| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Traagheid rechtbank gevaarlijk
-
Hans2
Traagheid rechtbank gevaarlijk
Uit het volgende citaat blijkt dat rechtzaken in Amsterdam ernstige vertragingen gaan oplopen de komende jaren.
Ik plaatst dit niet om stemming te creëeren.In het citaat geeft de presidente van de Amsterdamse rechtbank aan hoe ernstig zij de huidige situatie vindt.
Het Parool Zaterdag 17 mei 2003
Citaat uit :TRAAGHEID RECHTBANK GEVAARLIJK
Amsterdam – Vanwege bezuinigen op de rechtbank zullen Amsterdamse verdachte én slachtoffers langer op een vonnis moeten wachten.
Presidente Carla Erasud van de rechtbank is bang dat het vertrouwen in de rechterlijke macht daardoor zal afnemen.
Dat zei ze gisteren bij de presentatie van het eerst jaarverslag van de rechtbank van Amsterdam.
De Amsterdamse Rechtbank moet dit jaar 750000euro bezuinigen op een budget van vijftien miljoen euro,” en dan kom het regeerakkoord met allerlei slechtnieuws hier nog overheen”,
aldus Eradus. De negentien rechters die in opleiding zijn en in wie veel is geïnvesteerd, kunnen niet worden aangenomen, terwijl nu al “tienduizend” zaken blijven liggen door gebrek aan rechters.
Momenteel liggen nog zestigduizend zaken op de plank.
Eradus verwacht dat de komende jaren de vraag naar rechterlijke beslissingen met drie procent zal toenemen. Dit komt door de bevolkingsaanwas, maar ook doordat de burger mondiger is geworden.
De wachttijden voor vonnissen zullen toenemen.Eradus:”We waren juist zo tevreden met de dalende lijn".
Ik plaatst dit niet om stemming te creëeren.In het citaat geeft de presidente van de Amsterdamse rechtbank aan hoe ernstig zij de huidige situatie vindt.
Het Parool Zaterdag 17 mei 2003
Citaat uit :TRAAGHEID RECHTBANK GEVAARLIJK
Amsterdam – Vanwege bezuinigen op de rechtbank zullen Amsterdamse verdachte én slachtoffers langer op een vonnis moeten wachten.
Presidente Carla Erasud van de rechtbank is bang dat het vertrouwen in de rechterlijke macht daardoor zal afnemen.
Dat zei ze gisteren bij de presentatie van het eerst jaarverslag van de rechtbank van Amsterdam.
De Amsterdamse Rechtbank moet dit jaar 750000euro bezuinigen op een budget van vijftien miljoen euro,” en dan kom het regeerakkoord met allerlei slechtnieuws hier nog overheen”,
aldus Eradus. De negentien rechters die in opleiding zijn en in wie veel is geïnvesteerd, kunnen niet worden aangenomen, terwijl nu al “tienduizend” zaken blijven liggen door gebrek aan rechters.
Momenteel liggen nog zestigduizend zaken op de plank.
Eradus verwacht dat de komende jaren de vraag naar rechterlijke beslissingen met drie procent zal toenemen. Dit komt door de bevolkingsaanwas, maar ook doordat de burger mondiger is geworden.
De wachttijden voor vonnissen zullen toenemen.Eradus:”We waren juist zo tevreden met de dalende lijn".
-
Rob
Re: Traagheid rechtbank gevaarlijk
Het gaat hier over strafrecht. Niet over civiele zaken. Stemmingmakerij dus.
-
Hans2
Stom Stom Stom.. ik ben het artikel kwijt geraakt tussen alle papperassen op mijn bureau.
Dit citaat stond nog in "mijn documenten".
Wel ging het verder in het artikel ook over civiele zaken.
Het artikel ging ook nog over de verbouwing van het gerechtsgebouw in Amsterdam.
Er moet een nieuwe verwarmmingsinstallatie worden aangelegd,daardoor moeten er ruimtes leeg gemaakt worden.
en moet er veel heen en weer gesleept gaan worden met dossiers.Dit heen en weer gesleep geeft ook vertraging.
Er zal het komende jaar stond er ook een extra claim gedaan worden op het gerechtgebouw aan de parnassusweg
waar ook civiele zaken worden afgehandeld.
Maar ik ben van plan daar vrijdag mij verder hierover te infomeren.
Dit citaat stond nog in "mijn documenten".
Wel ging het verder in het artikel ook over civiele zaken.
Het artikel ging ook nog over de verbouwing van het gerechtsgebouw in Amsterdam.
Er moet een nieuwe verwarmmingsinstallatie worden aangelegd,daardoor moeten er ruimtes leeg gemaakt worden.
en moet er veel heen en weer gesleept gaan worden met dossiers.Dit heen en weer gesleep geeft ook vertraging.
Er zal het komende jaar stond er ook een extra claim gedaan worden op het gerechtgebouw aan de parnassusweg
waar ook civiele zaken worden afgehandeld.
Maar ik ben van plan daar vrijdag mij verder hierover te infomeren.
-
hans
De facilitaire problemen bij de rechtbank Amsterdam kunnen wel degelijk een zekere doorwerking hebben in de lopende zaak Stichting Leaseverlies versus Dexia. Veel belangrijker lijkt mij echter de procesbewaking door advocaat Schonewille van de Stichting Leaseverlies. Schonewille weet dat de advocaat van Dexia op vertraging uit is (gezien de weigering van Dexia om zaak direct aan het Hof voor te leggen). Dus wat moet hij doen. Iedere keer dat termijnoverschrijdingen door Dexia dreigen, direct de wederpartij peremptoir stellen (dit leidt tot rechtsverlies om nog een conclusie te kunnen nemen !). Druk op de ketel houden dus !
-
Ralph
Hans,
Permptoir: afdoend, vernietigend
(Gokkkel & Van der Wal, 1986: 68)
At your service.
Ralph
Permptoir: afdoend, vernietigend
(Gokkkel & Van der Wal, 1986: 68)
At your service.
Ralph