LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrijspraak boonstra.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
b

vrijspraak boonstra.

Ongelezen bericht door b »

Handelwijze Boonstra
wel opmerkelijk"

AMSTERDAM - Oud-Philipstopman Cor Boonstra is vrijdag vrijgesproken van handel met voorkennis. Hij werd ervan verdacht voorwetenschap gebruikt te hebben bij de aankoop van een pakket aandelen van amusementsconcern Endemol in 2000.

Oud-Philipstopman Cor Boonstra

President van de rechtbank in Amsterdam M. Mastboom vond de handelwijze van Boonstra wel opmerkelijk. Dit gold vooral het tijdstip van de transactie, dat de Philips-topman zelf het initiatief nam en dat hij zijn bankier om discretie vroeg bij de transactie. De rechter vond deze feiten echter geen bewijs om Boonstra te veroordelen wegens handel met voorkennis.

De rechter vond de transacties passen in het gedrag van de actieve belegger Boonstra en noemde het bedrag van circa 500.000 euro een gebruikelijk bedrag voor hem.

De oud-Philipstopman kreeg wel een boete van 135.000 euro voor het verzwijgen van transacties in aandelen Ahold, toen hij daar commissaris was. "Zeer laakbaar dat iemand in de positie van Boonstra zijn transacties vergat te melden", oordeelde de rechtbankpresident.

Boonstra toonde zich volgens zijn advocaat D. Italianer "tevreden" met de vrijspraak in de Endemolzaak. De advocaat had de zakenman gebeld met het oordeel. Boonstra zelf was niet in de rechtbank aanwezig.

Over een mogelijke schadeclaim tegen de Staat wilde advocaat Italianer alleen kwijt dat "vrijspraak nog geen eerherstel betekent". De boete in de Aholdzaak noemde Boonstra een fors bedrag. Over een eventueel hoger beroep wilde hij nog overleggen, aldus de advocaat.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden 240 uur dienstverlening en zes maanden voorwaardelijke celstraf tegen Boonstra voor de gewraakte transacties in Endemol. Bovendien wilde justitie 430.000 euro van hem vorderen, waarvan 250.000 euro als onrechtmatige koerswinst en een deel als boete voor het niet melden van handel in Ahold.

b

Re: vrijspraak boonstra.

daar gaat weer een dikke claim.
en jamn met de kleine naam
kan fluiten naar zijn centen (euro s)

b

Over een mogelijke schadeclaim tegen de Staat wilde advocaat Italianer alleen kwijt dat "vrijspraak nog geen eerherstel betekent".

jos

Ongelezen bericht door jos »

Uitspraak past precies in het corrupte maffia landje waarin wij leven, de criminelen bepalen wat er gebeurd.
Waarom zou ik me nog keurig aan de regeltjes van dit land houden als alle hoge heren zich verrijken met bonussen, salaris verhogingen etc, terwijl het klootjesvolk moet inleveren en afgknepen wordt.
Ik krijg meteen anargistische gevoelens als ik lees dat al die witte boorden criminelen altijd vrijuit gaan in dit land.
Zelfs de rechterlijke macht is corrupt in dit vervelend land.

Willem

Ongelezen bericht door Willem »

pffff
gewoon witte boord krimineel worden...
Dan kan alles, het is hoogstens wat opmerkelijk...Maar ja, dat is toch geen misdrijf?

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Boonstra gaat nu verder door het leven als vader Abraham let maar op hij gaat zingen.

Doei

Ongelezen bericht door Doei »

Onze zaken zijn dus ook kansloos, lijkt me duidelijk na al die rechterlijke uitspraken in het voordeel van de grote jongens. Ik ga betalen en wil niets meer met Legio te maken hebben. Doei

up

Ongelezen bericht door up »

up

b

AMSTERDAM Voormalig Philips-topman Cor
Boonstra vindt dat de rechter in de
Ahold-zaak "niet objectief" gehandeld
heeft.Het vonnis was "zwart-wit",zegt
hij in een gesprek met NRC Handelsblad.
Gisteren kreeg hij 135.000 euro boete
voor onrechtmatig handelen in aandelen.

Boonstra meldde een handel in aandelen
Ahold niet,hoewel hij daartoe als
commissaris van dat bedrijf verplicht
was.Boonstra erkent dat hij fout zat,
maar stelt dat anderen in vergelijkbare
gevallen niet voor hoefden te komen.

Volgens hem is hij uitgekozen om een
voorbeeld te stellen."Boonstra moest
hangen",luidt zijn bittere conclusie.
AMSTERDAM Voormalig Philips-topman Cor
Boonstra vindt dat de rechter in de
Ahold-zaak "niet objectief" gehandeld
heeft.Het vonnis was "zwart-wit",zegt
hij in een gesprek met NRC Handelsblad.
Gisteren kreeg hij 135.000 euro boete
voor onrechtmatig handelen in aandelen.

Boonstra meldde een handel in aandelen
Ahold niet,hoewel hij daartoe als
commissaris van dat bedrijf verplicht
was.Boonstra erkent dat hij fout zat,
maar stelt dat anderen in vergelijkbare
gevallen niet voor hoefden te komen.

Volgens hem is hij uitgekozen om een
voorbeeld te stellen."Boonstra moest
hangen",luidt zijn bittere conclusie.

relativo

Ongelezen bericht door relativo »

beste B,

Ik heb werkelijk geen idee wat je met die Boonstra mail wilt bereiken. Gaan we nu iedereen in Nederland lopen afzeiken.
Het heeft totaal niets te maken met wat wij hier op dit forum hebben meegemaakt.
probeer even te ralativeren en ben blij dat je juist in dit land mag wonen. Kijk om je heen, veel beter dan hier kunnen we het toch niet hebben!

b

Bij mij was Boonstra er niet zo genadig van af gekomen, maar ja, ik heb er niet voor gestudeerd, dus ik hoop dan maar dat degenen die dat wel gedaan hebben, in al hun wijsheid een goede beslissing hebben genomen.

Het moet me wel van het hart dat justitie apparaat een geitewollensokken organisatie is waar efficiëncy taboe is en belegen principes zwaarder wegen dan de gevoelens die leven in de maatschappij.

Ik wil niet zeggen dat onschuldigen zouden moeten worden veroordeeld omdat de goegemeente dat roept, maar van de andere kant is de uitspraak in de zaak Boonstra koren op de molen van anderen die op de dunne lijn tussen goed en fout balanceren. Handige advocaten zullen altijd weer naar deze zaak verwijzen (jurisprudentie) en argumenteren dat er 100% bewijs moet zijn voor een veroordeling. Met andere woorden dan gaat iedereen vrijuit; dat bewijs is niet te leveren. Kan je handel met voorkennis net zo goed vrijgeven. Zonde van Justitie om nog tijd aan vervolging te spenderen.
We maken er gewoon een gedoogbeleid van, net als bij de drugscriminaliteit. Kunnen onze dappere agenten en agentes zich weer bezighouden met wat echt belangrijk is, namelijk het bekeuren van mensen die 's nachts 4 kilometer te hard over een verlaten weg scheuren.

Denk niet dat het geval Boonstra op zichzelf staat. Manipulaties zijn aan de orde van de dag, alleen halen de meeste het nieuws niet.

Gesloten