Hoewel ik een bijstandsuitkering heb en helaas onverwacht nog steeds, ben ik 3 jaar geleden het zg. gedegen spaarplan met Bank Labouchere aangegaan. De risico's waren nihil. Mijn vraag: 'stel dat de wereldeconomie onderuitgaat' werd
als een utopie beschouwd. Helaas zat ik in een zwakke periode waarin ik te goed van vertrouwen was, deze mensen werken er dagelijks mee, dus zullen er wel verstand van hebben. Dat ik mijn maandelijkse inleg (rente) kwijt zou raken werd al als een te verwaarlozen risico beschouwd.
Nu belaal ik al ruim 3 jaar maandelijks 90 euro van mijn bijstandsuitkering. Ik kom natuurlijk niet meer rond. Dat ik dit geld helemaal kwijt ben en ook nog een restschuld op-bouw, is te absurd om waar te zijn.
Ik denk er dus over om gewoon nu te stoppen, dan loopt de restschuld in ieder geval niet hoger op en hoef ik ook niet langer meer 90 euro per maand te missen, die niet te missen valt. Vervolgens hoop ik er dan op dat ik de schuld niet betaal doordat er intussen wat geregeld wordt door de overheid of de stichting. Het inleggeld kwijt zijn is toch meer dan genoeg?
Verstandig of niet?
Dank u voor uw reactie, Petra
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoppen vóór afloop contract verstandiger?
-
René
Re: Stoppen vóór afloop contract verstandiger?
Petra,
Ik zou niet stoppen, omdat je ook nog extra kosten krijgt door kontract breuk.
Maar als ik het zo hoor kom je in aanmerking voor de hardheidsclausule van Dexia.
Hoe lang loopt het kontrakt nog ?
Mvg,
René
Ik zou niet stoppen, omdat je ook nog extra kosten krijgt door kontract breuk.
Maar als ik het zo hoor kom je in aanmerking voor de hardheidsclausule van Dexia.
Hoe lang loopt het kontrakt nog ?
Mvg,
René
-
sandra
Ik moet zelf rondkomen van een supper lage stagevergoeding. Ik had ook het idee om een startkapitaal op te bouwen die ik kan gebruiken als ik klaar ben met mijn school. Nu heb ik helaas schulden opgebouwd. Vandaag heb ik geinformeerd of ik eerder kan uitstappen. Dat kan wel, alleen wordt dan niet door iedereen verteld dat je een behoorlijk bedrag aan boete moet betalen. Ik heb nog 2.5 jaar te gaan. Voor mij is het hopen dat ik uiteindelijk gewoon op 0 uitkom. De voorlichting die ik vandaag via de telefoon kreeg was pas bij de tweede keer bellen redelijk. De eerste keer kreeg ik zoals bekend is, weer geen goede informatie. Misschien moeten we een pagina oprichten waar ieder gedupeerde zich kan melden. Dan staan we misschien sterker dan alleen maar alleen. Of bestaat zoiets al? Graag hoor ik dit.
sandra
sandra
-
mc head-den elzen
ik heb vanavond voor de eerste keer naar radar gekeken betreft de zaak dexia. ook ik ben er in gelopen om het zo maar te noemen .ik dacht er een leuke oude dag aan over te houden maar niets is minder waar .ik maak dit berichtje kort,want ik ben met al die andere mensen in een diep dal terecht gekomen. laten wij er in vredesnaam met ons allen iets aan doen,dit is toch te gek voor woorden,er moet toch iemand zijn die hier iets aan kan doen .
-
Ruud
ja zoeis bestaat al Sandra:
namelijk de Stichting Leaseverlies; deze komen op voor alle aangemelde beleggers die menenen schadevergoeding te lijden doordat ze verkeer zijn voorgelicht worden door dexia en/ of haar tussenpersonen (spaar select/ spaar beleg).
Kost overigens wel 45 euro!
maar 45 euro t.o.v. de gemiddelde nederlandse schuld a 9.000 is een peule schil!
m.v.g. Ruud930
P.s. Sandra ik ben ook een student met maar 200 euro inkomsten per maand en een rentelast van 225 euro!
Ik ben nu zelf ook al op het punt gekomen dat mijn fin. reserves zijn uitgeput en ik de maandlasten al niet meer kan betalen terwijl m'n contracten nog 1 jaar lopen!
Ik heb Dexia hiervan al op de hoogte gesteld maar ze lijken zich niks van mijn brieven aan te trekken.
Wel kreeg ik afgelopen maand weer en acceptgiro of ik bedrag X weer wou voldoen.
ik laat alles rustig op me afkomen,
ze kunnen me beter nu failliet verklaren dan over 1 jaar dan ben ik er ook weer sneller van af!
m.v.g. Ruud
namelijk de Stichting Leaseverlies; deze komen op voor alle aangemelde beleggers die menenen schadevergoeding te lijden doordat ze verkeer zijn voorgelicht worden door dexia en/ of haar tussenpersonen (spaar select/ spaar beleg).
Kost overigens wel 45 euro!
maar 45 euro t.o.v. de gemiddelde nederlandse schuld a 9.000 is een peule schil!
m.v.g. Ruud930
P.s. Sandra ik ben ook een student met maar 200 euro inkomsten per maand en een rentelast van 225 euro!
Ik ben nu zelf ook al op het punt gekomen dat mijn fin. reserves zijn uitgeput en ik de maandlasten al niet meer kan betalen terwijl m'n contracten nog 1 jaar lopen!
Ik heb Dexia hiervan al op de hoogte gesteld maar ze lijken zich niks van mijn brieven aan te trekken.
Wel kreeg ik afgelopen maand weer en acceptgiro of ik bedrag X weer wou voldoen.
ik laat alles rustig op me afkomen,
ze kunnen me beter nu failliet verklaren dan over 1 jaar dan ben ik er ook weer sneller van af!
m.v.g. Ruud