LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schikkingsvoorstel Dexia: 10% korting op schuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Schikkingsvoorstel Dexia: 10% korting op schuld

Ongelezen bericht door L. Blok »

Op de site van DFT.nl staat het volgende nieuws. Ter info plaats ik dit op het forum.

m.v.g.

L.Blok

N i e u w s

27-12-2002 094

Schikkingsvoorstel Dexia: 10% korting op schuld

BRUSSEL (Dow Jones) - Het schikkingsvoorstel van Dexia Bank Nederland aan de gedupeerde Legio Lease-beleggers komt neer op 10% van de uitstaande schuld.
Dit blijkt uit berekeningen van Het Financieele Dagblad die zijn bevestigd door Dexia. De Frans-Belgische bank heeft als voorwaarde van de schikking gesteld dat de beleggers de overige 90% van de restschuld in een keer betalen.
Tienduizenden mensen die via Dexia-dochter Legio met geleend geld hebben belegd, zitten als gevolg van het slechte beursklimaat met een restschuld.
Volgens berekeningen van Dexia bedraagt de totale restschuld ongeveer 1,3 miljard euro op een portefeuillewaarde van 4,3 miljard euro. Beleggers die gebruikmaken van het aanbod moeten afzien van verdere juridische stappen tegen Dexia.

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected]

L. Blok

Re: Schikkingsvoorstel Dexia: 10% korting op schuld

In goed Nederlands noemen wij dat "Een sigaar uit eigen doos! !"

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Op zich komt die 10% aardig overeen met de kosten van het la6ten aflossen van de restschuld zonder rentevergoeding zoals ik die eerder heb berekend. We wisten het dus al een tijdje. Zie hier de berekening nogmaals:

Het is misschien wel goed te weten wat dit voorstel van Dexia hun kost:
Hiervoor moet je de zgn. contante waarde weten van de betaling van 46,51 euro die jij gaat doen.
Oftewel wat kost het hun dat je de schuld niet nu direct maar in 43 maanden tijd afbetaalt?

Deze contante waarde is bij een rente van 5% EUR 1.827,53.
Het kost hun dan dus EUR 2.000 - EUR 1.827,53 = EUR 172,47

Het voorstel stelt dus niet zoveel voor. (Vind ik)

groet Maarten

toet

Ongelezen bericht door toet »

De grootste adder met het voorstel van dexia zit onder de woorden afzien van verdere juridische stappen.Dat zouden ze graag zien.Dan heb je helemaal geen poot meer om op te staan.Je kans om dan nog wat terug te zien is echt verkeken.

L. Blok

Beste Toet,

Vergeet ook niet dat:
"De Frans-Belgische bank heeft als voorwaarde van de schikking gesteld dat de beleggers de overige 90% van de restschuld in een keer betalen."
Als je gemiddeld uitgaat van zo'n 8000 euro restschuld dan
kunnen de meeste mensen hier toch niet aan voldoen en dan
praat ik maar helemaal niet over mensen die een nog hogere
restschuld hebben. Is dit nu de maatschappelijke verantwoor-delijkheid die Dexia ten toon spreid??
Met jouw punt erbij is dit toch absoluut onaanvaardbaar.
Ook vind ik het treurig dat we nu uit de krant moeten lezen
hoe het bod van Dexia er ongeveer uit gaat zien en dat Dexia
dit bevestigd. Dexia heeft toch dit voorstel gedaan maar erg
duidelijk was men niet en een krant moet dit nu verduide-lijken. Ook de Stichting heeft nog steeds geen enkele reac-tie gegeven op dit aanbod. Ik vind het zolangzamerhand een
beschamende vertoning aan het worden! ! ! !

m.v.g.

L. Blok

Simon Tahamata

Ongelezen bericht door Simon Tahamata »

Meneer Blok, bent u niet degene die het contract aangevraagd en getekend heeft?! Dexia is puur een aanbieder, u de afnemer. Dexia mag er toch op vertrouwen dat wat u afneemt dat u daarvan weet heeft?! Ik ga toch ook niets iets kopen en er dan later achter komen dat het eigenlijk heel iets anders is dan ik eigenlijk wil hebben? Nog 1maal: wanneer bent u uw contract aangegaan en voor hoeveel in de maand?! U zou toch niet willen dat straks iedereen weet wat u heeft en wie u bent?!!!

janh

Ongelezen bericht door janh »

Geachte heer Blok,
Ik wil een kleine correctie maken op uw laatste reactie. Ik vind dat LV wel degelijk wat gedaan heeft. Zij moeten in deze tijd, gezien de hele grote belangen, uiterst zorgvuldig voorbereid, de rechtzaak tegen Dexia aanhangig maken. Ik vind ook terecht dat zij daarvoor een aparte stichting hebben opgericht, met het opstellen van statuten, en de gang naar de notaris etc., dat kost allemaal tijd.
Daartussendoor hebben zij duidelijk aangegeven dat zij op dit punt een reactie zullen gaan geven.

Ik zou niet graag in de schoenen van het stichtingsbestuur staan wanneer de rechtzaak eventueel negatief voor de stichting LV uitpakt.Denk alleen maar aan het risico van mogelijke claims die Dexia dan tegen hen persoonlijk kan gaan voeren.
mvg
Janh

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Simon Tahamata,
U geeft wellicht de indruk, dat U de klok heeft horen luiden!
De afnemer, zoals U bedoelt, vraagt appels en de aanbieder gaven geverfde peren, die net als appels uitzagen.
En jawel Simon, achteraf bleek het echt peren te zijn en geheel de zaak is daarmee lichter geworden.
Simon, indien U op dit forum wil meedoen, prima, maar komt wel beslagen ten ijs!
Bij Standaard was de boel ook geflesd! Nou, ja goed, U was toen kampioen van België geworden U had toen ook uw fout
moeten erkennen en uw straf ondergaan. Verder was er niks aan de hand bij Feyenoord, Beerschot en Germinal, waar U een punt achter uw carrière zette. Verschoning is een mooie zaak Simon!

M.vr.gr.

Simon T

Ongelezen bericht door Simon T »

IJs is niets voor mij (op de Molukken heb je geen ijs). Ik ga denk ik maar van dit forum af. Vanavond een stukje met de trein reizen lijkt me onwindender!! Bal ze en tot ziens!!
Simon

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Nou ja goed, beste Simon, al bouwende valt het gebouw van zand uit mekaar!

Prettige reis en de beste wensen voor 2003!!

M.vr.gr.

Gesloten