LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toetsing BKR onvolledig ?
toetsing BKR onvolledig ?
Ik heb m'n gegevens bij BKR eens opgevraagd.
Daaruit blijkt dat in mijn geval slechts het aankoopbedrag van de aandelen in het 1e jaar is geregistreerd.(winstverdriedubbelaar)
Had Legio Lease niet het totaalbedrag, dat 3x zo hoog is moeten laten registreren en toetsen ?
Wellicht hadden een aantal mensen,dan helemaal geen winstverdriedubbelaar kunnen afsluiten.
Daaruit blijkt dat in mijn geval slechts het aankoopbedrag van de aandelen in het 1e jaar is geregistreerd.(winstverdriedubbelaar)
Had Legio Lease niet het totaalbedrag, dat 3x zo hoog is moeten laten registreren en toetsen ?
Wellicht hadden een aantal mensen,dan helemaal geen winstverdriedubbelaar kunnen afsluiten.
Re: toetsing BKR onvolledig ?
Fred,
Er worden drie keer aandelen aangekocht tegen dezelfde prijs als de eerste aankoop. Je leent zeg maar € 15000,= en ze registreren maar € 5000,=. Een jaar later doen ze er weer € 5000,= bij en na de derde aankoop staat je volledige lening pas ECHT geregistrerd bij BKR namelijk die € 15000,=.
Ik ben ook van mening dat dit niet klopt, want je gaat een lening aan voor € 15000,= en ze registreren in eerste instantie maar € 5000,=. De rest komt er later automatisch bij of het dan nog financieel haalbaar is of niet je kunt immers in de tussen tijd nog wel een aantal andere leningen hebben afgesloten, je stond immers NOG maar voor € 5000,= regegistreerd. Hoe kunnen andere instanties die een lening met je aan willen gaan dan nog uitgaan van de correctheid van die BKR registratie. U staat voor € 5000,= geregistreerd, dus wij kunnen u nog wel een lening geven van € 10.000,= want met uw inkomen is € 15000,= het maximum. En wat gebeurt er een jaar later... en nog weer een keer later... En zo was het opeens € 25.000,= geworden want die geregistreerde € 5000,= was in principe € 15000,= je hebt immers een contract getekend voor dat bedrag.
Ook dit is weer zo'n toegepaste methodiek van Dexia. Over zorgplicht gesproken, ze registreren je lening niet volledig en informeren andere geldschieters hierdoor in eerste instantie maar voor 33% over het bedrag dat je al hebt geleend !!!
Er worden drie keer aandelen aangekocht tegen dezelfde prijs als de eerste aankoop. Je leent zeg maar € 15000,= en ze registreren maar € 5000,=. Een jaar later doen ze er weer € 5000,= bij en na de derde aankoop staat je volledige lening pas ECHT geregistrerd bij BKR namelijk die € 15000,=.
Ik ben ook van mening dat dit niet klopt, want je gaat een lening aan voor € 15000,= en ze registreren in eerste instantie maar € 5000,=. De rest komt er later automatisch bij of het dan nog financieel haalbaar is of niet je kunt immers in de tussen tijd nog wel een aantal andere leningen hebben afgesloten, je stond immers NOG maar voor € 5000,= regegistreerd. Hoe kunnen andere instanties die een lening met je aan willen gaan dan nog uitgaan van de correctheid van die BKR registratie. U staat voor € 5000,= geregistreerd, dus wij kunnen u nog wel een lening geven van € 10.000,= want met uw inkomen is € 15000,= het maximum. En wat gebeurt er een jaar later... en nog weer een keer later... En zo was het opeens € 25.000,= geworden want die geregistreerde € 5000,= was in principe € 15000,= je hebt immers een contract getekend voor dat bedrag.
Ook dit is weer zo'n toegepaste methodiek van Dexia. Over zorgplicht gesproken, ze registreren je lening niet volledig en informeren andere geldschieters hierdoor in eerste instantie maar voor 33% over het bedrag dat je al hebt geleend !!!
Jeroen,
maar daar gaat het nou juist om, mijn kontrakt is inmiddels afgelopen, met verlies uiteraard.
Legio Lease heeft alleen het eerste jaar geregistreerd. Bij de volgende twee aankopen zijn er geen mutaties gedaan.
En volgens mij zitten ze daarmee goed fout.
maar daar gaat het nou juist om, mijn kontrakt is inmiddels afgelopen, met verlies uiteraard.
Legio Lease heeft alleen het eerste jaar geregistreerd. Bij de volgende twee aankopen zijn er geen mutaties gedaan.
Jeroen,
sorry dat 't bericht er twee keer staat, ik had ff op vernieuwen geklikt, en kennelijk wordt het bericht dan nog eens verstuurd.
Fred,
In mijn zojuist omschreven toelichting klopt hun wijze van registreren niet echter ze zullen daar wel weer iets op gevonden hebben. In jouw geval klopt het zo blijkt nu helemaal niet. Ze zijn verplicht om je lening te registreren. Klacht indienen bij BKR dan maar, althans dat zou ik doen. Denk er nu ook over om te gaan vragen hoe het nu zit met die verkapte registratie als door mij omschreven.
In mijn zojuist omschreven toelichting klopt hun wijze van registreren niet echter ze zullen daar wel weer iets op gevonden hebben. In jouw geval klopt het zo blijkt nu helemaal niet. Ze zijn verplicht om je lening te registreren. Klacht indienen bij BKR dan maar, althans dat zou ik doen. Denk er nu ook over om te gaan vragen hoe het nu zit met die verkapte registratie als door mij omschreven.
Beste Fred en Jeroen,
Ook ik heb mijn gegevens opgegevraagd bij het BKR (voor an-
dere gegevens, kom ik zo op terug). Na het bericht van Fred
heb ik even gecontroleerd wat mijn bedrag - dit was even aan
mijn aandacht ontsnapt - van registratie is/was. Ook bij mij
is alleen het eerste jaar geregistreerd. Met jullie ben ik
het volkomen eens dat dit absoluut niet correct is. In mijn
ogen is dit zelfs valsheid in geschriften, Legio is namelijk
verplicht om het BKR volledig in te lichten over het ver- strekte krediet en dat is hier niet gebeurd zodat er geen
juist beeld geschets wordt van de aangegane verplichtingen
die 3 x hoger is dan door Legio is aangegeven. Daardoor is
de noodzaak waarom het BKR in het leven is geroepen wel met
zeer grote voeten getreden. Hoe je het wend of keert, de to-
tale lening moet afgelost worden zonder een mogelijkheid de-
ze tussentijds stop te zetten.
Andere kredietverstrekkers krijgen daardoor een bewust aan-
gemelde verkeerde indicatie van de geregistreerde kredieten.
Fred, dit is zeer juist door jouw opgemerkt!!
Jeroen vermeld in zijn bericht "dan maar een klacht indienen bij het BKR." In mijn gegevens van het BKR staat vermeld:
"Mocht U van mening zijn dat in (een of meer van) de hier-
boven genoemde post(en) onjuistheden voorkomen, dan gelieve
U zich te wenden tot de genoemde kredietgever."
Hieruit blijkt wederom dat Legio - en ik heb dit al enkele
malen verklaard in dit forum - de zorgplicht volledig aan
zijn laars lapt.
Dit had ik al eerder geconstateerd en daarom had ik mijn BKR gegevens opgevraagd. Hierin werd bevestigd dat in mijn geval Legio nooit een overeenkomst met mij had mogen sluiten
omdat mijn financiële positie, door andere financiële ver- plichtingen en deze risicovolle overeenkomst, absoluut niet toereikend was. Dit heb ik aangekaart bij Legio maar dat
werd door hun verworpen door te melden dat men, door een
check bij het BKR, dit niet met mij eens was.
Echter op de site van BKR wordt expliciet vermeld dat:
"Het BKR geeft geen oordeel over de kredietwaardigheid van
een geregistreerde. Dat is aan de kredietgever zelf."
Omdat ik een klacht heb ingediend bij DSI zal ik zeer zeker
de door Fred geconstateerde vreemde registratie, hierin be-
trekken.
m.v.g.
L. Blok
Ook ik heb mijn gegevens opgegevraagd bij het BKR (voor an-
dere gegevens, kom ik zo op terug). Na het bericht van Fred
heb ik even gecontroleerd wat mijn bedrag - dit was even aan
mijn aandacht ontsnapt - van registratie is/was. Ook bij mij
is alleen het eerste jaar geregistreerd. Met jullie ben ik
het volkomen eens dat dit absoluut niet correct is. In mijn
ogen is dit zelfs valsheid in geschriften, Legio is namelijk
verplicht om het BKR volledig in te lichten over het ver- strekte krediet en dat is hier niet gebeurd zodat er geen
juist beeld geschets wordt van de aangegane verplichtingen
die 3 x hoger is dan door Legio is aangegeven. Daardoor is
de noodzaak waarom het BKR in het leven is geroepen wel met
zeer grote voeten getreden. Hoe je het wend of keert, de to-
tale lening moet afgelost worden zonder een mogelijkheid de-
ze tussentijds stop te zetten.
Andere kredietverstrekkers krijgen daardoor een bewust aan-
gemelde verkeerde indicatie van de geregistreerde kredieten.
Fred, dit is zeer juist door jouw opgemerkt!!
Jeroen vermeld in zijn bericht "dan maar een klacht indienen bij het BKR." In mijn gegevens van het BKR staat vermeld:
"Mocht U van mening zijn dat in (een of meer van) de hier-
boven genoemde post(en) onjuistheden voorkomen, dan gelieve
U zich te wenden tot de genoemde kredietgever."
Hieruit blijkt wederom dat Legio - en ik heb dit al enkele
malen verklaard in dit forum - de zorgplicht volledig aan
zijn laars lapt.
Dit had ik al eerder geconstateerd en daarom had ik mijn BKR gegevens opgevraagd. Hierin werd bevestigd dat in mijn geval Legio nooit een overeenkomst met mij had mogen sluiten
omdat mijn financiële positie, door andere financiële ver- plichtingen en deze risicovolle overeenkomst, absoluut niet toereikend was. Dit heb ik aangekaart bij Legio maar dat
werd door hun verworpen door te melden dat men, door een
check bij het BKR, dit niet met mij eens was.
Echter op de site van BKR wordt expliciet vermeld dat:
"Het BKR geeft geen oordeel over de kredietwaardigheid van
een geregistreerde. Dat is aan de kredietgever zelf."
Omdat ik een klacht heb ingediend bij DSI zal ik zeer zeker
de door Fred geconstateerde vreemde registratie, hierin be-
trekken.
m.v.g.
L. Blok
Zijn er nog meer mensen die ook hun BKR gegevens hebben op- gevraagd en ook deze vreemde registratie hebben gekonsta- teerd?
m.v.g.
L. Blok
m.v.g.
L. Blok
beste heer blok,
kun je gewoon op de site BKR deze gegevens opvragen of waar moet/ kun je dat doen??
Dit hebben ze volgens mij ook bij mij gedaan!!!
kun je gewoon op de site BKR deze gegevens opvragen of waar moet/ kun je dat doen??
Dit hebben ze volgens mij ook bij mij gedaan!!!
Een ieder die zijn BKR gegevens op wil vragen kan dit doen
bij een Bank. Let wel alleen persoonlijk. Er moet een geldig
identiteitsbewijs getoond worden. De bank vuld een formulier
in en stuurd dat naar het BKR in Tiel en na 5 dagen stuurd
het BKR de gegevens thuis. De kosten bedragen 4,50 euro.
bij een Bank. Let wel alleen persoonlijk. Er moet een geldig
identiteitsbewijs getoond worden. De bank vuld een formulier
in en stuurd dat naar het BKR in Tiel en na 5 dagen stuurd
het BKR de gegevens thuis. De kosten bedragen 4,50 euro.
Ging gisteren even kijken naar de site van Legiolease...
Er worden geen produkten meer aangeboden, maar er worden wel een aantal vragen beantwoord!!!
Een daarvan citeer ik even:
WAT DOET HET BKR?
De centrale kredietregistratie bij het BKR toetst of iemand die een krediet aanvraagt dit wel af kan lossen. Ook kijkt het BKR of iemand in het verleden schulden niet of niet op tijd heeft afbetaald.
einde citaat.
Dus het BKR toets en het BKR kijkt!?
Ik ben nu erg geneigd sarcastishe opmerkingen te gaan plaatsen naar aanleiding van dit antwoord, maar ik kan me nog net inhouden. Wie kan zich niet inhouden?
Er worden geen produkten meer aangeboden, maar er worden wel een aantal vragen beantwoord!!!
Een daarvan citeer ik even:
WAT DOET HET BKR?
De centrale kredietregistratie bij het BKR toetst of iemand die een krediet aanvraagt dit wel af kan lossen. Ook kijkt het BKR of iemand in het verleden schulden niet of niet op tijd heeft afbetaald.
einde citaat.
Dus het BKR toets en het BKR kijkt!?
Ik ben nu erg geneigd sarcastishe opmerkingen te gaan plaatsen naar aanleiding van dit antwoord, maar ik kan me nog net inhouden. Wie kan zich niet inhouden?