Na het schrijven van een brief aan Dexia om uitstel van betaling aan te vragen ben ik door Dexia gebeld. Ik mag de schuld in termijnen afbetalen, maar bij iedere storting komt wel EUR 5,- administratiekosten. Of ik moet aantonen dmv belastingaangiftes (van afgelopen 2 jaar), loonstrookjes en uitgavepatroon dat ik het maandelijkse aflosbedrag niet kan betalen. Dit aflosbedrag moet overigens minimaal het maandbedrag zijn zoals vermeld in het lease-contract. De juridische afdeling van Dexia gaat dan beoordelen of ik inderdaad niet in staat ben om te betalen.
Ook al kan ik het maandelijkse bedrag nu wel betalen, ik wil zo min mogelijk en zo laat mogelijk aan Dexia gaan betalen ...
Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen ?!? Moet ik al m'n papieren maar opsturen naar Dexia ?!? Want ik vraag me eigenlijk af of Dexia mijn situatie wel kan controleren! Wie zegt dat ik het juist ingevulde belastingformulier naar hun opstuur, of m'n juiste loonstrookje ?!?
Net als een aantal medegedupeerden ben ik bang dat alles wat ik betaal aan Dexia, ik nooit meer terug zal zien, ongeacht de uitspraak ...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schuld: in termijnen betalen of uitstel betaling
Re: Schuld: in termijnen betalen of uitstel betaling
Hoi Joos,
Noch LL, nog Dexia, heeft rechten op dit gebied. De enige die dat kan afdwingen is een rechter. Je moet wel stoppen met telefonisch antwoord te geven, je staat erg zwak als je niets zwart op wit hebt. Er zijn reeds "gevallen" bekend die na protest geen rente op de aflossing hoefden te betalen. Niet betalen op basis van "niet kunnen betalen" gaat nog steeds niet volgens de door hun voorgestelde richtlijnen. Deze methode wordt toegepast door de sociale dienst. Zij bemiddelen bij schulden, zij zijn in staat om middels loonbeslag te bepalen wat er betaald wordt. Maar daar ga ik in jouw geval niet van uit. Als je ze tegemoet wilt komen, maak dan een fake berekening waarbij je al je vaste lasten ophoogt, houdt je dan nog zoveel over dat je nog steeds makkelijk een maandtermijn kunt betalen breidt je je vaste lasten uit (bijv. alimentatie of zo). De juridische afdeling van Dexia heeft wel wat anders aan haar hoofd dan hier uitgebreid op in te gaan, dat zou dan wel kunnen betekenen dat je weer wat uitstel creerd. Zeker als er meerdere mensen volgens dezelfde procedure gaan werken.
Groet
Joop
Noch LL, nog Dexia, heeft rechten op dit gebied. De enige die dat kan afdwingen is een rechter. Je moet wel stoppen met telefonisch antwoord te geven, je staat erg zwak als je niets zwart op wit hebt. Er zijn reeds "gevallen" bekend die na protest geen rente op de aflossing hoefden te betalen. Niet betalen op basis van "niet kunnen betalen" gaat nog steeds niet volgens de door hun voorgestelde richtlijnen. Deze methode wordt toegepast door de sociale dienst. Zij bemiddelen bij schulden, zij zijn in staat om middels loonbeslag te bepalen wat er betaald wordt. Maar daar ga ik in jouw geval niet van uit. Als je ze tegemoet wilt komen, maak dan een fake berekening waarbij je al je vaste lasten ophoogt, houdt je dan nog zoveel over dat je nog steeds makkelijk een maandtermijn kunt betalen breidt je je vaste lasten uit (bijv. alimentatie of zo). De juridische afdeling van Dexia heeft wel wat anders aan haar hoofd dan hier uitgebreid op in te gaan, dat zou dan wel kunnen betekenen dat je weer wat uitstel creerd. Zeker als er meerdere mensen volgens dezelfde procedure gaan werken.
Groet
Joop
Re: Schuld: in termijnen betalen of uitstel betaling
Hallo Joop,
Bedankt voor je reactie! Mogelijk dat inderdaad meerdere mensen op deze manier wat uitstel kunnen krijgen.
Groet,
Joos
Bedankt voor je reactie! Mogelijk dat inderdaad meerdere mensen op deze manier wat uitstel kunnen krijgen.
Groet,
Joos