LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitslag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
erik w.

Uitslag

Ongelezen bericht door erik w. »

Wie weet er iets te melden wanneer de uitslag van de rechtszaak tegen Dexia te verwachten valt??

Leen

Re: Uitslag

Ongelezen bericht door Leen »

Erik,
Dat gaat jaren duren en daar heeft Dexia alle belang bij.
Tijd rekken en ondertussen geld binnen halen.
Anderen kunnen dat juridisch mooi verwoorden ik doe het in m'n eigen woorden.
Dexia past de juridische vertragingstactiek toe, wat met zich meebrengt dat er duizenden mensen moeten beslissen hoe verder te gaan.
Er zullen dan ook duizenden zijn die er van af willen, de druk wordt te groot en men gaat of zelf een oplossing zoeken danwel in op hun aanbod.
Ik denk, dat SLV uiteindelijk gelijk krijgt maar wij naar onze centen kunnen fluiten.
Onderhand is de spoeling voor Dexia zo dun geworden dat ze met de overgebleven "vechters" een regeling treffen en de duizenden die ondertussen gecapituleerd hebben het nakijken hebben.
Nogmaals dit is niet de eerste keer en ook niet laatste keer dat ik dit doem scenario hier verkondig. De tijd zal het leren. Maar ik blijf erbij dat straks alle SLV'ers niet anders als de volgende conclusie kunnen trekken:
De uitspraak van de rechter is door ons betaald maar er is geen cent meer te halen.
M.a.w. dubbel genaaid.

mvg
Leen

Lody

Ongelezen bericht door Lody »

Ik hoorde van een vriendin die bij Dexia werkt dat leaseverlies de rechtzaak heeft verloren.
Verder weet ik niks
Ik heb het bericht per email gehad

Bennie

Ongelezen bericht door Bennie »

Yep en een Irakese generaal zei op TV dat ze de Amerikanen uit Bagdad hebben verdreven...

Duh!

Lody

Ik heb al gevraagd wat ze er meer van weet.
Ik hoop dat het niet waar is natuurlijk
Als ik wat hoor , zal ik het melden hier

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

De 'verloren zaak' betreft enkel het verhaal rondom de splitsing. Dat wilde de stichting tegen gaan om verhaalsrechten van gedupeerden zeker te stellen. Bij mijn weten heeft Dexia garanties gegeven dat een splitsing geen gevaar voor het eventuele verhaalsrecht van gedupeerden zal betekenen en volgens mij is dat waarom de rechter het verzoek van de stichting om het tegen te houden heeft afgewezen. Verlies is in juridische procedures soms relatief. Zoals hier waar nu in lek geval kennelijke garanties zijn gegevsn voor het verhaalsrecht in die zin dat splitsingen daar geen effect op kunnen hebben. Dat kun je zien als verlies, maar ook als winst. Het hoofdgeding loopt nog en dat is waar jullie op zitten te wachten en daar is het laatste woord nog lang niet over gesproken.

Lody

Weet iemand wanneer het hoofdgeding speelt?

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Loopt al. Maar dat gaat lang duren nu het complexe materie is. Voorts is het zo dat de uitspraak in eerste aanleg door een van beide partijen betwist zal worden en dan komt hoger beroep en daarna misschien ook nog de Hoge Raad. Lange adem werk kortom.

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Nog korter:
Menigeen heeft nu al geen adem meer.

mvg
Leen
Mash

Gesloten