| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reply van Schonewille, status.
-
Ralph
Reply van Schonewille, status.
Geachte heer [],
Naar aanleiding van uw email bericht ik u dat er thans niet meer te berichten is dan op de website van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease is opgenomen.
Alle actuele berichten worden daarop opgenomen. Thans zijn de dagvaardingen in beide kwesties uitgebracht, hetgeen betekent dat een periode van wachten is aangebroken, totdat Dexia haar Conclusie van Antwoord neemt.
Ten aanzien van uw individuele situatie bericht ik u dat ik u daarover niet kan adviseren. Ook Stichtingen en Consumentenbond adviseren niet individueel. Gezien de omvang van de collectieve actie zou dat ondoenlijk zijn. Bovendien vereist een individueel advies, dat uw integrale persoonlijke situatie in kaart gebracht wordt.
Voor wat betreft de collectieve actie is alle informatie te vinden op de websites van de Stichting Leaseverlies (www.leaseverlies.nl) en Stichting Eegalease (www.eegalease.nl).
Mocht u individueel advies wensen, dan kan ik u slechts verwijzen naar de Raad voor Rechtsbijstand of de Advocatenlijn (0900-ADVOCATEN) voor een doorverwijzing naar een advocaat in uw onmiddellijke omgeving.
Met vriendelijke groet,
W.M. Schonewille
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n).
Wilt u direct contact met ons opnemen indien deze e-mail bij vergissing bij u terecht is gekomen? Wij verzoeken u in dat geval de e-mail te vernietigen, de inhoud ervan niet te gebruiken en niet onder derden te verspreiden, omdat het bericht vertrouwelijke informatie kan bevatten, beschermd door een beroepsgeheim This e-mail message is intended exclusively for the addressee(s). If the email was sent to you by mistake, would you please call us immediately?
In that case we also request you to destroy the e-mail and to neither use the contents nor disclose them to third parties, because the message can contain confidential information which may be protected by professional secrecy.
Dit bericht is verzonden door / this message
is sent by:
Mr W.M. Schonewille LL.M.
===============================
Onze aansprakelijkheid is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
Our liability shall always be limited to the amount which is made payable under the firm's professional liability policy in the matter concerned
Naar aanleiding van uw email bericht ik u dat er thans niet meer te berichten is dan op de website van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease is opgenomen.
Alle actuele berichten worden daarop opgenomen. Thans zijn de dagvaardingen in beide kwesties uitgebracht, hetgeen betekent dat een periode van wachten is aangebroken, totdat Dexia haar Conclusie van Antwoord neemt.
Ten aanzien van uw individuele situatie bericht ik u dat ik u daarover niet kan adviseren. Ook Stichtingen en Consumentenbond adviseren niet individueel. Gezien de omvang van de collectieve actie zou dat ondoenlijk zijn. Bovendien vereist een individueel advies, dat uw integrale persoonlijke situatie in kaart gebracht wordt.
Voor wat betreft de collectieve actie is alle informatie te vinden op de websites van de Stichting Leaseverlies (www.leaseverlies.nl) en Stichting Eegalease (www.eegalease.nl).
Mocht u individueel advies wensen, dan kan ik u slechts verwijzen naar de Raad voor Rechtsbijstand of de Advocatenlijn (0900-ADVOCATEN) voor een doorverwijzing naar een advocaat in uw onmiddellijke omgeving.
Met vriendelijke groet,
W.M. Schonewille
Dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n).
Wilt u direct contact met ons opnemen indien deze e-mail bij vergissing bij u terecht is gekomen? Wij verzoeken u in dat geval de e-mail te vernietigen, de inhoud ervan niet te gebruiken en niet onder derden te verspreiden, omdat het bericht vertrouwelijke informatie kan bevatten, beschermd door een beroepsgeheim This e-mail message is intended exclusively for the addressee(s). If the email was sent to you by mistake, would you please call us immediately?
In that case we also request you to destroy the e-mail and to neither use the contents nor disclose them to third parties, because the message can contain confidential information which may be protected by professional secrecy.
is sent by:
===============================
Onze aansprakelijkheid is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
Our liability shall always be limited to the amount which is made payable under the firm's professional liability policy in the matter concerned
-
Ralph
Re: Reply van Schonewille, status.
Bovenstaande reactie op mijn e-mail aan dhr. Schonewille m.b.t. de geboden informatie op de beide sites, Leaseverlies & Eegalease.
Alsmede wat te doen in de (mijn) individuele kwesties.
Al met al een snelle persoonlijke reactie, waar ik zeer tevreden mee ben.
Los van het inhoudelijk, m.b.t. de actuele informatie.
Alsmede wat te doen in de (mijn) individuele kwesties.
Al met al een snelle persoonlijke reactie, waar ik zeer tevreden mee ben.
Los van het inhoudelijk, m.b.t. de actuele informatie.
-
Rob
Ralph,
Het lijkt me verstandig om aan Schonewille eens te vragen of hij weet dat Dexia het incassoburo GGN al op mensen aan het afsturen is en hoe wij daarmee om moeten gaan? Ik vraag me af of hij en de Stichting Leaseverlies dit al weten?
Rob
Het lijkt me verstandig om aan Schonewille eens te vragen of hij weet dat Dexia het incassoburo GGN al op mensen aan het afsturen is en hoe wij daarmee om moeten gaan? Ik vraag me af of hij en de Stichting Leaseverlies dit al weten?
Rob
-
wil
Ik vind het zowieso verbazingwekkend, dat je antwoord hebt gekregen.
Ik heb de laatste weken talloze vragen gestuurd naar de stichting. Als ik hier in de topics lees welke vragen er leven onder de gedupeerden v.w.b. incassobureau's etc. vind ik het belachelijk, dat de stichting leaseverlies zich helemaal stil houdt.
Er zijn een hoop vragen die niet maanden kunnen rusten.
Wil
Ik heb de laatste weken talloze vragen gestuurd naar de stichting. Als ik hier in de topics lees welke vragen er leven onder de gedupeerden v.w.b. incassobureau's etc. vind ik het belachelijk, dat de stichting leaseverlies zich helemaal stil houdt.
Er zijn een hoop vragen die niet maanden kunnen rusten.
Wil
-
b
ll begint al aardig op dexia te lijken
ook de zakken gaan vullen.
ze wachten op een proefproces.
74000 maal 40 euro
74000 maal 40 euro
-
Joep
Ik begrijp best dat de Stichting Leaseverlies niet vragen van individuen beantwoord. Wel eens nagedacht wat dat allemaal kost? Ze zouden bovendien geen stap verder komen als ze van hun werk worden afgehouden door dagelijks honderden bellers. Een hard oordeel wellicht, maar de donateurs van Leaseverlies zullen gewoon veel geduld moeten hebben (2 à 3 jaar voor geding in eerste instantie, plus 1 à 1,5 jaar voor hoger beroep en dan nog eens een jaartje of twee voor cassatie bij de Hoge Raad) Persoonlijk denk ik dat de weg die de Vereniging Consument & Geldzaken voorstaat, namelijk ingrijpen dor de AFM en de Nederlandsche Bank bij Dexia tot een betere en snellere oplossing leidt (zie ledenblad 'Geldzaken, maart 2003)
-
wil
Ik begrijp wel, dat ze niet de hele dag telefoontjes kunnen beantwoorden, maar wanneer ze honderden malen dezelfde mail krijgen kunnen ze wel de moeite nemen dit op hun website te behandelen.
-
b
joep
hier heb ik geen woorden voor!!
dexia wacht niet zo lang.
van dat geld kunnen ze toch iets meer doen.
alleen al de mensen een beetje gerust stellen.
nee dat moeten andere mensen doen die er niks voor krijgen.
maar ja wij zien het weer verkeerd.
ik denk dat ik ook maar bij ll ga werken.
denk dat ik mijn geld maar terug ga vorderen.
maar zelf een advocaat neemt
dat schrijven ze toch als het water aan de lippen staat.
hier heb ik geen woorden voor!!
dexia wacht niet zo lang.
van dat geld kunnen ze toch iets meer doen.
alleen al de mensen een beetje gerust stellen.
nee dat moeten andere mensen doen die er niks voor krijgen.
maar ja wij zien het weer verkeerd.
ik denk dat ik ook maar bij ll ga werken.
denk dat ik mijn geld maar terug ga vorderen.
maar zelf een advocaat neemt
dat schrijven ze toch als het water aan de lippen staat.
-
b
koos
De 2 advokaten uit Den Haag,die optreden namens Leaseverlies, hebben reeds enkele MILJOENEN euro,s
ontvangen van gedupeerde slachtoffers van Legio.
De rechtzaak zullen zij zeker winnen over enkele
jaren,waarna Dexia een bodemprocedure start die
ook nog eens jaren gaat duren.
Deze 2 advokaten lachen in hun vuistje, zo makkellijk
geld verdienen,de beleggers van Legio zijn wederom
de DUPE geworden!!
De 2 advokaten uit Den Haag,die optreden namens Leaseverlies, hebben reeds enkele MILJOENEN euro,s
ontvangen van gedupeerde slachtoffers van Legio.
De rechtzaak zullen zij zeker winnen over enkele
jaren,waarna Dexia een bodemprocedure start die
ook nog eens jaren gaat duren.
Deze 2 advokaten lachen in hun vuistje, zo makkellijk
geld verdienen,de beleggers van Legio zijn wederom
de DUPE geworden!!
-
wil
Juist doordat de stichting leaseverlies lauw reageert voelen de aangesloten gedupeerden zich niet meer een groot blok en dat moet nu juist de kracht zijn van zo'n grote vereniging. Het samen staan we sterk gevoel.
-
Joep
Koos, Will en B,
Advocaten zijn geen sociaalwerkers van Korrelatie. En criticus plaatst inderdaad zijn vraagtekens bij het initiatief van de advocaten van Barent & Krans om de Stichting Leaseverlies op te richten. Voor hen is het kassa !. Reken eens uit 90.000 x 40 of 45 euro. Daarvoor kun je jaren procederen, ben je als advocaat jaren onder de pannen. Op de site van Leaseverlies las ik dat de bestuursleden van Leaseverlies (allen advocaten !) zichzelf op de borst kloppen over eerdere successsen. Mag ik even in herinnering brengen dat bijvoorbeeld Mr. Lemstra (bestuurslid, ook advocaat) in de jaren 1997-1998 werkelijk vrijwel geen zak heeft bereikt in de onderhandelingen (samen met de Consumentenbond)met Aegon en Spaarbeleg over hun beleggingsverzekering (Koersplan). Enige bescheidenheid en een gezond pessimisme over de uitkomst van de zaak Leaseverlies versus Dexia lijkt mij op z'n plaats.
Joep
Advocaten zijn geen sociaalwerkers van Korrelatie. En criticus plaatst inderdaad zijn vraagtekens bij het initiatief van de advocaten van Barent & Krans om de Stichting Leaseverlies op te richten. Voor hen is het kassa !. Reken eens uit 90.000 x 40 of 45 euro. Daarvoor kun je jaren procederen, ben je als advocaat jaren onder de pannen. Op de site van Leaseverlies las ik dat de bestuursleden van Leaseverlies (allen advocaten !) zichzelf op de borst kloppen over eerdere successsen. Mag ik even in herinnering brengen dat bijvoorbeeld Mr. Lemstra (bestuurslid, ook advocaat) in de jaren 1997-1998 werkelijk vrijwel geen zak heeft bereikt in de onderhandelingen (samen met de Consumentenbond)met Aegon en Spaarbeleg over hun beleggingsverzekering (Koersplan). Enige bescheidenheid en een gezond pessimisme over de uitkomst van de zaak Leaseverlies versus Dexia lijkt mij op z'n plaats.
Joep
-
koos
Inderdaad, Joep heeft gelijk, deze 2 advokaten vullen hun zakken,winnen toch deze zaak, over een X aantal jaren,wat maakt hun deze bodenprocedure van Dexia nou uit.
Joep 90.000x45 Euro is:4 MILJOEN euro,niet slecht verdiend voor af en toe een briefje schrijven,snel verdiend.
Mijn zoon is ook advokaat,hij zegt mij: Pa,zij zullen deze zaak heus wel winnen, jij zit er in voor ongeveer 5700 euro+2500 euro inleg,maar sluit je je eigen aan bij leaseverlies ben je alles kwijt. Wat is wijsheid ??
Joep 90.000x45 Euro is:4 MILJOEN euro,niet slecht verdiend voor af en toe een briefje schrijven,snel verdiend.
Mijn zoon is ook advokaat,hij zegt mij: Pa,zij zullen deze zaak heus wel winnen, jij zit er in voor ongeveer 5700 euro+2500 euro inleg,maar sluit je je eigen aan bij leaseverlies ben je alles kwijt. Wat is wijsheid ??
-
Ralph
Rob, Wil, e.a.,
Zojuist een e-mail verzonden.
Zodra ik een antwoord ontvang, zal ik jullie dit laten weten.
Mazzeltov;
Ralph
Zojuist een e-mail verzonden.
Zodra ik een antwoord ontvang, zal ik jullie dit laten weten.
Mazzeltov;
Ralph
-
Ron uit Den Haag
Jeetje Koos,
Een open deur lijkt mij.
Jouw zoon advocaat? Dan heb jij de stichting toch niet nodig lijkt mij.
Geef mij zo'n zoon, kent de weg in de juridische wereld en kan een goede daad verrichten voor zijn vader die jaren krom heeft gelegen voor de studie van zoonlief.
Groet, Ron.
Een open deur lijkt mij.
Jouw zoon advocaat? Dan heb jij de stichting toch niet nodig lijkt mij.
Geef mij zo'n zoon, kent de weg in de juridische wereld en kan een goede daad verrichten voor zijn vader die jaren krom heeft gelegen voor de studie van zoonlief.
Groet, Ron.
-
joep
Een zaak winnen betekent nog niet dat alle gedupeerden ook daadwerkelijk schadeloosgesteld worden. Het artikel in het ledenblad 'Geldzaken'van de Ver. Consument en Geldzaken van maart jl. is hier helder over. Als de zaak over een jaartje of acht winnend zou worden afgesloten, is allang de faillissementcurator bij Dexia aan het werk. Met tal van preferente schuldeisers (Belastingdienst, banken etc.) vissen gedupeerden dan toch achter het net.
Nogmaals, ingrijpen door de politiek via de AFM en de Nederlandsche Bank bijDexia lijkt mij een betere en snellere oplossing.
Nogmaals, ingrijpen door de politiek via de AFM en de Nederlandsche Bank bijDexia lijkt mij een betere en snellere oplossing.
-
Ralph
Antwoord van de heer Schonewille in reply op mijn laatste e-mail,
Dank voor uw email. Zoals ik u reeds berichtte ben ik niet in staat met u of een aantal gedupeerden (al dan niet via u) rechtstreeks te communiceren. Inhoudelijk zult u van mij derhalve geen reactie ontvangen. Stichtingen Leaseverlies en
Eegalease, Consumentenbond en VEB hebben nadrukkelijk besloten uitsluitend informatie één ieder te voorzien van dezelfde informatie, zodat alle relevante mededelingen plaatsvinden via de website, per email en/of per brief.
Individuele advisering zal niet kunnen plaatsvinden, aangezien het onmogelijk is een persoonlijk beeld te vormen van de individuele situatie van alle gedupeerden.
Ik zal de signalen die u op de website van Tros Radar hebt gesignaleerd doorleiden naar het bestuur van de Stichtingen.
Met vriendelijke groet,
W.M. Schonewille
is sent by:
Barents & Krans advocaten notarissen
Goedemiddag mijnheer Schonewille,
Dank voor uw snelle reactie.
Gezien de commotie online, ben ik zo vrij om, als u zich daar in kunt vinden, namens de gedupeerden op het forum van de Tros, www.trosradar.nl aan te schrijven.
Ik besef overigens dat ik u niet moet aanspreken op het handelen van de Stichtingen, u bent door hun ingehuurd inzake de te voeren procedures.
Edoch daar ik geen andere contactpersoon heb en u dichter bij het vuur zit, ben ik toch zo vrij om mij ook op en voor deze punten tot u te richten.
Momenteel is het zo dat er op o.a. het forum van de Tros, maar ook op andere fora, veelvuldig gesproken en geklaagd word over de passieve houding van de beide stichtingen.
U gaf al aan dat er geen nieuwsfeiten te melden zijn of waren. Edoch de uitspraak inzake het beroep tegen de splitsing is wel bekend geworden via en op andere sites, terwijl op de sites van de beide stichtingen hier enkel nog
vermeld staat het beroep hiertegen.
Dit soort ontwikkelingen geven de gedupeerden een gevoel van wantrouwen.
Dit gevoel deel ik niet, ik zit zelf als bestuurder in een aantal stichtingen en (beroeps)verenigingen, en kan mij dus goed voorstellen wat er nu zoal gaande is.
Is er echter niets denkbaar om toch actief iets aan de gedupeerden en leden van deze stichtingen te laten weten?
Zoals ik al aangaf ben ik best bereid om hiertoe een bijdrage te leveren.
Andere klachten geuit via het Forum, zal deze copy and paste in deze e-mail, zijn o.a.:
Er zijn een hoop vragen die niet maanden kunnen rusten
74000 maal 40 euro
Het bovenstaande geeft goed weer wat ik zojuist al omschreef.
Kunt u mij laten weten wat u van mijn voorstel, tot het onderhouden van contact e.d., vind?
In afwachting van uw berichtgeving, verblijf ik, u een goed Pasen
toewensend,
Mazzeltov;
Ralph
Dank voor uw email. Zoals ik u reeds berichtte ben ik niet in staat met u of een aantal gedupeerden (al dan niet via u) rechtstreeks te communiceren. Inhoudelijk zult u van mij derhalve geen reactie ontvangen. Stichtingen Leaseverlies en
Eegalease, Consumentenbond en VEB hebben nadrukkelijk besloten uitsluitend informatie één ieder te voorzien van dezelfde informatie, zodat alle relevante mededelingen plaatsvinden via de website, per email en/of per brief.
Individuele advisering zal niet kunnen plaatsvinden, aangezien het onmogelijk is een persoonlijk beeld te vormen van de individuele situatie van alle gedupeerden.
Ik zal de signalen die u op de website van Tros Radar hebt gesignaleerd doorleiden naar het bestuur van de Stichtingen.
Met vriendelijke groet,
W.M. Schonewille
is sent by:
Barents & Krans advocaten notarissen
Goedemiddag mijnheer Schonewille,
Dank voor uw snelle reactie.
Gezien de commotie online, ben ik zo vrij om, als u zich daar in kunt vinden, namens de gedupeerden op het forum van de Tros, www.trosradar.nl aan te schrijven.
Ik besef overigens dat ik u niet moet aanspreken op het handelen van de Stichtingen, u bent door hun ingehuurd inzake de te voeren procedures.
Edoch daar ik geen andere contactpersoon heb en u dichter bij het vuur zit, ben ik toch zo vrij om mij ook op en voor deze punten tot u te richten.
Momenteel is het zo dat er op o.a. het forum van de Tros, maar ook op andere fora, veelvuldig gesproken en geklaagd word over de passieve houding van de beide stichtingen.
U gaf al aan dat er geen nieuwsfeiten te melden zijn of waren. Edoch de uitspraak inzake het beroep tegen de splitsing is wel bekend geworden via en op andere sites, terwijl op de sites van de beide stichtingen hier enkel nog
vermeld staat het beroep hiertegen.
Dit soort ontwikkelingen geven de gedupeerden een gevoel van wantrouwen.
Dit gevoel deel ik niet, ik zit zelf als bestuurder in een aantal stichtingen en (beroeps)verenigingen, en kan mij dus goed voorstellen wat er nu zoal gaande is.
Is er echter niets denkbaar om toch actief iets aan de gedupeerden en leden van deze stichtingen te laten weten?
Zoals ik al aangaf ben ik best bereid om hiertoe een bijdrage te leveren.
Andere klachten geuit via het Forum, zal deze copy and paste in deze e-mail, zijn o.a.:
Er zijn een hoop vragen die niet maanden kunnen rusten
74000 maal 40 euro
Het bovenstaande geeft goed weer wat ik zojuist al omschreef.
Kunt u mij laten weten wat u van mijn voorstel, tot het onderhouden van contact e.d., vind?
In afwachting van uw berichtgeving, verblijf ik, u een goed Pasen
toewensend,
Mazzeltov;
Ralph
-
Melanie
Tja, het is een reactie...maar toch vind ik het vrij summier...er wordt inderdaad niet verteld wat je moet doen in het geval van deurwaarders, hoe lang het allemaal gaat duren en wat we nu eigenlijk moeten doen...moeten we een brief schrijven naar Dexia, wat te zeggen tegen de deurwaarders enz, enz
-
Melanie
uhhh sorry, ik had je laatste brief nog niet gelezen...GEWELDIG. Fijn dat je actie onderneemt, ik hoop dat daar iets uitkomt.
-
Ralph
Goedemorgen Melanie,
Ben het met je reactie eens.
Misschien dat anderen ons hierin van advies kunnen dienen?
Mogelijkerwijs de Stichting Adviesverlies, dat ben ik nu aan het uitzoeken.
Een andere mogelijkheid, misschien, is de Vereniging Consument & Geldzaken. Probeer hier ook contact mee te leggen.
Wordt vervolgd zou ik (helaas voor nu) zeggen.
Ben het met je reactie eens.
Misschien dat anderen ons hierin van advies kunnen dienen?
Mogelijkerwijs de Stichting Adviesverlies, dat ben ik nu aan het uitzoeken.
Een andere mogelijkheid, misschien, is de Vereniging Consument & Geldzaken. Probeer hier ook contact mee te leggen.
Wordt vervolgd zou ik (helaas voor nu) zeggen.