LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlenging??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
writers

verlenging??

Ongelezen bericht door writers »

Winstverdriedubbelaar loopt af 30-03-03.
Als ik, niet bij machte zijnde om af te kopen, over te nemen etc., de overeenkomst verleng, wil dat zeggen dat eventuele koersverliezen NA DE VERLENGING, voor mijn risico zijn.
Koersverliezen van vóór de verlenging blijven wel in aanmerking komen voor behandeling van de Stichting Leaseverlies.
Kan iemand aan de hand van een voorbeeld is aangeven hoe e.e.a. kan lopen???
...en kun je wel verlengen zonder op het aanbod van Dexia in te gaan???

Jammer

Re: verlenging??

Ongelezen bericht door Jammer »

Kijk en nu hoor je dus niks. Dit forum bestaat uit een stel onkundige mensen zijn zonder kennis over beurzen of wat dan ook, het gaat alleen maar over niet betalen hoor....Het is meer een chat box van hooguit 20 personen, zielig hoor.

rick

Ongelezen bericht door rick »

Als u niet in aanmerking komt voor een lening om de schuld af te lossen, dan had legio u ook geen lening horen te geven. U kunt dan beter proberen gebruik te maken van de hardheidsclausule volgens mij. Dexia kan uitzonderingen maken voor schrijnende gevallen.

Ik ben geen deskundige op dit gebied, maar verlenging lijkt mij persoonlijk een slecht plan, je betaalt nog steeds rente en het risico dat de koersen stijgen in een korte tijd lijkt mij niet zo reeel, net nu er bijvoorbeeld weer een golfoorlog staat aan te komen. De economie lijkt nog steeds dieper te zinken, en een recessie duurt doorgaans langer dan een jaar of 5. Dus dat de koersen over 3 jaar weer zo enorm hoog zullen zijn, mij lijkt dat in iedere geval zeer onwaarschijnlijk, maar ja wie ben ik.

Als ik het goed begrijp zit het zo: stel dat u nu voor 20.000 euro geleend heb en de aandelen zijn 10.000 euro waard, dan betaalt u 10.000 euro verlies. Maar stel u verlengt vervolgens zeg drie jaar. Over drie jaar is u lening 20.000 euro, nog steeds en u aandelen zijn stel 5.000 euro waard. Dan betaalt u 15.000 euro. (of misschien komt er weer een mogelijkheid tot verleninging??) De stichting zegt dan dat het eerste verlies van 10000 euro wel is gedekt, maar die extra 5000 dus niet, want dat is een contract wat is afgesloten na die tijd. Correct me if I am wrong...

Bijkomend probleem: over 3 jaar is er nog steeds geen uitspraak in de zaak, dat wordt natuurlijk een bodemprocedure tot aan de Hoge Raad, zeg een jaar of 8... Als we al winnen kun je nog wel even wachten op je geld. Dus over 3 jaar is de kans groot dat je alsnog moet betalen plus dat je drie jaar elke maand nog steeds aan het aflossen ben. En drie jaar stress, **** hoe gaat het met die aandlen... .... Sorry dat ik u niet vrolijker maak., dat geldt overigens ook voor mezelf, ik zit uiteraard met hetzelfde.

Probeer te vermijden dat je moet afzien van de claim van de Stichting Lease verlies , want ik denk zelf dat er wel een goede kans in zit. Dat Dexia je laat tekenen dat je ervan moet zien als je nog iets met ze wilt regelen, geeft toch al aan dat ze bang zijn dat het verkeerd voor ze kan uitpakken. Maar het zijn gladde jongens daar hoor. Moeilijk moeilijk.

Zelf wil ik hoe dan ook een lening voor mijn bedrag afsluiten, hoe weet ik nog niet, maar ik wil dat pakket aandelen zelf hebben en desnoods 10 jaar bewaren. De aandelen zelf zijn van betrouwbare bedrijven, daar heb ik nog wel vertrouwen in. En dan hoef ik ook niet af te zien van mijn rechten. Die aex-toestanden hoef ik ook niet, je zal zien dat dat ook over 3 jaar niks is en dan wordt mijn stemming er niet beter op. En ik ga ook proberen die hardheidsclausule aan te spreken, ze hadden dit product niet aan me mogen slijten dus dat zal ik ze duidelijk maken.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Beste Rick,
Volgens mij zie je één ding over het hoofd, nl.
Dexia verkoopt jouw aandelen, en het verschil wordt jouw verlies, dus dan heb je dat aandelen pakket nog niet in eigen beheer.
Pas daarna kan je zelf op de beurs hetzelfde pakket aandelen op de beurs kopen tegen de huidige koers.
Correct me if I am wrong.

rick

Er is toch een mogelijkheid van je de hele lening afbetaalt en dat je de aandelen overneemt? Zal even dat Dexia-aanbod bestuderen. Rick

rick

zoals ik het lees staat er dat je het aandelen pakket kunt overnemen en de restschuld kunt betalen, maar goed, ik heb nog geen aanbod van Dexia gehad, mijn contract loopt over een half jaar af.... Rick

Ron uit Den Haag

Het is toch ongelooflijk Rick., We weten niet eens hoe de bekende vork nu precies in elkaar zit.
Ik dacht echt dat ik een spaar product had aangeschaft met een verhoogd risico wat betreft het kunnen verliezen van je inleg, maar als ik toch van te voren had kunnen vermoeden dat er een reéle kans bestaat dat ik buiten mijn inleg ook nog eens 20.000 gulden zou moeten bij leggen....dan had niet één haar op mijn hoofd er aan gedacht om met dit product in zee te gaan.
En ik kan je verzekeren dat ik niet kaal ben.

rick

dat is bij mij dus precies zo, ik had het idee dat ik hooguit die maandelijkse bedragen zou kunnen kwijtraken, ik ben ook ontzettend kwaad, ik ben echt niet achterlijk, dit vind ik puur oplichterij en niks anders!!!! Rick. Heb je trouwens die documentaire van radar al gezien, is te downloden hier op de site. Het ligt echt niet aan ons hoor, dat is wel duidelijk, maar we zitten er mooi mee.

Ron uit Den Haag

Wij, en met ons duizenden lotgenoten zitten dus in hetzelfde schuitje.
Mijn contracten (2 stuks) lopen eind april af en ik ben me nu aan het voorbereiden hoe ik ga handelen.
Op dit moment moet ik zoals gezegd plus minus 10.000 euro bijbetalen. Ik kan die (in guldens) 250,00 in de maand net aan missen en stort die op een speciale rekening en vertel dat ook aan Dexia. Dit in afwachting van de uitslag van de rechtzaak. Zij zullen dit niet accepteren en zullen mij gaan sommeren aan hun te betalen. Ook zullen ze incasso bureaus op me afsturen die ik allemaal zal gaan beantwoorden met dezelfde brief. Alleen moet ik nog even gaan verzinnen wat ik dan steeds in die brief ga zetten. Maar daar heb ik nog 2 maanden voor.

Ron uit Den Haag

Maar reken er maar op dat het duidelijke klare taal zal zijn.

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Aan Jammer,

Laten wij dan ondeskundig zijn. Is het dan niet zo dat de mensen die de produkten ons hebben "aangesmeerd" hadden moeten weten dat wij ondeskundig zijn. Misbruik maken van de onwetendheid van mensen. Er is in Nederland een woord voor: het begint met een o en eindigt op plichterij.
Begrijp je het nu een beetje!!!

Ron uit Den Haag

Je gebruikt de juiste woorden Wim, Aangesmeerd, oplichterij, misbruik maken van onwetenheid bij de mensen, en daardoor je zakken vullen......Bestuursvoorzitter van Dexia Dhr. Krant is niet voor niets opgestapt bij die zwervers, die kon er ook al niet van slapen.
Zou trouwens een goede (kroon) getuige kunnen zijn voor onze stichting!!

.Forza.Fr3ddy.

Ongelezen bericht door .Forza.Fr3ddy. »

als je aan verlengen toe bent heb je de mogelijkheid om je aandelen zelf te kopen.....
Als je al verlengt hebt....of gaat verlengen...heb je tot 3 weken voor de afloop termijn de mogelijkheid om altijd de aandelen zelf te kopen...over te nemen.
Dus.......het verstandigste is om te verlengen.......en daarna de beslissing te maken of afwachten of overnemen.
(eerste jaar van verlening moet je nog een boete betalen als je ze over wilt nemen....na een jaar velening niet meer.......)Oja je call optie...of wat je ook krijgt krijg je niet als je ze in de verlening zelf overneemt...
pffffffffff wat een gedonder.....
hadden wij maar nooit........

rick

verlies je dan niet je rechten op de claim van SLV, als je overneemt, volgens mij wel na verlenging....

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Ron en Rick,

Ook wij hadden het idee dat we alleen onze inleg kwijt konden zijn. Helaas zitten we nu met een schuld van ruim 20.000 euro. Wij verlengen wel, in de hoop dat het dalijk in iedergeval minder is. Misschien nemen we de aandelen dan alsnog over van Legio. En ron, die van ons loopt bijna af, maar ook wij zetten de incasso stop en zetten het bedrag op een aparte rekening. Ik zal pas betalen als ze met de rechter gaan dreigen. Ook wij kunnen de 500 (gulden) nog maar net aan missen. Maar ja, we zijn dan ook een beetje dom geweest. Hun? Zij zijn oplichters, en noem het maar op. Ik zal het netjes houden.

Maar reken ook maar dat Dexia hier nog een hoop mailtjes van me krijgt.

Succes allemaal.

Natasja

Ron uit Den Haag

Natasja,
Ik snap de combinatie niet. Je zegt dat je gaat verlengen, en vervolgens stop je de betalingen. Dat betekent dus dat door te verlengen je je rechten verliest (want je moet daarvoor tekenen) en je krijgt hommeles met Dexia omdat je niet meer betaald..Dan verlies je dus altijd.
Kijk uit met tekenen, maar het geld wegzetten op een speciaal daarvoor geopende rekening die nog wat rente opleverd, is ook mijn idee, maar verleng niks, of ik neem ook niks geen aandelen over van ze.

Sterkte met het nemen van jou beslissing.

Ron.

Gesloten