Onderstaande brief ontving ik van Dexia.
Wie o wie heeft er nog meer zo'n brief ontvangen????????
Ik krijg nog weer een kans blijkbaar
Na ontvangst toch maar de telefoon gepakt en Dexia gebeld
Na het noemen van mijn contractnummer wisten zij meteen wie ik was.
Ik zei dat ik niet kon betalen.
De reden?
Ik vertelde de mijnheer dat mijn vrouw na de brief van 5 december van Dirk Bruneel de vernietiging van de contracten had ingeroepen omdat deze haar toestemming niet hadden.
Zoals u weet is deze vernietiging niet geaccepteerd omdat drie professoren Dexia hadden geadviseerd dat het geen huurkoopcontracten waren.Artikel 1.88 is niet van toepassing!!!
Ho,ho, ho,
Ik vertelde toen dat ik al zou ik ze willen betalen ik dat niet kon omdat mijn vrouw een EMBARGO t.a.v. reknr. 262810867 t.n.v. Dexia had uitgesproken, en mij onbevoegd had gemaakt naar dit nummer te storten .i.v.m. vernietiging.
Zij baseert haar vernietiging nu hoofdzakelijk op basis van het zeer gefundeerde advies van Prof.mr. C.J.H. Brunner en mr..HL.J. Roelvink.
Ik vroeg of Dexia op de hoogte was van dit rapport.
De mijnheer die mij te woord stond was inderdaad op de hoogte van dit rapport..
Hij zou bij mijn gegevens typen:
Embargo uitgesproken door echtgenote, cliënt heeft het geld gebruikt om de studie van zijn kinderen te betalen.
Wilde niet opnemen dat het expliciet over de bijlage 9 van het rapport Oosting ging.
Mijnheer zei dat de conclusies uit hetrapport Oosting geen reden was om niet te betalen!!
Vertelde mij dat dit rapport voor Dexia geen rechtsgeldigheid had.
Bij niet betalen ondanks een Embargo volgt toch een incassoprocedure.
Hierbij de brief:
Dexia Bank Nederland
Postbus 808
100AV Amsterdam
Telefoon 0900 3394222 (€ 0.15 pm)
www.dexialease,nl
Amsterdam, 19 juli 2004-07-22
Betreft: betalingsherinnering contractnummer xxxxxxxx
Geachte heer, hans2
Het is al weer enige tijd gelden dat wij u voor het laatst herinnerden aan de betalingsachterstand met betrekking tot de beëindigde effectenlease-overeenkomst met nummer xxxxx. Volgens onze administratie is deze nog niet (volledig) voldaan en bedraagt het openstaande saldo op dit moment xxxx euro.
Aangezien wij op dit moment aan de vooravond staan om ook uw overeenkomst aan een incassobureau uit handen te geven willen wij u nog éénmaal de kans geven om alsnog aan uw betalingsverplichting te voeldoen zonder additionele kosten. U dient hiervoor het openstaande bedrag over te maken op rekeningnummer 262810867 t.n.v. Dexia Bank Nederland o.v.v. contractnummer.xxxxxxx
Mochten uw betaling en deze brief elkaar gekruist hebben neemt u dan per omgaande contact met ons op om te controleren of dit daadwerkelijk het geval is.U kunt contact met ons opnemen via 0900-339 42 22 (€0,15/min), kies de optie “betalingen”.
Met vriendelijke groet,
Dexia klantenservice
(Dat vriendelijke mogen zij van mij er wel uitlaten)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitstel van executie ??
Re: Uitstel van executie ??
Hallo hans2,
Een week geleden eenzelfde brief naar advocaat gestuurd
Als de zaak opgemeld is heeft Dexia niets meer te dreigen.
Reageren heeft ook geen nut, ik begrijp van de advocaat dat D inhoudelijk niet op in gaat op het uitleggen van de impase.
Maar het is goed om een indruk te krijgen wat bedoeld wordt aan de vooravond. Laat iedereen melden wat de laatste stuiptrekkingen zijn.
Het lijkt erop dat D in gaat zien dat voor hen geen morgenrood meer komt.
Suc6
Een week geleden eenzelfde brief naar advocaat gestuurd
Als de zaak opgemeld is heeft Dexia niets meer te dreigen.
Reageren heeft ook geen nut, ik begrijp van de advocaat dat D inhoudelijk niet op in gaat op het uitleggen van de impase.
Maar het is goed om een indruk te krijgen wat bedoeld wordt aan de vooravond. Laat iedereen melden wat de laatste stuiptrekkingen zijn.
Het lijkt erop dat D in gaat zien dat voor hen geen morgenrood meer komt.
Suc6
Bij jouw dus ook de prozaische tekst:
Aangezien wij op dit moment aan de DE VOORAVOND staan.om ook uw overeenkomst aan een incassobureau uit handen tegen.
Ben benieuwd welk Hyenakantoor zich huilend aan mijn deur durft te wagen.
Aangezien wij op dit moment aan de DE VOORAVOND staan.om ook uw overeenkomst aan een incassobureau uit handen tegen.
Ben benieuwd welk Hyenakantoor zich huilend aan mijn deur durft te wagen.
Vandaag eenzelfde brief gehad als Hans 2.
Krijg nog éénmaal de kans om te betalen zonder extra kosten, anders de deurwaarder. Ze denken zeker dat ik de duizendjes in een ouwe sok heb zitten
Op de brief die zij van mijn advocaat hebben gehad (2 maanden geleden) geen reactie gehad. Mijn advocaat heeft het contract ontbonden op basis van dwaling.
Krijg nog éénmaal de kans om te betalen zonder extra kosten, anders de deurwaarder. Ze denken zeker dat ik de duizendjes in een ouwe sok heb zitten
Op de brief die zij van mijn advocaat hebben gehad (2 maanden geleden) geen reactie gehad. Mijn advocaat heeft het contract ontbonden op basis van dwaling.
Laatst gewijzigd door trudy op 22 jul 2004 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Trudy
Wat ik begrepen heb is dwaling een rechtsgrond die je wel heel hard moet kunnen maken.
Dexia speelt de bal heel handig terug.
Kunt u niet lezen dan?
Ik zou daarnaast overleggen met je advokaat over het begrip wanprestatie door de Bank en de juridische consequenties daarvan.
Misschien kan je advocaat daarover overlegggen met Mr.Oversier te Hoofddorp.
Van hem weet ik dat hij hierop zaken gewonnen heeft, deze zijn alleen nog niet gepubliceerd.
Sterkte
Hans
Wat ik begrepen heb is dwaling een rechtsgrond die je wel heel hard moet kunnen maken.
Dexia speelt de bal heel handig terug.
Kunt u niet lezen dan?
Ik zou daarnaast overleggen met je advokaat over het begrip wanprestatie door de Bank en de juridische consequenties daarvan.
Misschien kan je advocaat daarover overlegggen met Mr.Oversier te Hoofddorp.
Van hem weet ik dat hij hierop zaken gewonnen heeft, deze zijn alleen nog niet gepubliceerd.
Sterkte
Hans
Bedankt voor de tip Hans.
Die vernietiging op dwaling heeft mijn advocaat twee maanden geleden gedaan, daarna nooit meer iets van Dexia gehoord, tot nu dus die laatste mogelijkheid tot betalen van de restschuld.
Twee maanden geleden wisten we nog veel niet van wat we nu weten. Dwaling is misschien niet zo geweldig, achteraf. We kunnen nog alle kanten op, maar, nogmaals, bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven.
vr.gr. trudy
Die vernietiging op dwaling heeft mijn advocaat twee maanden geleden gedaan, daarna nooit meer iets van Dexia gehoord, tot nu dus die laatste mogelijkheid tot betalen van de restschuld.
Twee maanden geleden wisten we nog veel niet van wat we nu weten. Dwaling is misschien niet zo geweldig, achteraf. We kunnen nog alle kanten op, maar, nogmaals, bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven.
vr.gr. trudy
-
Voor zover ik weet heeft nog niemand echt een zaak gewonnen. Dexia gaat in beroep en alle tussenvonnissen van huurkoop die nu in behandeling zijn bij de kantonrechter, worden allemaal uitgesteld. Waarschijnlijk wacht iedereen 28 juli af.Misschien kan je advocaat daarover overlegggen met Mr.Oversier te Hoofddorp.