LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Beste forumleden/lezers
In verband met een klaagschrift welke ik heb ingediend bij
de Klachtencommisie DSI over Legio, nu ongeveer 3 weken ge-
leden, roep ik uw hulp in, om over uw ervaring m.b.t. de be-
handeling van Legio met u als klant en zijn er mensen die
daarover wat meer willen meedelen.
Zijn er lezers die net zoals ik nadat men van de site van
Radar, direct na de uitzending op 25 maart jl., de concept-
brief zoals deze was geplaatst op de site hebben verzonden
direct van deze site, waarvan Legio later beweerde dat men
deze niet meer kon achterhalen. (de site van Radar heeft
een meldig gegeven dat deze brief was verzonden)
Kan iemand bevestigen dat op E-mails, gezonden naar Legio,
absoluut niet wordt gereageerd door Legio, anders dan na
zeer lang aandringen en verzoek om reactie van de verzender.
Wanneer men dan reageerd van Legio en waarin men verklaard
dat men wegens drukte niet direct in staat is om te reageren
maar men meedeeld dat zo spoedig mogelijk te doen en dan
wederom niets van Legio wordt vernomen.
Hebben mensen die een schriftelijke reactie van Legio hebben
gehad over de genoemde protestbrief van Radar waarin Legio
alle protesten afwijst en geen gehoor geeft om tot ontbin-
ding van het contract over te gaan, daarop weer hun verweer
naar Legio kenbaar hebben gemaakt, hierover wederom een re-
actie van Legio ontvangen.
Met belangstelling zie ik uw ervaring met Legio tegemoet.
m.v.g.
Loek
In verband met een klaagschrift welke ik heb ingediend bij
de Klachtencommisie DSI over Legio, nu ongeveer 3 weken ge-
leden, roep ik uw hulp in, om over uw ervaring m.b.t. de be-
handeling van Legio met u als klant en zijn er mensen die
daarover wat meer willen meedelen.
Zijn er lezers die net zoals ik nadat men van de site van
Radar, direct na de uitzending op 25 maart jl., de concept-
brief zoals deze was geplaatst op de site hebben verzonden
direct van deze site, waarvan Legio later beweerde dat men
deze niet meer kon achterhalen. (de site van Radar heeft
een meldig gegeven dat deze brief was verzonden)
Kan iemand bevestigen dat op E-mails, gezonden naar Legio,
absoluut niet wordt gereageerd door Legio, anders dan na
zeer lang aandringen en verzoek om reactie van de verzender.
Wanneer men dan reageerd van Legio en waarin men verklaard
dat men wegens drukte niet direct in staat is om te reageren
maar men meedeeld dat zo spoedig mogelijk te doen en dan
wederom niets van Legio wordt vernomen.
Hebben mensen die een schriftelijke reactie van Legio hebben
gehad over de genoemde protestbrief van Radar waarin Legio
alle protesten afwijst en geen gehoor geeft om tot ontbin-
ding van het contract over te gaan, daarop weer hun verweer
naar Legio kenbaar hebben gemaakt, hierover wederom een re-
actie van Legio ontvangen.
Met belangstelling zie ik uw ervaring met Legio tegemoet.
m.v.g.
Loek
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Beste Loek
Legio heeft er een wat eigenaardige manier van reageren
op na gehouden. Ikzelf heb diverse mails gestuurd, maar nooit antwoord gekregen. Ik heb ook gelezen van mensen
die een brief stuurden, waar dan telefonisch een antwoord
op kwam. Niet echt iets dus waar je later ook mee uit de
voeten zou kunnen
groet
Revo
Legio heeft er een wat eigenaardige manier van reageren
op na gehouden. Ikzelf heb diverse mails gestuurd, maar nooit antwoord gekregen. Ik heb ook gelezen van mensen
die een brief stuurden, waar dan telefonisch een antwoord
op kwam. Niet echt iets dus waar je later ook mee uit de
voeten zou kunnen
groet
Revo
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Hai Loek,
Ik heb op mijn schrijven aan Legio een keurige brief terugontvangen.
Niet dat ik mij met de inhoud daarvan kon conformeren maar dat is van een andere orde.
mvg.Pieter.
Ik heb op mijn schrijven aan Legio een keurige brief terugontvangen.
Niet dat ik mij met de inhoud daarvan kon conformeren maar dat is van een andere orde.
mvg.Pieter.
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Ik heb in een mail eens om een schriftelijke bevestiging gevraagd van iets wat ik telefonisch had nagevraagd. Toen werd ik dus vervolgens gebeld om die bevestiging door te geven. Maar die wilde ik juist op schrift (ivm bewijslast). Mij werd toen na lang aandringen beloofd mij een e-mail te sturen maar die is dus nooit aangekomen.
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Beste Loek,
Over de reactie's van de zijde van Legio, ik heb in eerste instantie de klacht vanaf de Radarsite gemaild ik kreeg hierop antwoord per mail van de AFM.
Echter van Legio ontving ik geen bericht, daarop heb ik de brief via de post naar legio gezonden.
Toen duurde het even (bijna 2 maanden) alvorens ik antwoord kreeg, het u allen waarschijnlijk bekende automatisch aangemaakte algemene schrijven waarin alles categorisch afgewezen word.
We zullen deze late reactie maar toeschrijven aan het feit dat bij Legio het nogal druk is op het moment, en dat het zomervakantie is!
Alhoewel op andere gebieden zijn ze verbazend snel, maar dit terzijde.
Is het u ook opgevallen dat er nog al wat adressen zijn waar men naar toe zou kunnen schrijven?
Als ik mijn map met Legio stukken doorneem kom ik er wel een aantal tegen.
Ook telefonisch is dit het geval als men de klantenservice (wat een woord in de Legio context) belt, en men een vraag stelt die waarschijnlijk de standaard voorbij gaat wordt men al snel doorverwezen.
En dat discussie's vermeden worden van de zijde van Legio/Labouchere/Dexia.
Ik zit nu nog op twee schriftelijke reactie's te wachten in antwoord op mijn schrijven.
Dit zij mijn ervaringen tot nu aan toe
M.vr.gr.
Zeeuw
Over de reactie's van de zijde van Legio, ik heb in eerste instantie de klacht vanaf de Radarsite gemaild ik kreeg hierop antwoord per mail van de AFM.
Echter van Legio ontving ik geen bericht, daarop heb ik de brief via de post naar legio gezonden.
Toen duurde het even (bijna 2 maanden) alvorens ik antwoord kreeg, het u allen waarschijnlijk bekende automatisch aangemaakte algemene schrijven waarin alles categorisch afgewezen word.
We zullen deze late reactie maar toeschrijven aan het feit dat bij Legio het nogal druk is op het moment, en dat het zomervakantie is!
Alhoewel op andere gebieden zijn ze verbazend snel, maar dit terzijde.
Is het u ook opgevallen dat er nog al wat adressen zijn waar men naar toe zou kunnen schrijven?
Als ik mijn map met Legio stukken doorneem kom ik er wel een aantal tegen.
Ook telefonisch is dit het geval als men de klantenservice (wat een woord in de Legio context) belt, en men een vraag stelt die waarschijnlijk de standaard voorbij gaat wordt men al snel doorverwezen.
En dat discussie's vermeden worden van de zijde van Legio/Labouchere/Dexia.
Ik zit nu nog op twee schriftelijke reactie's te wachten in antwoord op mijn schrijven.
Dit zij mijn ervaringen tot nu aan toe
M.vr.gr.
Zeeuw
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Loek,
Ik ben ongeveer één jaar na begin van mijn contract (toen er nog helemaal geen sprake was van bijbetalen of een uitzending van Tros Radar) door Legio gebeld dat ze de beloofde f. 20.000,- waarschijnlijk niet waar zouden kunnen hangen en of ik er "een mandje" onder wilde hangen van nog eens f. 100,- per maand zodat dit wel gerealiseerd kon worden. Na enig doorvragen bleek de medewerker van Legio zelf geheel niet te weten waarover hij het eigenlijk had en besloot ik er niet op in te gaan.
Meest pakkend antwoord van Legio in de standaard-antwoordbrief die ze half april naar iedereen stuurden n.a.v. de ingestuurde TrosRadar-brieven is toch wel de volgende volgens mij:
Vraag : "Worden de koersen ongunstig afgerekend ?"
Antwoord Legio :
"Dat is absoluut niet vastgesteld".
Een bedrijf dat het beste met haar klanten voorheeft zou volgens mij volmondig "Nee" antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Jan-Simon.
Ik ben ongeveer één jaar na begin van mijn contract (toen er nog helemaal geen sprake was van bijbetalen of een uitzending van Tros Radar) door Legio gebeld dat ze de beloofde f. 20.000,- waarschijnlijk niet waar zouden kunnen hangen en of ik er "een mandje" onder wilde hangen van nog eens f. 100,- per maand zodat dit wel gerealiseerd kon worden. Na enig doorvragen bleek de medewerker van Legio zelf geheel niet te weten waarover hij het eigenlijk had en besloot ik er niet op in te gaan.
Meest pakkend antwoord van Legio in de standaard-antwoordbrief die ze half april naar iedereen stuurden n.a.v. de ingestuurde TrosRadar-brieven is toch wel de volgende volgens mij:
Vraag : "Worden de koersen ongunstig afgerekend ?"
Antwoord Legio :
"Dat is absoluut niet vastgesteld".
Een bedrijf dat het beste met haar klanten voorheeft zou volgens mij volmondig "Nee" antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Jan-Simon.
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Weer iets gevonden, Loek morgen kom ik op alles terug.
Bart
Bart
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
gewoon wat ik doe is elke keer als ik een faxen zend en ik krijg geen antwoord alle faxen op nieuw der heen en dat zijn der per dag 10 kost mij geen papier maar hun wel
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Beste mensen,
Op de eerste plaats bedankt voor de reacties.
Ik wil een eerste balans opmaken na ruim een dag reacties
te hebben ontvangen.
Wat ik eigenlijk al vermoede, is door de tot nu toe gege-
ven reacties, volkomen bewaarheid, namelijk dat Legio onder
geen enkele beding zich houd aan gemaakte afspraken, niet op
correspondentie reageerd ondanks vele malen aandringen van
belanghebbende en als er wel wordt gereageerd men het druk
heeft met de mededeling dat spoedig contact wordt opgenomen
maar dat dit niet gebeurd.
Kortom een heel scala van klachten maar die allemaal onder
1 noemer vallen "Legio is een absolute onbetrouwbare partij"
en alleen al dit gegeven zou voor menig conflict voor de
rechter aanleiding kunnen zijn om tot ontbinding over te gaan, van wat voor contract dan ook.
Wij hebben natuurlijk met een partij te maken die alles ont-
kend, maar er zijn al heel wat zaken verloren waarbij spra- ke was van onbehoorlijk bestuur. De genoemde klachten over
Legio vallen hier zeer zeker onder.
Dit was een eerste balans met een toevoeging mijnerzijds.
Ik wacht eventuele verdere reacties af maar, als ze komen,
verwacht ik niet dat deze anders zijn dan de hier al vermel-de klachten.
m.v.g.
Loek
Op de eerste plaats bedankt voor de reacties.
Ik wil een eerste balans opmaken na ruim een dag reacties
te hebben ontvangen.
Wat ik eigenlijk al vermoede, is door de tot nu toe gege-
ven reacties, volkomen bewaarheid, namelijk dat Legio onder
geen enkele beding zich houd aan gemaakte afspraken, niet op
correspondentie reageerd ondanks vele malen aandringen van
belanghebbende en als er wel wordt gereageerd men het druk
heeft met de mededeling dat spoedig contact wordt opgenomen
maar dat dit niet gebeurd.
Kortom een heel scala van klachten maar die allemaal onder
1 noemer vallen "Legio is een absolute onbetrouwbare partij"
en alleen al dit gegeven zou voor menig conflict voor de
rechter aanleiding kunnen zijn om tot ontbinding over te gaan, van wat voor contract dan ook.
Wij hebben natuurlijk met een partij te maken die alles ont-
kend, maar er zijn al heel wat zaken verloren waarbij spra- ke was van onbehoorlijk bestuur. De genoemde klachten over
Legio vallen hier zeer zeker onder.
Dit was een eerste balans met een toevoeging mijnerzijds.
Ik wacht eventuele verdere reacties af maar, als ze komen,
verwacht ik niet dat deze anders zijn dan de hier al vermel-de klachten.
m.v.g.
Loek
Re: Vraag over behandeling van Legio naar u als klant
Lourens,
Weet je wat als jij je dossiernummer en je password naar mij stuurt dan krijg je mijn gegevens ook . /Ik denk dat dit een faire deal kan zijn. Dan weet ik dat je echt bent.
Weet je wat als jij je dossiernummer en je password naar mij stuurt dan krijg je mijn gegevens ook . /Ik denk dat dit een faire deal kan zijn. Dan weet ik dat je echt bent.