| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sara, wat kan een partner als vernietigingsgrond opgeven.
-
Henk Wester
Sara, wat kan een partner als vernietigingsgrond opgeven.
Hoi Sara,
Je zegt regelmatig dat er een grond voor vernietiging moet zijn. Mijn vrouw heeft de contracten vernietigd, omdat ze de contracten niet medeondertekend heeft, er dus niets van afwist. Is dat een grond voor vernietiging. Als het niet te veel werk is zou je dan nog enkele vern.gronden kunnen noemen?
Je zegt regelmatig dat er een grond voor vernietiging moet zijn. Mijn vrouw heeft de contracten vernietigd, omdat ze de contracten niet medeondertekend heeft, er dus niets van afwist. Is dat een grond voor vernietiging. Als het niet te veel werk is zou je dan nog enkele vern.gronden kunnen noemen?
-
Jan
Re: Sara, wat kan een partner als vernietigingsgrond opgeven.
B.V. Ze wist het niet of ik wilde haar verrassen of ik wilde het niet vertellen en zo mijn pensioen aanvullen met een beetje fantasie kun je er zelf nog wel een paar denken. Henk Wester je bent nog lang niet afgestompt gewoon je fantasie even laten werken en voordat je het weet kun je ze zelf bedenken. Een beetje vent vraagt niet alles aan Sara.
-
Sara Etty
Niet ondertekening eega: 1:88 - 1:89 BW. Voor sommige rechtshandelingen schrijft de wet ondertekening door beide partners voor.
Dit is de enige situatie waarin de eega kan vernietigen in plaats van contractant zelf.
Gronden voor vernietiging door contractant zelf zijn:
Dwaling: 6:228 BW
Bedreiging, bedrog, misbruik van omstandigheden: 3:44 BW
in geval van minderjarigen, waarbij het contract in naam en voor rekening van minderjarige is gesloten: 1:345 juncto 1:347 BW.
Voorts kan er op basis van redelijkheid en billijkheid een grond zijn voor vernietiging.
Dit zijn de gronden waar ik op uit kom, misschien zijn het er meer, ik claim dus niet dat dit een limitatieve opsomming is.
Groet, Sara
Dit is de enige situatie waarin de eega kan vernietigen in plaats van contractant zelf.
Gronden voor vernietiging door contractant zelf zijn:
Dwaling: 6:228 BW
Bedreiging, bedrog, misbruik van omstandigheden: 3:44 BW
in geval van minderjarigen, waarbij het contract in naam en voor rekening van minderjarige is gesloten: 1:345 juncto 1:347 BW.
Voorts kan er op basis van redelijkheid en billijkheid een grond zijn voor vernietiging.
Dit zijn de gronden waar ik op uit kom, misschien zijn het er meer, ik claim dus niet dat dit een limitatieve opsomming is.
Groet, Sara
-
Henk Wester
Sara bedankt.
En Jan, ik ben blij dat ik jou niet geconsulteerd heb, want je verdedigen met een beetje fantasie is nou precies wat je niet moet doen. Ik hoef ook niet zonodig een "echte vent" te zijn.
En Jan, ik ben blij dat ik jou niet geconsulteerd heb, want je verdedigen met een beetje fantasie is nou precies wat je niet moet doen. Ik hoef ook niet zonodig een "echte vent" te zijn.
-
Jan
Is goed Henk ik wilde alleen maar helpen. Met boeven vang je boeven. Succes.
-
Henk Wester
Jan, bedankt voor de goede wil mij te helpen. Kan ik iets voor je terug doen? Gewoon vragen, Jan. Of stel je liever geen vragen als vent? Hou op Henk W. met dit kinderachtige gedoe. Je hebt je bovendien vaak vermaakt met die opmerkingen van Jan, er tussendoor.
-
Jan
Zijn we toch even vrienden geworden Henk. Altijd goed.
Jan
Jan
-
Henk Wester
Voelt beter, toch. Zullen we samen op vakantie gaan, Jan?
Of gaat dat allemaal te snel?
Of gaat dat allemaal te snel?
-
Jan
Moet ik even overleggen met Marie ? Ach wat kan mij het ook schelen, laten we dat maar doen Henk! Wat denk je van gaan naar het einde van de wereld is wel een eind fietsen.
Jouw vriendelijke vriend,
Jan
Jouw vriendelijke vriend,
Jan