LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vandaag gebeld door dexia.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
moen

vandaag gebeld door dexia.

Ongelezen bericht door moen »

Beste mede gedupeerden,
vandaag kreeg ik een telefoon van een medewerker van dexia.
hij zei dat ik nog niet gereageert had terwijl ik wel een brief had gestuurt dat ik niet meedoe met geen enkel voorstel van hun en in het bijzonder geen handtekening meer plaats zolang stlv dat niet adviseert.er werd mij verteld dat stlv niets kan doen tegen zo een gigantisch bank en het beter voor mij zou zijn om in te gaan op hun aanbod,anders kan ik er geen aanspraak meer op maken.ik zei dat ik de rechterlijke uitspraak wil afwachten en dan wil beslissen,daarop werd mij gezegd dat zo een rechtzaak 5 tot 10 jaar kan duren en alle kosten voor mij zouden zijn inclusief rente en proces kosten,toen zei ik dat kan niet want wie de zaak verliest die moet de kosten betalen,daarop werd mij verteld dat het zeker is dat dexia in zijn recht staat want ik heb getekent en alle plichten moet ik voldoen.ik zei dat 11 april 2 contracten van mij aflopen daarop heb ik een verlies van 35 duizend euro en in augustus lopen de andere twee af en de prognose daar voor is 40 duizend euro,totaal moet ik dus 75 duizend euro betalen,wat maken de kosten dan uit en hoeveel zal dat wezen 5 duizend euro,dexia antwoorde dat de kosten wel tussen de 10 en 15 duizend euro zullen zijn,die zullen ook op mij verhaald worden +rente.
ik antwoorde dat ik dan bereid ben de kosten te betalen als de rechter een uitspraak heeft gedaan,want even goed moeten jullie mij betalen,hij zei toen dat ik geen schijn van kans heb,ik zei dan wachten we maar af.
ik zei tegen hem in 2000 toen mijn vorige contract zou aflopen hebben jullie mij plat gebeld om deze paketten te nemen ik zou maar 11 maanden hoeven te betalen zoveel winst had ik,waar zijn de beloftes nu,daarop kreeg ik als antwoord dat de tijden zijn veranderd,toen was de siuatie anders,en hij zou weer beginnen om mij in te praten om te teken,toen zei ik ik heb geen zin meer om met jullie te praten je hoort wel van stlv,en zullen we dan zien.
waarom ik dit op de site zet,is om mijn mede gedupeerden alvast te behoeden hoever deze bank kan gaan en mensen onder druk kan zetten.ga je even wankelen en tekent de voorstel van dexia dan doe je zelf de strop om,aangezien ik deze fout al eerder gemaakt hebt met hun doe ik het niet meer,ik teken niets.
en trouwens ik weet bij god niet vanwaar ik de 75duizend euro moet betalen.ik ben niet zo goed in oplichten als ons tegen staander.
verder treur ik ook om bepaalde reacties van mensen op deze forum.ze weten lang niet wat anderen meemaken en te vorduren krijgen.
meneer Blok leest u dit stuk van mij,dan wil ik u zeggen dat u en uw adviesen een grote steun voor mij zijn.
groeten moen.

minne

Re: vandaag gebeld door dexia.

Ongelezen bericht door minne »

Ben je ook aangesloten bij Eegalease?
Of gaat dat voor jouw niet op?

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Beste Moen,

Het blijven ratten. Gelukkig blijven wij met zijn allen eerlijk. Goed van je dat je je sterk hebt kunnen houden. Ik hoop dat vele mensen jou voorbeeld gaan volgen.
Zelf ben ik nog niet gebeld door Dexia en als zij dat wel doen, zal ik hun ook vertellen dat ik absoluut niet op dit aanbod inga. Ik ga mijn rechten niet opgeven.
Dat vragen ze in principe toch van je.

Dat bevestigd mijn vermoeden maar weer eens.
Wij hebben rechten en Dexia vreest het ergste.

Moen, succes verder

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Moen,

Goed gedaan om die etters van je af te houden. Zeiden ze dat 10 tot 15 duizend euro kosten erbij kan komen? Ze zijn harstikke gek die lui..weer een reden om je zgn. bang te maken..maar ZIJ zijn bang want ze zien hun ontslag al aankomen en daarom gaan ze nu vanalles proberen....BETAAL NOOIT (alleen na negatieve uitspraak rechter!).

moen

Ongelezen bericht door moen »

Beste minne,
ik ben alleen aangesloten bij stlv.
om eerlijk te zijn ben ik al moe van dat gedoe met dexia,ik wil niet nogeens allerlei adviesen van pay-back en anderen.
als ik naar adviesen van bepaalde mensen op dit forum kijk dan heb ik daar al genoeg aan.voor de rest laat ik het aan de rechter over,natuurlijk ben ik op 11 april wel in utrecht.

ener

Ongelezen bericht door ener »

Moen,
ook ik ben gebeld, ik zou in aanmerking komen voor de hardheidsclausule. Hiervoor moest ik maar even kijken bij het Dexia-aanbod. Hier zie je de percentages van 20 en 30% genoemd van je bruto inkomen. Als je maandelijkse betalingx12 hoger uitvalt, kom je hiervoor in aanmerking. Nou dat haalde ik dus niet, maar als ik het netto bekijk dan komt mijn schuld uit op 40% !!! Rare methode van rekenen,wel vastgesteld i.s.m. het NIBUD volgens Bruneel in de uitzending. Bovendien staat er fijntjes bij: hier moet wel wat tegenover staan, afzien van het recht om verder te procederen tegen Dexia.
Daar schiet je dus niks mee op, niks tekenen en zeker niks betalen, zet dat geld voorlopig even op een aparte rekening (als dat financieel haalbaar is) en afwachten, de tijd zal het ons leren.

Allen succes in de hoop op een goede afloop van de (wurg)contracten.

ener.

Dirk

Ongelezen bericht door Dirk »

Ik zou wel eens willen weten wat voor mensen het zijn die bij Dexia zulk werk willen doen als door "Moen" omschreven.
Je zou als fatsoenlijk mens toch niet dood gevonden willen worden in zo'n Dexia-kantoor?
Blijft natuurlijk het feit dat de Belgen in hun spreekwoordelijke domheid en hebzucht die oplichtersconstructie voor veel geld hebben overgenomen en nu echt met hun frites-billen op de blaren zitten.
Ik zag gisteravond op TV hoe indertijd (1993) half Nederland werd gemobiliseerd om DAF te redden.
De belangen waar het bij Legio Lease om gaat zijn veel groter en raken veel meer mensen en hele gezinnen.
Ergo: De politiek zal dat zooitje ongeregeld keihard aan moeten pakken en op korte termijn een oplossing voor zoveel menselijk leed moeten aandragen!

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Moen je moet 11 april in Breda zijn!

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Zeker in het "Foetsie-stadion".....

Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Benook gebeld ga ook niet ophun voorstel in