LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegen protest betalings brief

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jan Hein Doelen

tegen protest betalings brief

Ongelezen bericht door Jan Hein Doelen »

ik heb een voorbeeld brief opgesteld die je zou kunnen sturen naar Dexia bank als je je schuld betaald maar onder protest. ik heb graag jullie mening erover en voel je vrij om hem te gebruiken als hij goed is.

dit is hem:

-----------------------------------------------------------

Dexia Bank Nederland N.V. <naam>
Postbus 75666 <adres>
1070 AR AMSTERDAM <woonplaats>

AANGETEKEND Datum 00-00-0000

Geachte Dexia bank,

Bij het totstandkomen van deze overeenkomst zijn door of namens Legio geen inlichtingen ingewonnen over de financiële positie van mij of over mijn ervaring met beleggen en mijn eventuele beleggingsdoelstellingen. Er is op geen enkele wijze geïnformeerd of mijn financiële positie het afsluiten van een overeenkomst waaraan voornoemde risico's zijn verbonden wel toelaat.

Bij het aangaan van een persoonlijke lening bijvoorbeeld, wordt daarentegen door de financiële instelling uitgebreid navraag gedaan naar de (financiële) positie van de aanvrager. Onderliggende bescheiden dienen overgelegd en gecontroleerd te worden. Door Legio heeft een dergelijke controle niet plaats gevonden, hoewel dit gezien de aanmerkelijke risico's die aan het product zijn verbonden, wel voor de hand had gelegen.

Uit de gegeven informatie heb ik niet kunnen of moeten begrijpen dat ik met geleend geld ging beleggen. Ook is in deze informatie het woord "verlies" bewust niet genoemd en bovendien is er een negatieve prognose niet of nauwelijks getoond.

Ik ben bovendien niet (voldoende) ingelicht over (en gewaarschuwd voor) de bijzondere risico's die aan deze overeenkomst zijn verbonden. Na het sluiten van de overeenkomst heb ik de toepasselijke algemene voorwaarden ontvangen. Een financiële bijsluiter of productwijzer heb ik nimmer ontvangen.
Ook is gebleken dat Legio zich niet heeft gehouden aan de per 1 februari 1999 van kracht geworden Nadere Regeling bij het Besluit Toezicht Effectenverkeer. Deze regels schrijven onder meer voor dat van een cliënt vooraf een risicoprofiel had opgesteld moeten worden.

Aangezien ik aan gesloten ben bij de stichting Eegalease ; leaseverlies, zal ik mijn schuld toch maar betalen. Maar mocht de rechter ons in het gelijk stellen, dan heb ik recht om het geld terug gestort te krijgen, met eventueel rente.

-----------------------------------------------------------

Sylvia

Re: tegen protest betalings brief

Ongelezen bericht door Sylvia »

Jan Hein bedankt!
Ik heb jouw brief meteen geprint, misschien kan ik hem ook gebruiken.
Had zelf ookal geprobeert iets inelkaar te zetten, maar blokkeer steeds.
Groetjes

jah hein doelen

Ongelezen bericht door jah hein doelen »

up

margriet

Ongelezen bericht door margriet »

Kan ik ook met zo'n soort brief de aandelen overnemen?

margreet

Ongelezen bericht door margreet »

Kan je dit ook gebruiken als je overweegt een jaartje door te gaan? Het maandbedrag is nog wel te doen, maar de totale schuld niet.

Gesloten