LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzending Radar was Antoin-netjes!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Paula

Uitzending Radar was Antoin-netjes!!!

Ongelezen bericht door Paula »

Ik vond de uitzending goed hoor, compact en kritisch.
Netjesssss.

Hr. Blok, leuk u gezien te hebben!

(Die mevrouw op de achtergrond tijdens het verhaal van dhr. Bruneel was een kadootje: zij pakte haar zakdoekje...)

de zoekmug

Re: Uitzending Radar was Antoin-netjes!!!

Ongelezen bericht door de zoekmug »

goed gedaan tros rader
alleen slv hield zich afzijdig.
mvg

Willem

Ongelezen bericht door Willem »

Boppers,
ik vond het wel een goede uitzending. Vooral de stukjes waar ex LL medewerkers aan het woord kwamen, zijn toongevend voor de hele toestand. Deze personen zullen - neem ik aan - mettertijd ook gehoord worden bij een rechtzaak. Een groot aantal regels die zijn overtreden worden hiermee bevestigd. Van Dexia heb ik niets gehoord om dit te ontkrachten, behalve wat flauw gewauwel in de marge. Dus laat maar komen die proef-rechtzaak, ik wil wel slachtoffer zijn!
Wat mij opviel was de opmerking dat bij fouten Dexia de zaken rechttrekt. Dit is voor een groot aantal mensen toch een goed teken want er zijn een aantal fouten gemaakt waar overigens jurisprudentie over is. Dit is overigens die zaak waar hij het over had die via DSI is gewonnen. Overigens zijn dit oa. ook items waar de stichting een rechtzaak over is begonnen als ik mij niet vergis.
Verder denk ik dat de Antoinette (??presentatrice) het geweldig deed. Vooral het doorgaan vond ik echt amusant, waarbij overigens toch volgens de regels werd geacteerd. Het is inderdaad wel jammer dat er niet over EegaLease is gesproken, dit is volgens mij de grootste kanshebber op succes.
Waarom niet Radar? Wellicht een item voor een aparte aflevering?
Groeten Willem

sja

Ongelezen bericht door sja »

Hr-Blok ik vond het ook leuk U te zien, straalt vertrouwen
uit, wat ik van mijnheer Dexia niet kan zeggen,
but, what is a face,
maar vonden jullie het nu echt een goed programma???
ben ik een beetje gek zeker, maar dat wist ik al
dan had ik niet in die andelen gestonken, van een stelletje
witte boorden (laat ik het netjes zeggen) de rest vul
zelf maar in.

tessel

Ongelezen bericht door tessel »

Antoinette Hertzenberg for president!!!!!! Goeie uitzending, petje af!

geert

Ongelezen bericht door geert »

Eerlijk is eerlijk, je zou als gedupeerde hopen dat alle problemen van iedereen afzondelijk aan bod komen, maar dat kan nu eenmaal niet. Als je kijkt wat Radar allemaal al gedaan heeft aan het openbreken van dit probleem kan je niet anders zeggen dan dat 't grote klasse is. De andere consumentenprogramma's en de kranten vallen daar echt bij in het niet, die hebben nog heel wat in te halen!

claudia

Ongelezen bericht door claudia »

Tsja, een goeie uitzending....
we zijn er niks wijzer van geworden.
Alleen dat alles nog jaren kan gaan duren, dat wisten we al!

geert

Ik heb er aan overgehouden dat volgens veel juristen niet betalen een goeie optie zou zijn en dat de rechter de zaken die Dexia aan zou spannen waarschijnlijk zou aanhouden tot de SLV zaak zou zijn afgerond. En dat Bruneel hem knijpt als een ouwe dief dat klanten dat inderdaad massaal zullen gaan doen waarmee de bank zonder inkomssten zou komen te zitten. Was dat geen nieuws voor jou? Wat had je dan willen horen, dat Radar alle gedupeerden gaat compenseren of zo? Of dat ze meneer Bruneel over de tafel getrokken hadden?
Ik vond het een prachtige evenwichtige uitzending. Vanochtend stond er een goeie ingezonden brief van een Legio gedupeerde in het Algemeen Dagblad. Zulke brieven zouden meer gedupeerden naar hun krant moeten schrijven. Zet meer zoden aan de dijk dan al dat geklaag over uitzendingen die niet aan de verwachting zouden voldoen en SLV die niet snel genoeg zou reageren.
Als al die 75.000 gedupeerde SLV-ers in voldoende mate in de pen zouden klimmen en de politiek, Dexia en de kranten zouden bestoken met hun problemen, dan zou het zo opgelost zijn, wedden?

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

uitzending was ok,

Belengrijkste wat ik gehoord heb is volgende:

de rechter zal de mensen (voorlopig) uitstel van betaling geven alvorens de rechter zich heeft uitgesproken over de effectenlease zaak!

Nu weten vele mensen wel waar ze aan toe zijn; ze kunnen (voorlopig) even gerust ademhalen.

Dat de bank zonder inkomnsten komt te zitten wordt erger voorsgespiegeld dan het werkelijk is.

Een bank heeft ook reserves en potjes voor tegenvallers!

m.v.g. Ruud

Terzake

Ongelezen bericht door Terzake »

Even de feiten op een rij nu de TROS voor de tweede maal haar rare promofilmpje heeft uitgezonden:

- Het call center dat met verborgen camera is gefilmd heeft niet voor Legio-Lease gewerkt
- Het andere call center dat ter sprake komt is FTW. FTW staat voor Future Telecom World
- Dat Egbert vertelt dat FTW ergens anders voor staat, bevestigt zijn lichtgefrustreerde gemoedstoestand
- Dat Egbert en anderen mensen hebben misleid is niet goed te praten, echter, voor wie geldt dat ze op deze wijze aan een contract zijn gekomen?

Blijf objectief,
Terzake

René

Ongelezen bericht door René »

Terzake,

Hoe kom je aan deze informatie?
Dit wil zeggen dat Tros Radar ons misleid ?

mvg,

René

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Het was gewoon een nietszeggende uitzending. Wat heer Blok zegt:"Een oneman show".

Jan

Terzake

Ongelezen bericht door Terzake »

Het is maar wat je misleidend noemt. In principe zegt TROS nergens dat het bewuste call center voor Legio-Lease heeft gewerkt en de woorden van Egbert zijn de woorden van Egbert en niet die van de TROS. Alhowel een beetje journalist natuurlijk had uitgezocht of zijn woorden op waarheid berusten. Trek zelf je conclusies. Bij mij komt het woord 'sensatie' als eerste naar boven.

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Wie het een goede uitzending vond is snel tevreden.
Waarom niet aan Bruneel gevraagd hoe dat nu zat met het niet mee ondertekenen van het contract door eega?

Zijn er concrete zaken beproken waaruit blijkt dat Dexia de klant nog verder tegemoet (zal) gaan komen.

Persoonlijk vond ik het een nutteloze uitzending waarin Bruneel de hoofdrolspeler was zonder tegenspelers.

Een gemiste kans voor SLV, Eegalease en Pay-back.
Jullie hadden net zo goed niet aanwezig hoeven zijn.

Als je Bruneel uitnodigt met de toezegging dat er geen discussies gevoerd zullen worden staat dit gelijk aan een campagne voor Dexia. Wat Bruneel dan ook goed afging.

Ab.

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Wie het een goede uitzending vond is snel tevreden.
Waarom niet aan Bruneel gevraagd hoe dat nu zat met het niet mee ondertekenen van het contract door eega?

Zijn er concrete zaken beproken waaruit blijkt dat Dexia de klant nog verder tegemoet (zal) gaan komen.

Persoonlijk vond ik het een nutteloze uitzending waarin Bruneel de hoofdrolspeler was zonder tegenspelers.

Een gemiste kans voor SLV, Eegalease en Pay-back.
Jullie hadden net zo goed niet aanwezig hoeven zijn.

Als je Bruneel uitnodigt met de toezegging dat er geen discussies gevoerd zullen worden staat dit gelijk aan een campagne voor Dexia. Wat Bruneel dan ook goed afging.

Ab.

geert

Nou buitenlander, dan is het bij jullie in verweghistan anders gevallen dan hier, hier vonden de meeste mensen blijkens dit forum het een prima uitzending die de problemen nog eens goed in kaart bracht en duidelijk maakte dat massaal niet betalen Dexia (ik volgens bruneel) in grote problemen zou kunnen brengen. Valt trouwens nog alles mee dat er volgens www.kijkonderzoek.nl bijna een miljoen mensen naar deze "nutteloze" uitzending keken...

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Een gedeelte van de tijd ging ook op aan de samenvatting van het Dexia-debacle. Daarna Bruneel aan het woord, die het toch volgens mij duidelijk moeilijk had toen hem werd gevraagd wat er zou gebeuren als de klanten niet meer zouden betalen. Die had het Spaans benauwd. Dat vond ik wel heel waardevol om te weten.

Misschien heeft Bruneel inderdaad teveel spreektijd gekregen. Het had evenwichtiger gekund: een deel terugblik, een deel Bruneel die ondervraagd werd en daarna de oppositie. Dan was er meer tijd geweest voor dhr. Blok, Leaseverlies en PayBack. Jammer dat er maar een half uur beschikbaar was.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Paula,

In deze ben ik het helemaal met je eens. Trouwens leuke woordspeling op Antoinette.

Jan.

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Even een vraag over de reactie van Geert: "Ik heb er aan overgehouden dat volgens veel juristen niet betalen een goeie optie zou zijn en dat de rechter de zaken die Dexia aan zou spannen waarschijnlijk zou aanhouden tot de SLV zaak zou zijn afgerond."
Ditzelfde viel mij ook op. Maar wat moet je nu doen om het voor die rechter te krijgen en je dus niet met incasso's e.d. te maken krijgt! Weet iemand hier antwoord op.
Zoiets hadden ze beter bij Radar kunnen uitzoeken/ vertellen, want Bruneel had ook niets nieuw te melden. Dat is leuke publiciteit voor Radar, maar het kost allen maar tijd!

jos de vos

Ongelezen bericht door jos de vos »

Ik vind het jammer dat de echte gedupeerde die tonnen gaan verliezen niet aan het woord zijn geweest, nee een vent die €5000,- verlies dat laat het probleem hoed zien zeg.
Er gaan mensen voor fl 350.000,- de boot in door Dexia en dan laten ze een ventje zien die piept over 5000 Euro, dat is een afknapper.
Bruneel was volgehangen met bodygards en beveiliging en hij mocht niet gevraagt worden en er mocht niets afwijken van zijn plan.
Dexia had ook hier weer de touwtjes in handen en de gedupeerde kregen niet echt de aandacht die broodnodig is.
Toch moet ik de tros bedanken voor weer de aandacht op dit probleem te zetten, alleen de volgende keer eerst de gedupeerde en de belangegroepen en dan misschien Dexia.

Gesloten