LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitzending Kassa 22 maart 2003: deurwaarders????????????
uitzending Kassa 22 maart 2003: deurwaarders????????????
Hoi allemaal,
Gisteren is in het consumentenprogramma Kassa de problematiek van aandelenleaseconstructies aan de orde gekomen. Het complete verhaal is te lezen op de site van Vara's kassa: http://info.omroep.nl/vara?nav=lwzcHsHzGHGaHjHG
Heb het zelf niet gezien, maar was erg verrast door de uitspraak van de heer Flipse van Stichting Toezichthoudend Nederland: hij zegt dat deurwaarders momenteel overwerk hebben!! Wat weet hij wat wij niet weten, want ik lees hier op dit forum alleen maar berichten dat er bij NIEMAND nog een deurwaarder is langsgeweest.
"22-03-2003) Financiële instellingen zijn sinds 2001 verplicht om jaarlijks hun klanten een jaaropgave te sturen met daarop de waarde van hun aandelenpakket en de hoogte van hun nog openstaande lening.
Veel mensen komen er nu pas achter dat ze beleggen met geleend geld en dat ze door de malaise op de beurs een schuld aan de broek hebben. Volgens Ab Flipse van Stichting Toezichthoudend Nederland gaat het niet alleen om mensen die bij Legiolease een contract hebben afgesloten. Er zijn nog horden consumenten die door producten van Aegon, Spaarbeleg, Nationale Nederlanden en DSB beleggen met geleend geld en niet in de gaten hebben dat ze momenteel flinke schulden hebben. Aandelen duiken op allerlei onverwachte plekken op, zoals bij beleggingshypotheken en verzekeringsconstructies. Er zijn zeer veel verschillende producten op de markt gebracht met een ondoorzichtig beleggingscomponent, aldus Flipse. Hij vindt dat ook de politiek medeverantwoordelijk is voor de aandelenleasemalaise. De aantrekkelijke fiscale voordelen zijn al verdwenen. De mensen zijn daarom dubbel gepakt. Mensen zijn belazerd EN DEURWAARDERS HEBBEN MOMENTEEL OVERWERK. Er moet door de politiek aan de noodrem worden getrokken, vindt Flipse."
Gisteren is in het consumentenprogramma Kassa de problematiek van aandelenleaseconstructies aan de orde gekomen. Het complete verhaal is te lezen op de site van Vara's kassa: http://info.omroep.nl/vara?nav=lwzcHsHzGHGaHjHG
Heb het zelf niet gezien, maar was erg verrast door de uitspraak van de heer Flipse van Stichting Toezichthoudend Nederland: hij zegt dat deurwaarders momenteel overwerk hebben!! Wat weet hij wat wij niet weten, want ik lees hier op dit forum alleen maar berichten dat er bij NIEMAND nog een deurwaarder is langsgeweest.
"22-03-2003) Financiële instellingen zijn sinds 2001 verplicht om jaarlijks hun klanten een jaaropgave te sturen met daarop de waarde van hun aandelenpakket en de hoogte van hun nog openstaande lening.
Veel mensen komen er nu pas achter dat ze beleggen met geleend geld en dat ze door de malaise op de beurs een schuld aan de broek hebben. Volgens Ab Flipse van Stichting Toezichthoudend Nederland gaat het niet alleen om mensen die bij Legiolease een contract hebben afgesloten. Er zijn nog horden consumenten die door producten van Aegon, Spaarbeleg, Nationale Nederlanden en DSB beleggen met geleend geld en niet in de gaten hebben dat ze momenteel flinke schulden hebben. Aandelen duiken op allerlei onverwachte plekken op, zoals bij beleggingshypotheken en verzekeringsconstructies. Er zijn zeer veel verschillende producten op de markt gebracht met een ondoorzichtig beleggingscomponent, aldus Flipse. Hij vindt dat ook de politiek medeverantwoordelijk is voor de aandelenleasemalaise. De aantrekkelijke fiscale voordelen zijn al verdwenen. De mensen zijn daarom dubbel gepakt. Mensen zijn belazerd EN DEURWAARDERS HEBBEN MOMENTEEL OVERWERK. Er moet door de politiek aan de noodrem worden getrokken, vindt Flipse."
Re: uitzending Kassa 22 maart 2003: deurwaarders????????????
Hoi gedupeerde,
Ik heb de uitzending opgenomen, en er 2 keer naar gekeken.
Jij verteld iets over dat de deurwaarders overwerk hebben, maar daar heb ik niets over gehoord. Ik zal een klein verslag geven van wat er allemaal verteld is.
Ze waren verbaasd dat er nog geen volksopstand kwam naar aanleiding van deze constructie, omdat er 700.000 mensen aan zo'n constructie meedoen. ( 6% van de gezinnen). Veel mensen dachten dat ze gingen sparen, en komen er nu achter dat het dus geen sparen, maar lenen is wat je hebt gedaan.
Een aandeel leaseconstructie.
Er zijn zo'n 50 a 60 produkten op de markt, die dezelfde constructie hebben, maar allemaal onder een andere naam.
Veelal zijn ze van verzekeringsmaatschappijen.
Mensen zien dus nu op de jaaropgaven dat ze een grote schuld hebben, inplaats van het gespaarde geld.
Het aanbod van Dexia noemen ze een druppel op de gloeiende plaat.
Er was ook een afgevaardigde uit de 2e kamer, en die vertelde dat ze niet veel kunnen doen.
Maar omdat de mensen niet veel van de constructie wisten, en nu worden opgezadeld met hoge maandlasten, willen ze toch iets proberen..
Kern: *de banken verdienen te veel geld door de hoge rente.
( meestal ongeveer 11%)
*de banken moeten stoppen met het innen van de hoge
rentes.
* Deze winsten die ze nu hebben, moeten ze gebruiken
om de mensen ( de ergste gevallen)(WANNEER BEN JE
DAT???) te helpen.( Er komt een comissie die dat
onderzoekt.
En ze willen toch pleiten voor een incasso stop.
Ik hoop dat je hier iets wijzer van wordt, anders ga even naar www.pay-back.nl. Daar helpen ze je met je problemen.
Je kunt altijd bellen of mailen, denk eraan, daar zijn allemaal gedupeerden....EN SAMEN STAAN WE STERK
Ik heb de uitzending opgenomen, en er 2 keer naar gekeken.
Jij verteld iets over dat de deurwaarders overwerk hebben, maar daar heb ik niets over gehoord. Ik zal een klein verslag geven van wat er allemaal verteld is.
Ze waren verbaasd dat er nog geen volksopstand kwam naar aanleiding van deze constructie, omdat er 700.000 mensen aan zo'n constructie meedoen. ( 6% van de gezinnen). Veel mensen dachten dat ze gingen sparen, en komen er nu achter dat het dus geen sparen, maar lenen is wat je hebt gedaan.
Een aandeel leaseconstructie.
Er zijn zo'n 50 a 60 produkten op de markt, die dezelfde constructie hebben, maar allemaal onder een andere naam.
Veelal zijn ze van verzekeringsmaatschappijen.
Mensen zien dus nu op de jaaropgaven dat ze een grote schuld hebben, inplaats van het gespaarde geld.
Het aanbod van Dexia noemen ze een druppel op de gloeiende plaat.
Er was ook een afgevaardigde uit de 2e kamer, en die vertelde dat ze niet veel kunnen doen.
Maar omdat de mensen niet veel van de constructie wisten, en nu worden opgezadeld met hoge maandlasten, willen ze toch iets proberen..
Kern: *de banken verdienen te veel geld door de hoge rente.
( meestal ongeveer 11%)
*de banken moeten stoppen met het innen van de hoge
rentes.
* Deze winsten die ze nu hebben, moeten ze gebruiken
om de mensen ( de ergste gevallen)(WANNEER BEN JE
DAT???) te helpen.( Er komt een comissie die dat
onderzoekt.
En ze willen toch pleiten voor een incasso stop.
Ik hoop dat je hier iets wijzer van wordt, anders ga even naar www.pay-back.nl. Daar helpen ze je met je problemen.
Je kunt altijd bellen of mailen, denk eraan, daar zijn allemaal gedupeerden....EN SAMEN STAAN WE STERK
Anita weer eentje met een valsenaam.
probeerd ons bang te maken
een stunt van dexia zondags op het forum zitten
deurwaarders kunnen alleen komen als er een uitspraak is geweest van de rechter.
probeerd ons bang te maken
een stunt van dexia zondags op het forum zitten
deurwaarders kunnen alleen komen als er een uitspraak is geweest van de rechter.
Klasse Anita, je hebt het bericht van 'Legiogedupeerde' even rechtgezet.
Netjes!
Netjes!
Wanneer kom je zelf weer eens met wat constructiefs Paultje? Wordt een beetje saai zo langzamerhand. EN COMMENTAAR OVER MENSEN DIE IN HOOFDLETTERS TYPEN IS OOK ZO MAKKELIJKE EN ZINLOOS.
Groeten hoor! Kees
Groeten hoor! Kees
Anita,
Prachtig.
Weer een Dexiaan naar de kloten.
mvg
Leen
Prachtig.
Weer een Dexiaan naar de kloten.
mvg
Leen
Kees als ik jou was zou ik een middagdutje gaan doen
kan je morgen weer fris aan de telefoon hangen. zieltjes winnen
kan je morgen weer fris aan de telefoon hangen. zieltjes winnen
Aha, is het weer zo laat. We gaan mensen die zich niet conformeren maar weer als Dexia-medewerker bestempelen. Zet jezelf niet zo voor paal, Ab, lees het forum eens rustig door en zie wat de gemiddelde Kees de Koning heeft bijgedragen de afgelopen maanden.
Zodra jij wat nuttigs te melden hebt, moet je me ff een mailtje sturen, dan hoef ik niet steeds je andere onzin te lezen.
Groeten hoor! Kees
Zodra jij wat nuttigs te melden hebt, moet je me ff een mailtje sturen, dan hoef ik niet steeds je andere onzin te lezen.
Groeten hoor! Kees
Kees, volgens mij verschillen onze reacties niet zoveel van elkaar. Ook jij geeft geregeld je mening over wat gepost wordt.
Ik neem je opmerking overigens wel ter harte.
Ik neem je opmerking overigens wel ter harte.
Ab, volgens mij ben je zelf iemand van Dexia, ik geef alleen maar weer wat er gisteren verteld is.....
maar het kan ook zijn, dat ik je verkeerd begrepen heb.
Anita hier ging het over.
wij de gedupeerde worden uit gemaakt als oplichters.
geplaatst door WEL BETALEN op 23-03-2003 om 113
WEL BETALEN
IK BETAAL WEL!!!! VOLGENS MIJ LIEGEN JULLIE DE HELE WERELD BIJ ELKAAR. ALS JE JE CONTRACT PAKT EN BLZ 1 EN 2 LEEST MOET JE ECHT EXTREEM DOM ZIJN OM TE DENKEN DAT JE AAN HET SPAREN BENT (ABNAMRO,ING EN AHOLD ZIJN EEN SOORT VAN SPAARREKENINGEN?!!!!!), ZELFS M'N OMA WEET DAT DAT AANDELEN ZIJN!!! ALS 2 KANTJES JE TE VEEL ZIJN, DAN MOET JE OOK NIET KLAGEN!!!!! DEXIA ZIJN GEEN OPLICHTERS: JULLIE ZIJN OPLICHTERS!!!!
en dan gaat Kees aan Paula schrijven over hoofdletters
wij de gedupeerde worden uit gemaakt als oplichters.
geplaatst door WEL BETALEN op 23-03-2003 om 113
WEL BETALEN
IK BETAAL WEL!!!! VOLGENS MIJ LIEGEN JULLIE DE HELE WERELD BIJ ELKAAR. ALS JE JE CONTRACT PAKT EN BLZ 1 EN 2 LEEST MOET JE ECHT EXTREEM DOM ZIJN OM TE DENKEN DAT JE AAN HET SPAREN BENT (ABNAMRO,ING EN AHOLD ZIJN EEN SOORT VAN SPAARREKENINGEN?!!!!!), ZELFS M'N OMA WEET DAT DAT AANDELEN ZIJN!!! ALS 2 KANTJES JE TE VEEL ZIJN, DAN MOET JE OOK NIET KLAGEN!!!!! DEXIA ZIJN GEEN OPLICHTERS: JULLIE ZIJN OPLICHTERS!!!!
en dan gaat Kees aan Paula schrijven over hoofdletters
Dat waardeer ik ook aan je Paula, dat wij op normale toon opbouwende kritiek uit kunnen wisselen. Overigens wordt hier misverstand op misverstand gestapeld, omdat ik zo onverstandig was om in een reactie mijn mening weer te geven over zaken die in verschillende posts spelen. Dus, maak je niet druk allemaal, de boodschap is overgekomen.
Groeten hoor! Kees
Groeten hoor! Kees