LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veertig procent Lease-beleggers ziet af van rechtszaak

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Veertig procent Lease-beleggers ziet af van rechtszaak

Ongelezen bericht door L. Blok »

Veertig procent Lease-beleggers ziet af van rechtszaak

Uitgegeven: 21 mei 2003 18:43

AMSTERDAM - Twee op de vijf beleggers gaan in op de soepelere voorwaarden die bank Dexia heeft voorgesteld om hun problemen met aandelenlease te verzachten. Dexia schreef begin dit jaar 200.000 klanten aan, waarvan er 75.000 instemden met het voorstel. Om andere beleggers nog over de streep trekken, verlengt de bank het aanbod met ruim drie weken.

Dat maakte Dexia woensdag bekend tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. De instemmers staan samen voor 1 miljard euro in het krijt bij de bank. Veel particuliere beleggers zijn in de problemen geraakt met producten van Dexia's Legio Lease, waarbij werd belegd met geleend geld.

Bestuursvoorzitter D. Bruneel toonde zich tevreden over de reactie van gedupeerde klanten. "Het is een bemoedigend aantal." Hij verwacht dat meer beleggers zullen toehappen, nu ze langer de tijd krijgen om zich aan te melden.

Dexia meldde ook dat E. Lekkerkerker toetreedt tot de raad van bestuur. Het nieuwe bestuurslid komt van Friesland Bank en werkte daarvoor bij verzekeraar Aegon.

(c) ANP

L. Blok

Re: Veertig procent Lease-beleggers ziet af van rechtszaak

Ongelezen bericht door L. Blok »

Rekenen kunnen ze bij Dexia ook niet. Veertig procent van 200.000 is volgens mij toch echt 80.000 en geen 75.000.

HP

Ongelezen bericht door HP »

Of: "Zestig procent Lease-beleggers ziet niet af van rechtszaak".
Als ik Dexia-bestuurslid was, zou ik hier bepaald niet blij mee zijn.

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Laat ze het maar bewijzen dat het 40% is! Dit is volgens mij gewoon weer een trucje om andere mensen over de streek te trekken! Grappig dat erin staat dat het aanbod met 3 weken wordt verlengd..en hoe zit het dan met de mensen die al een incassoburo op hun nek hebben????

Ron

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

3 Weken verlengd? De sluitingstermijn was toch 1 april? Nou, dan zijn die 3 weken dus nu ook verlopen, of bedoelen ze dat niet? Of gaan ze misschien iedereen weer aanschrijven?

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Ik wil niet flauw doen, maar als 40% van de mensen die het aanbod hebben gehad niet procederen omdat ze op het aanbod ingaan, wil dat nog niet zeggen dat 60% van het totale cliëntenbestand van Dexia wél gaat procederen. Lang niet alle contractanten kwamen immers in aanmerking voor het aanbod.

groet Maarten

joost

Ongelezen bericht door joost »

Als veel mensen niet procederen dan is een schikking met de andere groter vooral de eegaleasers.

Joost

joost

Ongelezen bericht door joost »

Maarten

Je kunt er toch van uit gaan dat de 200000 die een aanbod kregen hiet ook voor in aanmerking komen dua 60% van die 200000 procedeerd dus wel. Waarom de verlenging ik verleng als zaak alleen een aktie als ik niet tevreden ben over de opbrengst. Want egens succes geprolongeerd is meestal negatief.

Joost

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi Joost,

Ze zeggen 40% van de leasebeleggers. Ze hadden echter moeten zeggen: 40% van de leasebeleggers die het aanbod hebben gekregen.

groet Maarten

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Exact. Want door deze formulering is en blijft het uiteindelijke percentage onduidelijk. Dat zal wel bewust zo geformuleerd zijn overigens, maar het is dus niet correct en daarmee dus ook niet realistisch.

sjakie

Ongelezen bericht door sjakie »

40% gaat wel akkoord met aanbod.
Onder dit aantal mensen zitten er een hoop, waaronder ikzelf, die knarsetandend akkoord zijn gegaan omdat ze anders NIET voor de zg. hardheidsclausule in aanmerking zouden kunnen komen.

Sjakie.

anna

Ongelezen bericht door anna »

Beste collega gedupeerden,

Ik vind het best moeilijk dat ze een nieuw aanbod gestuurd hebben. Mijn contract loopt februari volgend jaar af, en momenteel sta ik € 6.000,- in de min. Ik ben wel aangemeld bij stichting leaseverlies, maar weet niet goed of ik toch op het aanbod in moet gaan. Wat raden jullie aan???

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Anna,
Ik begrijp je dilemma. Wat je voor ogen moet houden is dat de Stichting Leaseverlies haar procedure voert op grond van misleidende reclame door Legio en Bank Labouchere (lees: Dexia). Welnu, misleidende reclame is een speciale vorm van onrechtmatige daad en leidt tot omkering van de bewijslast. Niet de Stichting Leaseverlies moet aantonen dat de reclame misleidend was, nee Dexia moet aantonen dat deze reclame niet-misleidend was. Een lastige, zo niet onmogelijke taak voor Dexia. De kans dat deze rechtzaak "gewonnen" gaat worden acht ik buitengewoon groot. Twee problemen: zo'n civielrechtelijke procedure kan, indien uitgeproceerd tot aan de Hoge Raad, wel zes tot acht jaar vergen. En verder hoeft een uiteindelijk toegewezen schadeloosstelling nog geen volledige schadeloosstelling te zijn.

Bertus

Ongelezen bericht door Bertus »

Collega's gedupeerden ik heb op 22 mei een brief ontvangen van dexia een aanbog gehad omdat mijn termijn op 12 mei was verstreken een nw aanbod omdat ik op de oude niet had gereageerd ik moet € 12300,-- betalen willen ze mij opnieuw een aanbod doen over de 3 mogelijkheden met een termijn tot VAN HET DEXIA AANBOD TE VERLENGEN TOT 13 JUNI 2003 want nu volgens deze brief gaan er ik zal vertalen wat er staat : Recent heeft u een brief ontvangen waarbij wij u het dexia aanbod hebben gedaan> U heeft hierop niet gereageerd en inmiddels is de termijn verstreken waarbinnen u zich voor het Dexia Aanbod had kunnen aanmelden. Tot op dit moment heeft circa 50 % van de in aanmerking komende clienten op het Dexia Aanbod gereageerd en hebben ruim 70.000 clienten het Dexia Aanbod daadwerkelijk geaccepteerd. Toch merken wij dat veel van onze clienten meer tijd nodig hebben om het Dexia Aanbod goed te kunnen overwegen. Dat geldt ook mogelijk voor u. Daarom hebben wij besloten de aanmeldingstermijn voor het Dexia Aanbod te verlengen tot 13 juni 2003. Nu geef hier maar eens commentaar op zijn zij zo goed zo geland ik weet het niet bij de 2e laatste betaling hadden ze niet automatisch afgeboekt van mij ik reageerde wat laatet promt een brief van de deurwaarder justisia uit den haag en nu een renteloze leningik weet het niet meer maar laat maar eens horen jullie reactie. Bertus

carlos a

Ongelezen bericht door carlos a »

ik geloof er helemaal niks van, ze zeiden ook winstverdriedublaar!!!!! waar is de winst?
dus er zijn ook geen %40.

jullie moeten niks van geloven

carlos a

carlos a

Ongelezen bericht door carlos a »

ohhhh jullie nederlanders hebben hele mooie uitdrukking,

EEN EZEL STOOT ZICH IN T GEMEEN NIET TWEEMALL AAN DEZELFDE STEEN!!!!!

dus alleen als je nog dommer bent dan een ezel ga jij DEXIA AANBOD accepteren!!!

carlos a

Edward

Ongelezen bericht door Edward »

Hoi LeaseVerliezers !!

Het is jammer te lezen dat 40% afziet van procedures, maar vergeet niet dat die mensen met hun rug tegen de muur staan. Ze hebben een eigen huis, moeten de Hypotheek nog betalen, kunnen in Mei geen 10.000 of 20.000 Euro op tafel leggen, en kiezen voor de laatste mogelijkheid om toch door te leven en niet uit je huis gezet te worden. Want dat hangt je wel boven het hoofd. De dexia aanbod is en blijft een Maffia aanbod, wantdat is geen aanbod, maar beschouw het maar als witte boorden criminaliteit. Ongehoord dat dit in dit land kan.

Sterkte allemaal

Ed

Anna

Ongelezen bericht door Anna »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk ook inderdaad dat het beter is om niet in te gaan op het Dexia aanbod en hopen dat de Stichting Leaseverlies iets kan betekenen voor ons.

Het doet me wel pijn als ik straks € 6.000,- op tafel moet leggen, en kan me daarom wel voorstellen dat er veel mensen toch op het aanbod ingaan.

Misschien is het ook een optie om alle aandelen te kopen, het kost me dan ongeveel € 9.000,-, maar dan het ik wel de mogelijkheid om toch nog geld te verdienen met deze aandelen.

Gr
Anna

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Anna,
Of het verstandig is om niet in te gaan op het Dexia aanbod hangt helemaal af van je situatie. Indien je geen juridisch relevante gronden hebt waarop jij je kunt beroepen en je dus gewoon vast zit aan het contract dan is het aanbod een wijziging in de voorwaarden van het contract in jouw voordeel, marginaal dat wel, maar toch iets beter dan het was. Voor je een keuze maakt moet je eerst goed (laten) beoordelen wat je kansen zijn indien je het anders doet, om te voorkomen dat je jezlef in de vingers snijdt. Moeilijke afwegingen, dat zeker. Maar niet keuzes waar je lichtvaardig mee om moet gaan mijns inziens. Zorg dat je een goed beeld hebt van je juridische mogelijkheden voordat je iets aanvaard of afwijst.
Sterkte ermee.
Groet Sara

Gesloten