LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorstel Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Adrie

Voorstel Dexia

Ongelezen bericht door Adrie »

Dexia doet voorstel aan clienten Legio en Labouchere
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Dexia Bank Nederland heeft een voorstel gedaan aan de clienten met effectenleaseproducten van Legio en Labouchere. 'Met dit voorstel wil Dexia haar verantwoordelijkheid nemen en een gebaar maken naar haar clienten met effectenleaseproducten. Dit ondanks de sterke juridische positie die Dexia Bank Nederland meent te hebben', zo stelt Dexia donderdag in een persbericht.
Het voorstel kent drie varianten. Clienten die ervoor kiezen om de effecten te verkopen, kunnen een renteloze lening krijgen indien zij de restschuld gespreid willen terugbetalen, of e e n o f meerdere participaties in een call-optie op de AEX-index, als zij de restschuld in e e n keer willen aflossen.

Daarnaast kunnen clienten ervoor kiezen om de effecten over te nemen en te laten bijschrijven op een effectenrekening bij hun eigen bank. Zij krijgen van Dexia e e n of meer participaties in een call-opties op de AEX aangeboden.

Tot slot kunnen clienten ervoor kiezen om hun contract te verlengen, waarvoor Dexia naar eigen zeggen 'gunstige voorwaarden' biedt. Deze clienten verlengen hun contract voor maximaal drie jaar. Tijdens de verlenging kunnen zij op elk gewenst moment tussentijds en zonder kosten uitstappen. De maandtermijnen zullen in dit geval bestaan uit delen leaserente en delen aflossingen. Deze leaserente kent een aangepast, laag tarief.

De voorzieningen voor deze maatregelen zijn meegenomen in de EUR 497 miljoen aan voorzieningen die Dexia in totaal in 2002 nam.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[donderdag, december 05, 2002, 18:28u.]

matt

Re: Voorstel Dexia

Ongelezen bericht door matt »

Waardeloos voorstel dus! Kom maar op met die rechtszaak.

EE

Ongelezen bericht door EE »

pff

Mooi voorstel..... Ik stel voor om nooit meer iets van Dexia te nemen.

Dus laat de rechtzaak beginnen

Laat Dexia maar kapot gaan

Catharina

Ongelezen bericht door Catharina »

Even een hele simpele rekensom.
Dexia wil 500 miljoen uittrekken voor haar beleggers in leaseaandelen. Leaseverlies wil 1 miljard compensatie. Bij
de uitkering van 0,5 miljard euro zou ik toch minstens de helft van 50.000 euro niet hoeven te betalen straks.
Dit kan ik niet rijmen met het schikkingsvoorstel van Dexia.
Leg me dat eens uit,heren van Dexia!
M.V.G. Catharina

Gesloten