| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vorm een stichting
-
Cor de Rijke
Vorm een stichting
Op de vraag hoe het nu moet met Legio lease nadat iedereen die de uitzending van Radar heeft gezien en wakker is geworden het volgende.Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met een notaris die tevens over voldoende juridische kennis beschikt en dus in mijn inziens 'bekwaam' genoemd kan worden.... en hij kwam met de volgende raadgeving;
Zorg dat je als klant van Legio lease ( met een lopend of reeds afgelopen contrakt ) je een (collectief) vormt tegen legio lease. Huur als collectief een goede advocaat in en start een procedure op grond van de brief, zoals jullie, (en ik mag aannemen dat iedereen die "radar" brief heeft ingestuurd)deze hebben ingediend. De kans dat je ooit wat van je inleg terug ziet is via een juridische procedure.
Het sterkst sta je daarin als collectief!! Daarbij is het dan ook nog eens betaalbaar!! Als individu begin je niets!!
Zelf heb ik een aantal maanden geleden met Legio contakt opgenomen en gevraagd wat de stand van zaken op dit moment was, ( want je hoord maar niks ) en ik kreeg prompt te horen dat ik op dit moment 680 euro in de min stond.
Mijn contrakt is een verdriedubbelaar met een inzet van Fl. 250,- per maand die is afgesloten op 15 juli 1999.
Mijn oproep luidt!!!!!!!!!!
Vorm een stichting of vereniging'legio-lease slachtoffers'
en mobiliseer alle gedupeerden. ( hier ligt misschien een taak voor Radar om hulp te bieden bij het opstarten hiervan.)
Zorg dat er een bestuur aantreed die alles wat mogelijk is inventariseerd en neem vervolgens een advocaat in de arm.
Wanneer dit van de grond komt is de kans aannemelijk dat Legio op grond van de argumentatie zoals die in het programma radar is verwoord, aangepakt kan worden en ALLE gedupeerden ten minste schadeloos zullen stellen.
Graag verneem ik van U,
Met vriendelijke groet,
Cor de Rijke
Zorg dat je als klant van Legio lease ( met een lopend of reeds afgelopen contrakt ) je een (collectief) vormt tegen legio lease. Huur als collectief een goede advocaat in en start een procedure op grond van de brief, zoals jullie, (en ik mag aannemen dat iedereen die "radar" brief heeft ingestuurd)deze hebben ingediend. De kans dat je ooit wat van je inleg terug ziet is via een juridische procedure.
Het sterkst sta je daarin als collectief!! Daarbij is het dan ook nog eens betaalbaar!! Als individu begin je niets!!
Zelf heb ik een aantal maanden geleden met Legio contakt opgenomen en gevraagd wat de stand van zaken op dit moment was, ( want je hoord maar niks ) en ik kreeg prompt te horen dat ik op dit moment 680 euro in de min stond.
Mijn contrakt is een verdriedubbelaar met een inzet van Fl. 250,- per maand die is afgesloten op 15 juli 1999.
Mijn oproep luidt!!!!!!!!!!
Vorm een stichting of vereniging'legio-lease slachtoffers'
en mobiliseer alle gedupeerden. ( hier ligt misschien een taak voor Radar om hulp te bieden bij het opstarten hiervan.)
Zorg dat er een bestuur aantreed die alles wat mogelijk is inventariseerd en neem vervolgens een advocaat in de arm.
Wanneer dit van de grond komt is de kans aannemelijk dat Legio op grond van de argumentatie zoals die in het programma radar is verwoord, aangepakt kan worden en ALLE gedupeerden ten minste schadeloos zullen stellen.
Graag verneem ik van U,
Met vriendelijke groet,
Cor de Rijke
-
henny
Re: Vorm een stichting
inderdaad radar moet het opstarten en dan doen we allemaal mee want dit is een schande
-
a.s
cor is het een goed idee om zelf die stichting te starten
groetjes
groetjes
-
cor
Reactie op a.s.
In je eentje begin je niets. Er zullen gedupeerden moeten opstaan en de handen ineen slaan. Goed is om even de reacties verder af te wachte inzake de brief die Radar gaat indienen en de reactie van Legio hierop.
Cor
In je eentje begin je niets. Er zullen gedupeerden moeten opstaan en de handen ineen slaan. Goed is om even de reacties verder af te wachte inzake de brief die Radar gaat indienen en de reactie van Legio hierop.
Cor
-
marc
Ook mijn juridisch adviseur gaf aan dat we een belangenorganisatie moeten gaan starten. Samen staan we sterk. Ik wacht de berichten nog even af. Zodra er zoiets opgestart wordt, sluit ik me daar graag bij aan.
-
Gast
Dit kan niet ongestraft.Ikzelf ben zelfs later telefonisch benaderd en omgepraat voor een tweede contract want het "liep"momenteel zo goed.
-
ida
ik doe natuurlijk mee, maar wat dachten jullie van die andere maatschappijen zoals sprintplan van aegon, daar betaal ik maandelijks 300 gulden voor gedurende 5 jaar.
mijn dochter krijgt volgende week een telefoontje van de ombudsman die wil graag inlichtingen over haar hoe het kan dat ze als 17 jarige zonder echte inkomsten toch legio heeft kunnen afsluiten.
misschien kan die ons ook verder helpen om legio aan te paken.
met zijn allen staan we sterk
mijn dochter krijgt volgende week een telefoontje van de ombudsman die wil graag inlichtingen over haar hoe het kan dat ze als 17 jarige zonder echte inkomsten toch legio heeft kunnen afsluiten.
misschien kan die ons ook verder helpen om legio aan te paken.
met zijn allen staan we sterk
-
Bart
Ook ik ben in voor een stichting!!
Cor bedankt vast voor het advies
groeten Bart.
Cor bedankt vast voor het advies
groeten Bart.
-
ben willems
mensen dit zijn allemaal leuke derichtjes maar wie maakt er een begin met die stichting.
cor ik wil jou vragen om met mijn te bellen om het een en ander te bespeken.
meschien kunnen wij wel een stichting oprichten.
in afwachting verblijf ik J.B.WILLEMS
cor ik wil jou vragen om met mijn te bellen om het een en ander te bespeken.
meschien kunnen wij wel een stichting oprichten.
in afwachting verblijf ik J.B.WILLEMS
-
Antoinetta
KIjk mensen ik dacht dat legio lease al een stichting was van de Consumentenbond enz. Daar moet iedereen zich dan bij aansluiten. Rader kan toch contact opnemen met de verschillende collectieve. Anders kan een ieder zich bij mij melden en dan pakken we het samen op. Niet geschoten is altijd mis, kom op laat niet over je lopen
-
Antoinetta
KIjk mensen ik dacht dat legio lease al een stichting was van de Consumentenbond enz. Daar moet iedereen zich dan bij aansluiten. Rader kan toch contact opnemen met de verschillende collectieve. Anders kan een ieder zich bij mij melden en dan pakken we het samen op. Niet geschoten is altijd mis, kom op laat niet over je lopen
-
Annie Overman
Ik heb mij al aangesloten bij de Stichting Leaseverlies, Postbus 824, 2501 CV Den Haag en hoop dat al die 80.000 aanmeldingen die zij al binnen hebben voldoende zijn om aktie tegen Dexia (Legio lease) te gaan ondernemen. Want dat er een oplossing moet komen is zeker.
groeten Annie
groeten Annie