LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SLECHT WEER

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
A. tolboom

Re: SLECHT WEER

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Pimmy,

Gekocht zouden hebben?????

Een kleine 100.000 hebben dit produkt al gekocht!!!!!!

Ik vind het heel vervelend voor de ''slachtoffers'' maar met dit soort
produkten kan je nu eenmaal winnen en verliezen, ik zie het toch als gokken waar het alle kanten op kan gaan.
En ze hebben verkeerd gegokt. Er is ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid met of zonder eurotekens in je ogen.

Emocion, goede opmerking.[/u]
Wielrenner, de Tour zal je nooit winnen.

mali

Ongelezen bericht door mali »

Nee, er is niet gegokt. Er is door een dskundige bank verzekerd dat het een veilige belegging betreft. Niets over een restschuld.
Als de bank had gezegd: durft u een gok te wagen? Bent u bereid een gezinsontwrichtende schuld te dragen als het misgaat?
Kijk., als je dan met de bank in zee was gegaan, had je nu niet te klagen.
Mensen die zeggen dat wij eigen verantwoordelijkheid hebben, hebben gelijk. Als we kiezen voor een risico, moeten we hem dragen. mar dit risico hebben we niet gekozen en Dexia heeft er alles aan gedaan om hem te verdoezelen. En daar zit nou juist het probleem.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Precies.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de producten van Koers- kompas dan zie je in éénoogopslag wat het risico is en hoe groot/ reëel je winstkansen zijn.
Kijk je naar het rendement- roulette dan vliegen voordat je de envelop geopend hebt je al 3 waarschuwingen om de oren, staat er duidelijk in dat je 90% van je inleg kan verliezen en dat het product alleen geschikt is voor mensen die 90% van hun inleg willen en kunnen verliezen.
Dat is eerlijk zijn.
De mensen die hieraan meedoen weten precies of ik win veel of ik verlies veel.
Maar deze duidelijkheid was ver te zoeken bij Dexia, en zeker wanneer je bent geadviseerd door een tussenpersoon is bovenop de “standaard” misleiding vaak ook nog een leugenachtig en onvolledig advies afgegeven.
Dat in combinatie door het (bewust) NIET meegeven van een folder en door je geen of nauwelijks tijd te gunnen om het contract grondig te lezen.
Alle facetten om het product goed te kunnen begrijpen en om goed te kunnen inschatten wat zijn mijn kansen en risico’s zijn verdoezeld worden!

Dat is het verschil tussen bewust een risico nemen en onbewust in het diepe getrokken te worden en dat terwijl je géén zwemdiploma’s had en geen armbandjes!!

m.v.g. justice man

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

Geplaatst op 13 Jul 2004 13:14 door justice man 007
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de producten van Koers- kompas dan zie je in éénoogopslag wat het risico is en hoe groot/ reëel je winstkansen zijn.
De mensen die hieraan meedoen weten precies of ik win veel of ik verlies veel.
Maar deze duidelijkheid was ver te zoeken bij Dexia, en zeker wanneer je bent geadviseerd door een tussenpersoon is bovenop de “standaard” misleiding vaak ook nog een leugenachtig en onvolledig advies afgegeven.
Laten we niet vergeten dat Koers-Kompas uit de creatieve geest van de oprichter van Legio Lesase komt.
Maar goed voor een miljoen heeft Bloemink zijn zaakjes verkocht aan AEGON en deze op zijn beurt aan DEXIA.
Wie moet nu de zwarte Piet krijgen?
De mensen die slachtoffer zijn geworden hebben weinig aan de geschiedenis. De lachende derde (de verkopers) hebben allang een baantje als reis adviseur o.i.d.
Door het slechte weer zullen zij opnieuw naar een ander baantje moeten omzien.
Deze P Bloemink en zijn familie heeft zijn les geleerd!
Daarom gingen deze uitbuidige folder als aanmaak de open haard in.

A. tolboom

Mali,

Ik wens je het beste voor de toekomst en hoop dat je resultaten behaalt, zoals jij het verteld is het in mijn ogen inderdaad pure misleiding geweest.

Sterkte en succes,

Tonto

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Voor A.Tolboom en alle andere Nederlanders die het nog steds niet snappen nog maar eens een poging.

Wie aandelen KOOPT weet dat je geld verdient als de AEX stijgt en geld verliest als je ze bij daling verkoopt.
Echter NOOIT meer dan de aanschafprijs.

Bij leasen koop je niks, je betaalt rente en de winst is voor jou, de rente is voor de bank.

Nu is de termijn om.
Aex niet gestegen, geen winst dus, weg rente.

Maar wat zegt Dexia nu?
Ho eens even, nu de termijn om is en we de aandelen gaan verkopen
(aandelen van hunzelf, wij zijn de leasers) beuren wij er minder voor dan we ervoor betaald hebben, dat was niet de bedoeling, dus of de deelnemer het verschil even wil dokken zodat Dexia geen schade heeft.
Dat noemen ze restschuld waar NIEMAND de betekenis van wist, nooit ter sprake is gekomen dan wel door de tussenpersoon is weggewuifd, alleen met hele kleine lettertjes in het contract is genoemd, vaak onder de benaming "negatief resultaat".
(het toppunt van bewuste misleiding: "rente" werd vaak vervangen door "ïnvestering").

Dus voordat je over eigen verantwoordelijkheid begint wel "even" verdiepen in de materie.

O.D.

A. tolboom

Dagobert,

Kwak, kwak, kwak.

Ook succes gewenst.

Tonto
Laatst gewijzigd door A. tolboom op 13 jul 2004 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

JH

Ongelezen bericht door JH »

heb je je badeendje gevonden tolboom ????? :P

A. tolboom

JH,

Slim van je om daar op te komen. Is te hopen dat je met deze lease-constructie ook zo goochem bent geweest.

Groetjes, Tonto
Laatst gewijzigd door A. tolboom op 13 jul 2004 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

JH

Ongelezen bericht door JH »

goed he :roll:

A. tolboom

JH,

:) Jij komt er wel!!!

A. tolboom

JH,

:) Jij komt er wel!!!

Tonto

de hulk

Ongelezen bericht door de hulk »

o o o o o o o o o o o o o oo o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o :shock: :? wat een mensen

Gesloten