LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERNIETIGING EN DOORBETALEN BEN VOORZICHTICH!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Frank

Re: VERNIETIGING EN DOORBETALEN BEN VOORZICHTICH!!!

Ongelezen bericht door Frank »

U wordt bedankt, u kuntr wel gaan!

CB

Ongelezen bericht door CB »

Hallo Sara,

Na lang zoeken heb ik de Topic gevonden. Hij is van ene Ralph. De titel van de topic is "Mr. Bos voor het collectief?" en staat op dit moment op pagina 41. Ralph verwijst er ook nog naar een eerdere Topic van hem. Dat zijn er drie. Welke het is weet ik niet. De door jou gestelde vragen zullen volgens mij hiermee niet beantwoord worden. Die kan volgens mij alleen Mr. H.J. Bos beantwoorden.

mvrgr
CB

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi CB,

Stelde ik vragen dan?

Groet, Sara

CB

Ongelezen bericht door CB »

Hallo Sara,

Neeneigenlijk waren het meer opmerkingen over van welke datum het geciteerde stuk was en van welke datum de schikking was. Sorry niet goed opgelet. Gebeurd me wel eens meer. Daarom zit ik hier.

groet
CB

Sara Etty

Hi CB,

Ik begon me al af te vragen of ik iets vergeten was, kon in mijn postings geen vragen terug vinden. Hoe dan ook, feit is dat er sinds het aanbod zeker niet meer geschikt wordt. Men kan kiezen voor het aanbod en meer ruimte geeft Dexia nu niet.

Groet, Sara

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Revo, Heer Blok,

Deze overeenkomst kan i.m.o. slechts door ondertekening tot stand komen juist doordat de aandelen en de prijs daarvan met name genoemd worden. Zou dit niet zo zijn dan had er een omschrijving moeten staan in de trant van: "Er wordt voor een bedrag X aandelen in het bedrijf y gekocht". Dit laatste is echter niet het geval.

Het risico van het meenemen van dit aspect in een procedure zou kunnen zijn dat een en ander precies andersom wordt uitgelegd. Immers Dexia zou juist kunnen stellen dat op deze wijze van tevoren duidelijkheid werd geschapen omtrent de aankoopkoersen van de betreffende fondsen. Zodat de lessee juist precies wist wat hij tekende. Ik heb dus mijn twijfels bij dit punt.

groet Maarten

Sara Etty

Ach, je kunt het ook anders zien. Dexia (haar voorganger dan) kocht die aandelen voordat er sprake was van een contract. Kortom, die aandelen kocht ze zoieso, of potentieel lessee daar vervolgens nog wat mee te maken zou gaan krijgen is een tweede. Indien die vervolgens had afgezien van ondertekening, had Dexia die aandelen voor zichzelf gekocht en voor niemand anders. Door deze manier van handelen is weldegelijk een soort druk uitgeoefend op sommige potentiele lessees en die manier van handelen is m.i. merkwaardig.

Maarten

Hi Sara,

Absoluut is het door deze methode heel goed mogelijk om pressie uit te oefenen op potentiële cliënten. Dat dit op die wijze gebeurde is klip en klaar, men deed immers van alles om de mensen over de streep te trekken.
En het maakte voor Dexia inderdaad niets uit of het contract al dan niet doorging. Qua koersrisico dan. Die zorgde er wel voor dat ze haar posities heeft afgedekt. Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik wees er echter op dat dit aspect ook anders uitgelegd kan worden. Dat lessee kon instemmen met een contract waarin de aankoopkoersen zwart op wit vermeld stonden. Waarmee Dexia zich dan kan profileren als een organisatie die juist wel van duidelijkheid houdt. Zo zou ik het denk ik tegenwerpen als ik Dexia was.

Liefs Maarten

Sara Etty

Lieve Maarten,

Er zijn dus situaties waarin dit zo is gegaan. Daarvan kun je als Dexia zeggen wat jij nu zegt. Aan de andere kant, dwong Dexia daarmee in zekere zin het contractsluiten af, of liever en dat is reeel, Dexia impliceerde dat er al een verplichting was voor de nog niet werkelijk bestaande lessee. En dat is relevant.

In veel situaties is die premature aankoop niet eens kenbaar gemaakt, die blijkt achteraf uit stukken van een latere datum. En het feit dat dit zo is vormt m.i. weer een goed tegen argument voor het verweer wat jij net formuleerde.

Voordat je weer pro Dexia wordt aangemerkt; het is juist goed om de mogelijke stellingen en verweren van beide partijen door te spreken, niet omdat jij en ik of anderen daar achter staan, maar omdat dit een beter beeld geeft van hetgeen er zoal ter sprake zou kunnen komen in een procedure.

Liefs, Sara

Maarten

Lieve Sara,

Hmm ja ik kwam wellicht weer een beetje Dexiaans over..
Bedankt,

liefs Maarten

Gesloten