LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet

vraag

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een map met spullen gekregen van een goede kennis van mij om eens naar te kijken omdat ik werkzaam ben in de verzekeringsbranche. Toen ik de naam Legio Lease hoorde gingen er bij mij al wat lampjes branden maar verder eigenlijk niet. Metleasecontracten heb ik nooit iets te maken gehad.

Tot nu, ik ben vanaf 18.00 uur bezig met lezen en op het net te zoeken op sites als www.leaseverlies.nl en hier in het forum van trosradar.

Die kennis van mij heeft in 1999 2 producten afgesloten bij Legio Lease. Het Spaarextra en de Korting Kado. 1 met een duur van max 20 jaar en min. 5 jaar en het andere met een duur van 10 jaar.

Aanvankelijk heb ik die contracten en jaaropgaven door zitten lezen en leek het mij allemaal mee te vallen maar nu ik dit forum lees schrik ik toch wel.

Wie kan mij vertellen hoe ik de restschuld kan bepalen?

Ik heb de contracten en de jaaropgave van 2002 maar welke bedragen moet ik gebruiken?

En wanneer het contract nog een tijd moet lopen is het dan geen niet zo dat wanneer de beurs straks weer aansterkt de cijfers er weer beter uitkomen te zien?

Ik zie hier allemaal berichten over restschulden die betaald moeten worden, zijn dat dan contracten die aflopen?

In feite is het dus zo dat er alleen rente betaald wordt en dat je een dikke schuld hebt. Wanneer je de boel wilt afkopen zul je dus die schuld die nog openstaat moeten gaan inlossen?

Het spijt me als mijn vragen dom overkomen bij jullie. maar ik zit pas sinds vanavond in deze materie.

Alvast bedankt voor de reacties,
Piet

b

Re: vraag

Ongelezen bericht door b »

hier kan je je restschuld zien
op home
wel hele euros invullen
suc6

b

Op de overeenkomst vindt u alle informatie die u nodig heeft om uw resultaat te berekenen:

1. de eerste drie cijfers van uw contractnummer
2. de exacte aankoopdatum van de aandelen of het certificaat
3. het bedrag van inschrijving (bij producten op basis van maandtermijnen over het algemeen euro 23 of een veelvoud daarvan; bij producten op basis van vooruitbetaling euro 454 of een veelvoud daarvan). Bedragen afronden naar gehele getallen.

Selecteer deze gegevens op het scherm en druk op de knop 'bereken'. U kunt nu het resultaat van uw overeenkomst aflezen. Dit resultaat is gebaseerd op de slotkoersen van de vorige beursdag.

Geeft de berekening geen resultaat? Controleer de gegevens aan de hand van uw overeenkomst.

Piet

B bedankt voor de reactie.

ben op die site geweest.

na het invoeren krijg ik inderdaad (even bij elkaar opgeteld):
(restant) hoofdsom : 10883,-
huidige waarde : 6219,-
waarde euro : -2782,-

wat is nu die restschuld?

en wie weet er een antwoord op mijn andere vragen?

nogmaals sorry als ik domme dingen vraag.

zijn er geen mogelijkheden om eraf te komen?

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

10883 - 2783 = 8100 euro restschuld.

sterkte met het vertellen aan je kennis.

Piet

en dat is dan de stand van zaken dit moment.

en ondertussen moet je door blijven betalen en wordt die schuld steeds hoger?

of is er ook een kans dat dit weer aantrekt?

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Er kan nooit meer zoveel rendement gemaakt
worden, dat je er met winst uitkomt.
Het blijft tot het eind, alleen maar
betalen.
Echt waar.
Sonja.

?

Ongelezen bericht door ? »

nou als het zo doorgaat word de schuld alleen maar hoger

Schag

Ongelezen bericht door Schag »

Sonja niet getreurd er komen geen betere tijden de eerste 5 jaar aangezien jij, mijn lieve SONJA, een contract hebt met een looptijd van 10-jaar zeg ik . Laat het contract doorlopen en je maakt een goed rendement. Dat gun ik je.

Schag

Echt waar ? Echt waar.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Ja, misschien bestaat er tegen die tijd wel een tijdmachine, om ermee terug in de tijd te gaan.
Kan je alles terug draaien.

Schag

Ron zo is het hageneesje.

Piet2

Ongelezen bericht door Piet2 »

Beste allemaal,

Nou, ik heb vandaag gesproken met mijn kennis.
Dat was geen leuk gesprek.

Hieruit kwam nog een vraag, die ik graag hier zou willen stellen, namelijk:

Op deze site zie ik gigantische restschulden staan.

De 2 contracten die mijn kennis heeft zijn in 1999 ingegaan. 1 met een duur van 10 die na 3 jaar beeindigd kan worden (met verrekening enz), en 1 met een duur van 20 jaar die na 5 jaar beeindigd kan worden (ook met de nodige verrekening). die contracten lopen dus nog een hele tijd.

Gisteren is uitgerekend dat de restschuld op dit moment 8100 euro is (zie hoger in deze thread).

De maandelijke termijnen gaan dus gewoon door.

Kan deze restschuld ook zo astronomisch hoog oplopen?

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Ja.....

Piet2

Hans1,

Kun je mij dit uitleggen?

paul

Ongelezen bericht door paul »

je restschuld zal waarschijnlijk alleen maar minder worden, aangezien de beurs echt niet zo gek veel meer zal zakken. het is te hopen dat tie wat verder door stijgt. mijn contract eindigt in december, dus ik zit meer in de war dan uw kennis, want die kan nog lang afwachten.

Correctietje

Ongelezen bericht door Correctietje »

Wat Ron uit Den Haag als restschuld noemt is NIET juist!

Het moet zijn:
Waarde aandelen-(restant) hoofdsom=winst/verlies
Bij verkopen is het namelijk zo dat je je hoofdsom aflost dmv deze berekening, is het getal negatief, dan betekent dat een restschuld.

Overigens vind ik het vreemd dat je niets wist van leasen Piet, heeft toch iig duidelijk in de contracten gestaan. (Of ligt dat nu echt aan mij?)

Piet2

Ok dus wat bij 'waarde' staat is je winst/verlies.
(huidige waarde-restant koopsom=6219-10883=4664).

de restschuld kan dus alleen groter worden als de waarde van de effecten nog verder daalt. wanneer dit weer aantrekt zal deze minder worden.

de maandelijkse bedragen die betaald worden hebben hier toch verder geen invloed op?? of zie ik dit verkeerd?

P.S.: in het contract staat idd dat het leasen betreft.
dat wil nog niet zeggen dat ik weet hoe e.e.a. precies in elkaar steekt. ze zijn niet van mij. ik zoek het sinds gisteravond uit voor een kennis van mij

b

leasen is huurkoop
de aex zal niet snel meer dalen.]
is weer omhoog aan het krabbelen
de maandelijkse lasten blijven gelijk
zie polis.
de kennes hoeft zich geen zorgen te maken
want hij moet nog jaren.
dan staat de aex hoog genoeg weer

Gesloten