| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoontje van DEXIA
-
ger
Telefoontje van DEXIA
Ik heb vanmiddag een telefoontje gehad van dexia.
Het ging over de brief die wij hadden gestuurd,die er over ging dat wij niet in staat zijn te betalen en alles willen
afwachten en dus niet willen betalen.Ik heb de vrouw verder niet gesproken omdat ik op mijn werk was.De vrouw belt mij donderdag thuis weer op.Heeft iemand hier ervaring mee.
Ons contract liep 1 dec 2002 af
Het ging over de brief die wij hadden gestuurd,die er over ging dat wij niet in staat zijn te betalen en alles willen
afwachten en dus niet willen betalen.Ik heb de vrouw verder niet gesproken omdat ik op mijn werk was.De vrouw belt mij donderdag thuis weer op.Heeft iemand hier ervaring mee.
Ons contract liep 1 dec 2002 af
-
JoopB
Re: Telefoontje van DEXIA
Denk erom, géén telefonische afspraken maken, zijn niet rechtsgeldig. Indien ze dat gesprek op een andere wijze interpreteren heb je geen poot om op te staan. Dus afwimpelen met "Ik zie uw voorstel gaarne schriftelijk tegemoet waarna ik daar op terug zal komen"
JoopB
JoopB
-
Ed
Ik heb ook zo'n telefoontje gehad een hele tijd geleden mede nadat ik Legio Lease telefonisch helemaal de hoek ingescholden had.(Emotie liep hoog op ook ivm prive omstandigheden)
De heer van Dexia was zeer correct tegen mij en ik heb hem nogmaals mijn situatie uitgelegd.
Ik heb hem ook een voorstel gedaan zodat ik er vanaf was
Het voorstel was INLEG + RENTE - VERLIES AANDELEN = BEDRAG VOOR MIJ
Daarna heb ik niets meer gehoord tot op een aantal weken geleden ivm het algemene voorstel.Daar heb ik niet op gereageerd (ze stonden op mijn voicemail)
Dit is mijn ervaring voor wat betreft Dexia telefoontjes.
Succes verder en hou het hoofd koel!!!
Ed
De heer van Dexia was zeer correct tegen mij en ik heb hem nogmaals mijn situatie uitgelegd.
Ik heb hem ook een voorstel gedaan zodat ik er vanaf was
Het voorstel was INLEG + RENTE - VERLIES AANDELEN = BEDRAG VOOR MIJ
Daarna heb ik niets meer gehoord tot op een aantal weken geleden ivm het algemene voorstel.Daar heb ik niet op gereageerd (ze stonden op mijn voicemail)
Dit is mijn ervaring voor wat betreft Dexia telefoontjes.
Succes verder en hou het hoofd koel!!!
Ed
-
cvdh
Zojuist ook een telefoontje gehad van Dexia. Ze willen dus dat ik mijn restschuld zsm ga betalen, maar ik heb ze verwezen naar de rechtzaak, en dat ik dit wil afwachten.
daar gaat Dexia niet mee akkoord, omdat ik volgens hun nog steeds betalingsplichtig ben. Volgens mij lullen ze maar wat, of kan iemand mij vertellen of zij gelijk hebben ?????
In ieder geval heb ik gezegd dat ze mij maar schriftelijk een voorstel moeten doen, en dat ik er dan misschien op terugkom.Als ik niet op hun voostel in zou gaan dan wordt de restschuld in zijn geheel opeisbaar ( volgens DEXIA ).
MOET IK NU BANG WORDEN ????
Gr. Cvdh ( een gedupeerde )
daar gaat Dexia niet mee akkoord, omdat ik volgens hun nog steeds betalingsplichtig ben. Volgens mij lullen ze maar wat, of kan iemand mij vertellen of zij gelijk hebben ?????
In ieder geval heb ik gezegd dat ze mij maar schriftelijk een voorstel moeten doen, en dat ik er dan misschien op terugkom.Als ik niet op hun voostel in zou gaan dan wordt de restschuld in zijn geheel opeisbaar ( volgens DEXIA ).
MOET IK NU BANG WORDEN ????
Gr. Cvdh ( een gedupeerde )
-
nes
Dexia heeft me, na verzoek betalingsregeling, 14 nov 2002 schriftelijk een betalingsregeling voorgesteld van 50 € in de maand voor een restschuld van 9400 € die ik heb. Heb niets betaald, niet gereageerd, ik heb niets van Dexia vernomen, wil tijd rekken. Geen telefoontje. Er stond ook in dat ze geen reden zagen om mijn schuld kwijt te schelden. ???
-
nes
NIETS BETALEN. Verwijzen naar de rechtszaak, DEXIA wel bezig houden en steeds wat van je laten horen. De meest schrijnende gevallen kunnen straks gebruik maken van de hardheidsclausule - kwijtschelding.
-
cvdh
Beste Nes,
Op wat voor manier zou ik wat van me moeten laten horen ?
Ik heb diverse aangetekende brieven verstuurd, maar daar wordt niet op gereageerd. Alleen maar telefoontjes met schikkingsvoorstellen. Van een hardheidsclausule had de telefoniste van DEXIA niet gehoord, dus ze houden zich gewoon dom. Mijn restschuld is 1730 euro, maar zelfs dat vind ik al schrijnend. Elk bedrag is teveel voor die oplichters.
Gr. cvdh.
Op wat voor manier zou ik wat van me moeten laten horen ?
Ik heb diverse aangetekende brieven verstuurd, maar daar wordt niet op gereageerd. Alleen maar telefoontjes met schikkingsvoorstellen. Van een hardheidsclausule had de telefoniste van DEXIA niet gehoord, dus ze houden zich gewoon dom. Mijn restschuld is 1730 euro, maar zelfs dat vind ik al schrijnend. Elk bedrag is teveel voor die oplichters.
Gr. cvdh.
-
Margaret
Nou mensen wij zijn gebeld van Dexia vanmiddag, ik had jullie al gevraagd als Dexia zou bellen, waar ze dan mee wilde komen.
Wij hebben gezegd dat wij wel € 50,-- per maand wilde betalen.(wij dachten even uit de tent lokken, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben)
Dat kon alleen maar als wij onze afschriften lieten zien, dat wij het dus echt niet kunnen betalen.
Wij zeiden dat doen wij niet, wij gaan niet met onze billen bloot, en is al erg genoeg.
Nou dan gaan wij het op onze wijze doen "zonder papieren" u heeft 3 jaar terug fl.10.000,-- ingezet , dan moet u nu € 140,-- per maand betalen drie jaar lang.
Wij zeiden dat willen wij niet dat vinden wij te veel.
Dus u wilt niet betalen dat is dan heel spijtig voor u maar dan krijgt u een incassobureau aan de deur, en dat kost ook geld, dus ik wens u nog een prettige avond toe.
En zij, zei erachteraan denk maar niet dat u zomaar van ons af bent.
Ook al bent u aangesloten bij lease-verlies het kan nog wel 5 tot 7 jaar duren voordat er een echt uitsluitsel gegeven kan worden hierover.
Nou wat is hier jullie reactie over.
Wij dachten nou TOET is al 8 maanden bezig, en nog steeds niet betaalt.
Ons contract liep 1-12-2002 af en toch wel aardige dreigementen toch.
Wij hebben gezegd dat wij wel € 50,-- per maand wilde betalen.(wij dachten even uit de tent lokken, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben)
Dat kon alleen maar als wij onze afschriften lieten zien, dat wij het dus echt niet kunnen betalen.
Wij zeiden dat doen wij niet, wij gaan niet met onze billen bloot, en is al erg genoeg.
Nou dan gaan wij het op onze wijze doen "zonder papieren" u heeft 3 jaar terug fl.10.000,-- ingezet , dan moet u nu € 140,-- per maand betalen drie jaar lang.
Wij zeiden dat willen wij niet dat vinden wij te veel.
Dus u wilt niet betalen dat is dan heel spijtig voor u maar dan krijgt u een incassobureau aan de deur, en dat kost ook geld, dus ik wens u nog een prettige avond toe.
En zij, zei erachteraan denk maar niet dat u zomaar van ons af bent.
Ook al bent u aangesloten bij lease-verlies het kan nog wel 5 tot 7 jaar duren voordat er een echt uitsluitsel gegeven kan worden hierover.
Nou wat is hier jullie reactie over.
Wij dachten nou TOET is al 8 maanden bezig, en nog steeds niet betaalt.
Ons contract liep 1-12-2002 af en toch wel aardige dreigementen toch.
-
Ruud
Beste Margaret,
die Dexia mensen proberen gewoon de schuld zo snel mogelijk afbetaald te krijgen, op zicht heel logisch.
Ze heeft ook gelijk wanneer u niet kunt aantonen/ bewijzen dat u te weinig inkomen heeft voor 3 jaar lang 140 euro af te lossen u dit gewoon moet doen.
Als ik jou was zou ik de benodigde gegevens alsnog opsturen.
Wat die dreiging betreft doelt ze erop dat ze dreigt met een incassobureau wat op hun beurt weer een deurwaarder zal inschakelen wanneer u blijft weigeren te betalen.
Dit houdt in dat er dan net zo'n bedrijf langskomt als u wel eens kunt zien op tv (het incassobureau).
Met andere woorden dan komen ze je huis leegruimen verkopen ze je spullen en van de opbrengst betalen ze je schuld af. Blijft er nog iets over dan krijg je dat terug.
Maar meestal is dat niet veel bij eens schuld van 5.000 euro.
hoop je een beetje te hebben bijgepraat,
groetjes Ruud
die Dexia mensen proberen gewoon de schuld zo snel mogelijk afbetaald te krijgen, op zicht heel logisch.
Ze heeft ook gelijk wanneer u niet kunt aantonen/ bewijzen dat u te weinig inkomen heeft voor 3 jaar lang 140 euro af te lossen u dit gewoon moet doen.
Als ik jou was zou ik de benodigde gegevens alsnog opsturen.
Wat die dreiging betreft doelt ze erop dat ze dreigt met een incassobureau wat op hun beurt weer een deurwaarder zal inschakelen wanneer u blijft weigeren te betalen.
Dit houdt in dat er dan net zo'n bedrijf langskomt als u wel eens kunt zien op tv (het incassobureau).
Met andere woorden dan komen ze je huis leegruimen verkopen ze je spullen en van de opbrengst betalen ze je schuld af. Blijft er nog iets over dan krijg je dat terug.
Maar meestal is dat niet veel bij eens schuld van 5.000 euro.
hoop je een beetje te hebben bijgepraat,
groetjes Ruud
-
Rob
Niks van die dreigementen aantrekken...en vooral niet bang worden voor incassoburo's. Denken jullie nou echt dat ze op iedereen een incassoburo gaan afsturen en deurwaarders...ze hebben wel wat anders aan hun hoofd. Tuurlijk dreigen ze ermee, wat moeten ze anders doen? Betalen aan hun is je eigen graf graven...als ze failliet gaan zie je je geld NOOIT meer terug.
-
rhr9
Beste allemaal
Bij mijn zijn de incasso kosten door niet te betalen, met 45 euro per elke maand die ik niet heb betaalt verhoogt.
Dus stel dat er nog eens een deurwaarde er bij aan te pas
zou komen dan zijn de kosten zeker niet meer om aan te zien. En stel eens voor dat dexia de rechtzaak wint dan zit je nog verder in de problemen, door dat je nu niet zou willen betalen.
Mijn advies is blijf gewoon betalen en ga niet in op de schikking voorstellen van dexia. Probeer een betaling voorstel te doen bij dexia met behoud van alle rechten.
Ik heb zelf al mijn betalingen al weer gedaan omdat ik niet in de toekomst kan kijken wat er kan gebeuren.
met vriendelijke groet,
rhr9
Bij mijn zijn de incasso kosten door niet te betalen, met 45 euro per elke maand die ik niet heb betaalt verhoogt.
Dus stel dat er nog eens een deurwaarde er bij aan te pas
zou komen dan zijn de kosten zeker niet meer om aan te zien. En stel eens voor dat dexia de rechtzaak wint dan zit je nog verder in de problemen, door dat je nu niet zou willen betalen.
Mijn advies is blijf gewoon betalen en ga niet in op de schikking voorstellen van dexia. Probeer een betaling voorstel te doen bij dexia met behoud van alle rechten.
Ik heb zelf al mijn betalingen al weer gedaan omdat ik niet in de toekomst kan kijken wat er kan gebeuren.
met vriendelijke groet,
rhr9
-
Rob
rhr9...Jij hebt het over maandtermijnen...ja die moet je doorbetalen, daar zal je niet onderuit komen. Maar een restschuld betalen moet je NIET doen!
-
john
Ik hoop dat de stichting bij de rechtbank een voortsel kan doen dat tot de rechterlijke uitspraak de rechtschuld niet betaald hoeft te worden, dit zou een hoop mensen weer lucht geven.
-
robin
ja maar als je niet ingaat op hun schikking dan moet je dus vrolijk door gaan met betalen van ongeveer dezelfde maandtermijnen wat dus puur rente voor de lening is, 12% !!
Mocht Dexia alsnog winnen dan zit je nog steeds met de restschuld en heb je dus een tijd onnodig doorbetaald !
Het beste is inderdaad een regeling voor elkaar zien te krijgen in afwachting van de uitspraak van de rechter !
Er is alleen 1 hele moeilijke keuze vind ik zelf aan het einde van je contract !!
LAAT IK LEGIO DE AANDELEN VERKOPEN ?????????
Dat is de spil waar voor mij alles om draait !
Zeg ik tegen hun krijg de T..... maar en ik stop met betalen dan verkopen hun automatisch denk ik de aandelen en ontstaat dus de restschuld ! Dan loop je het risico dat je verliest en moet dokken !
Zeg ik tegen hun verleng het contract in afwachting van de uitspraak dan zul je dus door moeten betalen en dat is dan alleen rente. Daar zit geen deel aflossing in !!
Neem je de aandelen over dan zul je hun geld moeten betalen en daar kun je dan mooi naar fluiten als Dexia failliet gaat of als Dexia wint !!!
DE BESTE OPLOSSING IS DENK IK DAT JE AANGEEFT DAT ZE DE AANDELEN NIET MOETEN VERKOPEN EN DAT JE BEREID BENT TEGEN EEN GANGBARE MARKTRENTE VAN 3% DE RENTE ELKE MAAND TE BETALEN MAAR DAT JE VERDER DE UITSPRAAK VAN DE RECHTER AF WILT WACHTEN !!!
Graag jullie reacties hierop !!
Mvg,
Robin
Mocht Dexia alsnog winnen dan zit je nog steeds met de restschuld en heb je dus een tijd onnodig doorbetaald !
Het beste is inderdaad een regeling voor elkaar zien te krijgen in afwachting van de uitspraak van de rechter !
Er is alleen 1 hele moeilijke keuze vind ik zelf aan het einde van je contract !!
LAAT IK LEGIO DE AANDELEN VERKOPEN ?????????
Dat is de spil waar voor mij alles om draait !
Zeg ik tegen hun krijg de T..... maar en ik stop met betalen dan verkopen hun automatisch denk ik de aandelen en ontstaat dus de restschuld ! Dan loop je het risico dat je verliest en moet dokken !
Zeg ik tegen hun verleng het contract in afwachting van de uitspraak dan zul je dus door moeten betalen en dat is dan alleen rente. Daar zit geen deel aflossing in !!
Neem je de aandelen over dan zul je hun geld moeten betalen en daar kun je dan mooi naar fluiten als Dexia failliet gaat of als Dexia wint !!!
DE BESTE OPLOSSING IS DENK IK DAT JE AANGEEFT DAT ZE DE AANDELEN NIET MOETEN VERKOPEN EN DAT JE BEREID BENT TEGEN EEN GANGBARE MARKTRENTE VAN 3% DE RENTE ELKE MAAND TE BETALEN MAAR DAT JE VERDER DE UITSPRAAK VAN DE RECHTER AF WILT WACHTEN !!!
Graag jullie reacties hierop !!
Mvg,
Robin
-
Rob
Jacq....een deurwaarder komt alleen pas als daar een rechter voor is ingeschakeld....denk nou maar niet dat ze zich daar nu mee bezig houden!
-
Ed
Beste margaret,
Je moet geen slapende honden wakker maken
Het enige wat je nu bereikt hebt is dat je weer in de picture bent gekomen bij dexia (ze zijn geen hoofdletter waard)
Gewoon laten rusten en wachten tot na deuitspraak ookal duurt deze 10 jaar
MvG
Ed
Je moet geen slapende honden wakker maken
Het enige wat je nu bereikt hebt is dat je weer in de picture bent gekomen bij dexia (ze zijn geen hoofdletter waard)
Gewoon laten rusten en wachten tot na deuitspraak ookal duurt deze 10 jaar
MvG
Ed
-
Ruud
Hoe zit dat bij studenten of andere mensen die geen waardevolle spullen hebben?
Op het ogenblik betaal ik gewoon nog altijd netjes mijn maandtermijnen, maar stel dat ik deze op een begeven moment niet meer kan betalen.
Wat doen ze dan? Een deurwaarder sturen heeft naar mijn mening geen zin: ik heb geen geld en geen (waardevolle) spullen.
Iemand enig idee of ervaring hiermee?
Op het ogenblik betaal ik gewoon nog altijd netjes mijn maandtermijnen, maar stel dat ik deze op een begeven moment niet meer kan betalen.
Wat doen ze dan? Een deurwaarder sturen heeft naar mijn mening geen zin: ik heb geen geld en geen (waardevolle) spullen.
Iemand enig idee of ervaring hiermee?
-
JoopB
Ruud,
Van een kale kip kun je geen veren plukken. Zu kunnen uiteindelijk na uitspraak van de rechter beslag leggen op huis en haard. Maar als ik jou bericht lees vraag ik mij af hoe jij een dergelijke contract met Legio uberhaupt hebt af kunnen sluiten. Heb je al een bezwaarschrift ingediend? Mensen die niets bezitten zijn ook niet kapitaalkrachtig genoeg om extra maandlasten voor een dergelijk contract op te hoesten. Geef in het bezwaarschrift aan dat je nooit had mogen tekenen en dat Legio nooit had mogen accepteren. Weer een gevalletje van zorgplicht.
Succes ermee,
Joop
Van een kale kip kun je geen veren plukken. Zu kunnen uiteindelijk na uitspraak van de rechter beslag leggen op huis en haard. Maar als ik jou bericht lees vraag ik mij af hoe jij een dergelijke contract met Legio uberhaupt hebt af kunnen sluiten. Heb je al een bezwaarschrift ingediend? Mensen die niets bezitten zijn ook niet kapitaalkrachtig genoeg om extra maandlasten voor een dergelijk contract op te hoesten. Geef in het bezwaarschrift aan dat je nooit had mogen tekenen en dat Legio nooit had mogen accepteren. Weer een gevalletje van zorgplicht.
Succes ermee,
Joop