Ik heb mijn LL contract vorig jaar juni noodgedwongen moeten verlengen,had namelijk geen zin om schuld te betalen.Heb me onlangs aangemeld bij stichting leaseverlies.
Nu vraag ik me af of ik eigenlijk wel (in geval van toewijzing schadeclaim rechter)in aanmerking kom voor vergoeding ivb mijn verlenging contract.
Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over verschaffen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verling Contract
Re: Verling Contract
Borghouts,
Volgens mij is het zo:
Als je hebt verlengt, heb je willens en wetens een contract verlengd wat niet deugde...
M.a.w. toen jij je contract hebt verlengt had je, door alle publiciteit, op de hoogte KUNNEN zijn van de problemen aangaande dergelijke contracten.
Dat is jou'n keuze geweest.
Dus helaas pindakaas, mijn inziens heb je nu al je rechten verspeeld...
Maar, er zullen wel andere reacties komen die het anders zien.... dus.....
Volgens mij is het zo:
Als je hebt verlengt, heb je willens en wetens een contract verlengd wat niet deugde...
M.a.w. toen jij je contract hebt verlengt had je, door alle publiciteit, op de hoogte KUNNEN zijn van de problemen aangaande dergelijke contracten.
Dat is jou'n keuze geweest.
Dus helaas pindakaas, mijn inziens heb je nu al je rechten verspeeld...
Maar, er zullen wel andere reacties komen die het anders zien.... dus.....
Als u uw contract hebt verlengd conform de voorwaarden van uw eerste contract dan is er niets aan de hand. Indien nieuwe voorwaarden van kracht zijn geworden dan zijn die uiteraard van toepassing.
De stichting leaseverlies zegt hierover dat u alleen een claim heeft voor de verliezen op het moment van verlengen. Verliezen die daarna zijn ontstaan zijn volgens haar voor uw risico. ( http://www.leaseverlies.nl veelgestelde vragen nr 303).
Maar ik denk dat het daarbovenop ook uitmaakt onder welke omstandigheden mensen hebben verlengd. Voor velen was verlengen de enige mogelijkheid. Als Dexia in het ongelijk wordt gesteld dan zou naar mijn mening ter bepaling van UW schade met deze omstandigheid rekening gehouden moeten worden.
groet Maarten
De stichting leaseverlies zegt hierover dat u alleen een claim heeft voor de verliezen op het moment van verlengen. Verliezen die daarna zijn ontstaan zijn volgens haar voor uw risico. ( http://www.leaseverlies.nl veelgestelde vragen nr 303).
Maar ik denk dat het daarbovenop ook uitmaakt onder welke omstandigheden mensen hebben verlengd. Voor velen was verlengen de enige mogelijkheid. Als Dexia in het ongelijk wordt gesteld dan zou naar mijn mening ter bepaling van UW schade met deze omstandigheid rekening gehouden moeten worden.
groet Maarten
Daar is op dit forum al heel wat over geschreven
iets doen om er meer van te weten.
10 min. zoeken en je hebt alle kennis die hierover op dit forum staat .
joost
iets doen om er meer van te weten.
10 min. zoeken en je hebt alle kennis die hierover op dit forum staat .
joost