LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STROP VOOR DEXIA BANK NOG GROTER

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el

STROP VOOR DEXIA BANK NOG GROTER

Ongelezen bericht door el »

STROP VOOR DEXIA BANK NOG GROTER

Dexia houdt rekening met hogere voorzieningen in verband met gedupeerde aandelenlease beleggers. Het bestuur van deze bank wacht af hoe beleggers op het aanbod reageren van Dexia om hun verliezen te beperken. Een eventueel hogere voorziening is het gevolg van weer grotere verliezen op de beurs. In december heeft de bank een bedrag gereserveerd van 450 miljoen euro voor een tegemoetkoming aan Legiolease-beleggers die geld leenden om aandelen te kopen. Voor die gedupeerden die zelfs hun rentelast niet meer kunnen betalen, is het aanbod van Dexia geen alternatief. Daarnaast is het voor duizenden aandelenlease klanten onmogelijk om het ontstane tekort terug te betalen aan Dexia. Dit betekent voor velen een persoonlijk drama en zal uiteindelijk een groot aantal faillissementen tot gevolg hebben. De vraag is hoe lang de gedupeerden nog kunnen en willen wachten op een echte actie/reactie vanuit de politiek. Wanneer komt financiën, de tweede kamer en de toezichthouder (De Nederlandsche Bank) met een plan van aanpak?

dhr.a de croos

Re: STROP VOOR DEXIA BANK NOG GROTER

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

allemaal,waarom denken we toch steeds dat dexia een steeds grootere verlies op hun contracten hebben;wie weet en dat weet ik wel zeker?hebben ze zelf een putt-optie+call-optie op de ingekochte aandelen voor de contracten.Het lijkt mij dat als 250 miljoen (bijvoorbeeld)gulden toen legiolease
winstverdubbelaar de aandelen kocht inplaats een call-optie ook een putt-optie gekocht heeft,dit is net zoiets
als de brandverzekering voor je huis.vrgr.andre de croos

el

Nu even graag in het Nederlands meneer de Croos.

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

El, waar stond deze informatie in?

el

Paula, op de site van adviesverlies onder de link 'nieuws' kun je dit terugvinden

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Hoi El,

Ik denk dat je de site van Lease-verlies bedoelt...?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

el

Nee Paula, adviesverlies: www.adviesverlies.nl.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

el,ben jij zo loopjongen die de hele dag kopie maakt voor jou baas(loopjongen).gelukkig ik niet.

Jan Verbeek

Ongelezen bericht door Jan Verbeek »

Nee, jij kopieert schunnige moppen die prompt verwijdert worden. En dat doe je niet eens voor je baas....zucht

Ga toch fietsen stelen. (nee, niet de MIJNE Paula...haha).

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

verdwijdert met een "d".

Gesloten