflossing.
Doordat je steeds een stukje aflost betaal je steeds minder rente van die 476 euro. En dus steeds meer aflossing. Dit heet aflossen op basis van annuïteiten.
Jij veronderstelt in je berekening dat het bedrag aan rente 240 maanden gelijk blijft en dat is dus niet zo het wordt steeds minder (en de aflossing steeds meer).
groet Maarten
je betaalt een vast bedrag van 476 euro per maand. In het begin is een groot gedeelte van die 476 rente, en de rest is aflossing.
Doordat je steeds een stukje aflost betaal je steeds minder rente van die 476 euro. En dus steeds meer aflossing. Dit heet aflossen op basis van annuïteiten.
Jij veronderstelt in je berekening dat het bedrag aan rente 240 maanden gelijk blijft en dat is dus niet zo het wordt steeds minder (en de aflossing steeds meer).
groet Maarten