LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag aan de heer Blok
Vraag aan de heer Blok
Beste heer Blok,
Langs deze weg wil ik u om advies vragen.
Mijn contracten lopen resp. aug en nov dit jaar af !
Binnenkort komt Legio met 3 voorstellen. Wat moet ik nu doen ?? ALs je op een v/d voorstellen ingaat, moet je tekenen en sta je dus verder compleet machteloos voor de toekomst ! Maar wat zijn dan de mogelijkheden als je dit niet doet ? Persoonlijk was ik van plan om de lening compleet over te nemen en de VLOEK Legio voorgoed achter mij te laten ! Als ik dit doet, ben ik dus zeker mijn inleg over 3 jaar kwijt en 'accepteer' mijn verlies op dat moment !
Maar ik heb ook geen zin om het contract te verlengen en weer iedere maand betalen voor niets !
Ik weet echt niet wat nu de MINST SLECHTSTE OPLOSSING is !
Ik ben zeer benieuwd naar uw mening !
Met vriendelijke groeten,
Robin
Langs deze weg wil ik u om advies vragen.
Mijn contracten lopen resp. aug en nov dit jaar af !
Binnenkort komt Legio met 3 voorstellen. Wat moet ik nu doen ?? ALs je op een v/d voorstellen ingaat, moet je tekenen en sta je dus verder compleet machteloos voor de toekomst ! Maar wat zijn dan de mogelijkheden als je dit niet doet ? Persoonlijk was ik van plan om de lening compleet over te nemen en de VLOEK Legio voorgoed achter mij te laten ! Als ik dit doet, ben ik dus zeker mijn inleg over 3 jaar kwijt en 'accepteer' mijn verlies op dat moment !
Maar ik heb ook geen zin om het contract te verlengen en weer iedere maand betalen voor niets !
Ik weet echt niet wat nu de MINST SLECHTSTE OPLOSSING is !
Ik ben zeer benieuwd naar uw mening !
Met vriendelijke groeten,
Robin
Re: Vraag aan de heer Blok
Beste Robin,
Ik begrijp je dilemma maar helaas kan en wil ik geen advies
geven hoe nu te handelen. Dit is geen onwil van me maar dat
hangt van zoveel zaken af en vooral van je persoonlijke si-
tuatie. Uitendelijk ben ik ook een gedupeerde en geen jurist
en ik wil voorkomen dat een advies van mij toch niet uitpakt
zoals het bedoeld was.
Realiseer je wel dat als je op het voorstel van Dexia ingaat
je dan van juridische stappen moet afzien.
m.v.g.
L. Blok
Ik begrijp je dilemma maar helaas kan en wil ik geen advies
geven hoe nu te handelen. Dit is geen onwil van me maar dat
hangt van zoveel zaken af en vooral van je persoonlijke si-
tuatie. Uitendelijk ben ik ook een gedupeerde en geen jurist
en ik wil voorkomen dat een advies van mij toch niet uitpakt
zoals het bedoeld was.
Realiseer je wel dat als je op het voorstel van Dexia ingaat
je dan van juridische stappen moet afzien.
m.v.g.
L. Blok
Beste Robin,
Ook ik ben helaas getroffen door de Legio Lease cycloon.
En ik durf dit wel te zeggen c.q. adviseren.
-Elke dag telefonisch kontact met de klantenservice over hoe jouw zaken er voor staan.
-De maandelijkse termijnen NIET betalen zet die termijnen maar op een spaarrekening trek je tenminste nog rente en wanneer je echt moet betalen dan heb je het geld staan.
-Ik ga ervan uit dat je lid bent van de stichting zo niet DOEN!!
-Stuur een brief waarin je verteld dat je uitstel van betaling aanvraagd omdat jouw persoonlijke finaciele situatie veranderd is en het niet meer kan betalen en dat je-en daar gaat het om-even wilt kijken wat de toekomst jouw gaat brengen betreft Stichting Leaseverlies versus Dexia.
Het hierboven omschreven heb ik ook gedaan en ik heb nog wel een paar je-moet-zo-snel-mogelijk-betalen-anders-krijg-je-de-deurwaarder-aan-de-deur brieven van Legio gekregen maar tot nu toe niets meer gehoord.Hopelijk geldt dat ook voor jouw Succes,
MvG
E. van Diete
Ook ik ben helaas getroffen door de Legio Lease cycloon.
En ik durf dit wel te zeggen c.q. adviseren.
-Elke dag telefonisch kontact met de klantenservice over hoe jouw zaken er voor staan.
-De maandelijkse termijnen NIET betalen zet die termijnen maar op een spaarrekening trek je tenminste nog rente en wanneer je echt moet betalen dan heb je het geld staan.
-Ik ga ervan uit dat je lid bent van de stichting zo niet DOEN!!
-Stuur een brief waarin je verteld dat je uitstel van betaling aanvraagd omdat jouw persoonlijke finaciele situatie veranderd is en het niet meer kan betalen en dat je-en daar gaat het om-even wilt kijken wat de toekomst jouw gaat brengen betreft Stichting Leaseverlies versus Dexia.
Het hierboven omschreven heb ik ook gedaan en ik heb nog wel een paar je-moet-zo-snel-mogelijk-betalen-anders-krijg-je-de-deurwaarder-aan-de-deur brieven van Legio gekregen maar tot nu toe niets meer gehoord.Hopelijk geldt dat ook voor jouw Succes,
MvG
E. van Diete
Beste Robin,
Het is onmogelijk om met een concrete oplossing te komen, wij weten allemaal tenslotte nog niet wat er precies gaat gebeuren.
Ik en zeker nog een flink aantal anderen doen het volgende:
Termijnen doorbetalen ivm rechtsgeldigheid contract. (Niet rechtsgeldig is nog steeds niet aangetoond cq bevestigd dus je pleegt nog steeds contractbreuk).
Tussentijds alle voorstellen die gedaan worden door Dexia aangetekend afwijzen en blijf hierbij vermelden dat alles onder voorbehoud van rechten gebeurd. Als het contract afloopt en de afrekening in de bus valt, NIET betalen maar een bezwaarschrift indienen ook weer onder voorbehoud van... en aangetekend.
Dat circus houden veel van de medegedupeerden al vele maanden vol dus laten wij die nog op de afloop wachten deze mensen ondersteunen.
Tijd rekken, Dexia/Legio kan het, maar wij toch ook?
Groet,
JoopB
Ps. Vraag altijd het nummer van aantekenen bij de post. Daarmee kunnen ze de stukken traceren als Dexia beweerd niets ontvangen te hebben.
Het is onmogelijk om met een concrete oplossing te komen, wij weten allemaal tenslotte nog niet wat er precies gaat gebeuren.
Ik en zeker nog een flink aantal anderen doen het volgende:
Termijnen doorbetalen ivm rechtsgeldigheid contract. (Niet rechtsgeldig is nog steeds niet aangetoond cq bevestigd dus je pleegt nog steeds contractbreuk).
Tussentijds alle voorstellen die gedaan worden door Dexia aangetekend afwijzen en blijf hierbij vermelden dat alles onder voorbehoud van rechten gebeurd. Als het contract afloopt en de afrekening in de bus valt, NIET betalen maar een bezwaarschrift indienen ook weer onder voorbehoud van... en aangetekend.
Dat circus houden veel van de medegedupeerden al vele maanden vol dus laten wij die nog op de afloop wachten deze mensen ondersteunen.
Tijd rekken, Dexia/Legio kan het, maar wij toch ook?
Groet,
JoopB
Ps. Vraag altijd het nummer van aantekenen bij de post. Daarmee kunnen ze de stukken traceren als Dexia beweerd niets ontvangen te hebben.
Beste Joopb,
De manier waar u voor kiest kan natuurlijk ook alleen het brengt wel extra kosten met zich mee en dat geld heb ik er niet voor over.Aangetekend ze kunnen het$%$£%&*)krijgen.
En ik praat uit ervaring betreffende wat ik in mijn verhaal omschreven heb.
De keuze is aan een ieder en aan de situatie van diegeen.
MvG
E. van Diete
De manier waar u voor kiest kan natuurlijk ook alleen het brengt wel extra kosten met zich mee en dat geld heb ik er niet voor over.Aangetekend ze kunnen het$%$£%&*)krijgen.
En ik praat uit ervaring betreffende wat ik in mijn verhaal omschreven heb.
De keuze is aan een ieder en aan de situatie van diegeen.
MvG
E. van Diete
Natuurlijk, iedereen is anders en leeft in een andere situatie. Ik begrijp uw standpunt ook volledig. Laten we met zijn allen hopen dat het netjes wordt afgehandeld, dus voor iedereen.
Groet,
JoopB
Groet,
JoopB
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reactie. Ben toch erg blij dat dit Forum bestaat !
Ik ben alleen erg bang voor het volgende. Als mijn contract afloopt en je geeft niet aan dat je de aandelen over wilt nemen dan verkopen ze de boel en ontstaat dus het verlies !
Als de Stichting geen gelijk krijgt dan ben ik de pineut !
Dus ik moet eisen dat ze de aandelen niet verkopen, maar aanhouden en dat ik stop met betaling van de maandtermijnen, omdat 1) mijn financiele situatie het niet meer toelaat;
en 2) in afwachting van de uitspraak hoger beroep stichting vs. Legiolease !
Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden allemaal !
Kan je bij de Stichting terecht om persoonlijk advies ??
Heeft iemand daar goede bevindingen mee ?
Graag jullie hulp !
Mvg,
Robin
Bedankt voor jullie reactie. Ben toch erg blij dat dit Forum bestaat !
Ik ben alleen erg bang voor het volgende. Als mijn contract afloopt en je geeft niet aan dat je de aandelen over wilt nemen dan verkopen ze de boel en ontstaat dus het verlies !
Als de Stichting geen gelijk krijgt dan ben ik de pineut !
Dus ik moet eisen dat ze de aandelen niet verkopen, maar aanhouden en dat ik stop met betaling van de maandtermijnen, omdat 1) mijn financiele situatie het niet meer toelaat;
en 2) in afwachting van de uitspraak hoger beroep stichting vs. Legiolease !
Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden allemaal !
Kan je bij de Stichting terecht om persoonlijk advies ??
Heeft iemand daar goede bevindingen mee ?
Graag jullie hulp !
Mvg,
Robin
Beste heer, mevrouw E. van Diete,
Mag ik vragen of bij u de aandelen dan wel verkocht zijn op de beurs en ze u de restschuld in de schoenen schuiven ?
Of heeft u aangegeven dat u het contact wilt verlengen, maar de termijnen niet meer kan betalen ! Dit zullen ze toch nooit doen, neem ik aan !
Of loopt uw contact nog en heeft u nu al de betalingen stopgezet ???
Alvast vr dank voor de medewerking,
Mvg,
Robin
Mag ik vragen of bij u de aandelen dan wel verkocht zijn op de beurs en ze u de restschuld in de schoenen schuiven ?
Of heeft u aangegeven dat u het contact wilt verlengen, maar de termijnen niet meer kan betalen ! Dit zullen ze toch nooit doen, neem ik aan !
Of loopt uw contact nog en heeft u nu al de betalingen stopgezet ???
Alvast vr dank voor de medewerking,
Mvg,
Robin
Beste Robin,
Mijn aandelen zijn verkocht.
Wanneer je alles optelt inclusief de maandelijkse termijnen (want dat gebeurt wanneer je niet meer reageert en een hele brief schrijft met bovengenoemde onderwerpen)die ik nog moet betalen heb ik een restschuld van "maar" 2288,- Euro
Het woordje "maar" staat zo geschreven omdat er mensen zijn die nog meer schuld hebben en het is al eerder gezegd het hangt af van je persoonlijke situatie!!!!!
Ik ben trouwens Edwin en dat is een jongensnaam voor alle duidelijkheid geintje hihihi......
Mijn aandelen zijn verkocht.
Wanneer je alles optelt inclusief de maandelijkse termijnen (want dat gebeurt wanneer je niet meer reageert en een hele brief schrijft met bovengenoemde onderwerpen)die ik nog moet betalen heb ik een restschuld van "maar" 2288,- Euro
Het woordje "maar" staat zo geschreven omdat er mensen zijn die nog meer schuld hebben en het is al eerder gezegd het hangt af van je persoonlijke situatie!!!!!
Ik ben trouwens Edwin en dat is een jongensnaam voor alle duidelijkheid geintje hihihi......
Zie BKR onderwerp dat is een nadeel van mijn manier van actie voeren.
MvG
Edwin
MvG
Edwin