LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kun je nou voor kiezen om geen afstand van je rechten t

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wim

Waar kun je nou voor kiezen om geen afstand van je rechten t

Ongelezen bericht door Wim »

Als ik het goed begrijp:

Als je je contract verlengt doe je afstand van je rechten om via Leaseverlies geld terug te krijgen (want je gaat een nieuwe contract aan).

Als je de restschuld betaalt zodat je van Dexia af bent heb je nog wel de mogelijkheid om via Leaseverlies te procederen.

Maar hoe zit het met het overnemen van de aandelen.
Als ik dit doe zonder dat AEX-call-opties-aanbod van Dexia kan ik dan nog steeds 'proviteren' van Leaseverlies?

Bert

Re: Waar kun je nou voor kiezen om geen afstand van je rechten t

Ongelezen bericht door Bert »

Hallo Wim,
even voor de duidelijkheid, als je een oud contract verlengt is dit nooit een nieuw contract. Het woord zecht het al je verlengt je looptijd, je rechten blijven zoals die zijn omschreven in je oude contract. Een verlenging is een optie die als je de maandlast kan betalen geen slechte is. Want je maakt dan redelijke kans om een deel van je rest schuld te verkleinen, gezien de omstandigheden in de markt. Het kan met maximaal drie jaar worden velengt en je kan er na een jaar elke dag uitstappen. Ik acht de kans dat de aandelen na de aanval op irak, weer gaan stijgen groot. De verwachting van Irus (Rabobank analisten), is dat de beurs dit beurs jaar ongeveer 22.5% zal stijgen.

Het overnemen van de aandelen is ook geen slechte optie als je de rest schuld kan betalen, Ten eerste ben je van de rente die je over het uitstaande bedrag moet betalen af. Je hebt nu alles in eigen beheer en je kan je aandelen verkopen wanneer jij dat zou willen. Gezien de de situatie zoals ik hier boven heb omschreven, vewachting van Irus!! voor de toekomst. Is er de mogelijheid zonder dat de kosten hoger worden om een deel van je schuld terug te verdienen. Ga er van uit dat dit niet in een jaar te realiseren is, maar over een langer termijn is deze optie redelijk aanwezig. Want wees nou eerlijk, zou deze forum ontstaan zijn als de beurs gewoon een groei had laten zien, ik denk het niet!! Denk nu niet dat ik geen gedupeerde ben, want ik ben er van ovetuigt dat je niet in mijn situatie zou willen zitten. Maar ik ben iets minder negatief, over de toekomst. De historie heeft bewezen dat er altijd weer licht komt aan de horizon. Alleen ik kan niet inschatten hoeveel arm slag iemand heeft.
Neem een beslissing naar je eigen gevoel en geweten, daar kun je mee leven. Ieder mens heeft zijn eige mening, het enige wat je met advies van andere kan is je eigen gevoel versterken of over de drempel te helpen om je beslissing te nemen.
Vriendelijke groet,
Bert

Wim

Ik heb het geld wel beschikbaar (staat nu tegen 4% rente op spaarrekening).
Dan is het overnemen van de aandelen dus het aantekkelijkst.
(wel verkoopkosten neem ik aan omdat ze op een effectenrekening komen te staan, maar dat is vast minder dan de anders extra betaalde rente)

yonne

Ongelezen bericht door yonne »

Bert een hele goede mail dat was het berichtje waar ik iets aan heb.Positief moeten we proberen te blijven anders heb je geen leven meer.

groetjes yonne

Jaap

Ongelezen bericht door Jaap »

Zou je ook de aandelen kunnen overnemen van Dexia en dan het bedrag bij hun lenen?Dus dat je het over een jaar of 5 terugbetaalt?

info

Ongelezen bericht door info »

Er staan topics op dit forum dat als je verlengt een nieuw contract aangaat.Geplaatst door Maarten
Dus wat Bert schrijft is niet waar!!!!!!!!!!!!.
Dus verlengen is afzien van de procedure......

writers

Ongelezen bericht door writers »

INFO is me net voor.
Inderdaad, BERT GEEFT EEN ONJUIST ADVIES!!
Opletten GVD

info

Goed zo writers en voor Bert als je niet zeker weet waar het overgaat en je geen beetje juridische achtergrond hebt is het verstandig om niet zulke uitspraken te doen als je doet Bert .Dus eerst goed informeren en dan met stelligheid iets beweren.

info

geplaatst door Maarten op 01-02-2003 om 156

Maarten

Als u uw contract hebt verlengd conform de voorwaarden van uw eerste contract dan is er niets aan de hand. Indien nieuwe voorwaarden van kracht zijn geworden dan zijn die uiteraard van toepassing.

De stichting leaseverlies zegt hierover dat u alleen een claim heeft voor de verliezen op het moment van verlengen. Verliezen die daarna zijn ontstaan zijn volgens haar voor uw risico. ( http://www.leaseverlies.nl veelgestelde vragen nr 303).

Maar ik denk dat het daarbovenop ook uitmaakt onder welke omstandigheden mensen hebben verlengd. Voor velen was verlengen de enige mogelijkheid. Als Dexia in het ongelijk wordt gesteld dan zou naar mijn mening ter bepaling van UW schade met deze omstandigheid rekening gehouden moeten worden.

groet Maarten

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Als je de aandelen overneemt, verandert er toch niets aan de voorwaarden? Dat zegt Maarten toch ook nergens? Waarom zou Bert het niet bij het juiste eind hebben? Waarom zo paranoide? Kan iemand die het wel kan weten nu even naar de reactie van Bert kijken en deze beoordelen? Maarten bijvoorbeeld als 'ie terug is?

Bedankt hoor!
Kees

Bert

Ongelezen bericht door Bert »

Beste Wim,

wat betreft de kosten van de verkoop van aandelen als je een aandelenportefeuille hebt bij de bank, is dat per bank verschillend. Maar de kosten lopen uit een van 0,3% van de waarde tot 15, euro per transactie. Maar die kosten vallen mee. Ook betaal je bij de meeste banken bewaar loon, dat zijn ook de kosten niet. Wat betreft de AEX AANBOD CALL OPTIE, DAT IS GEEN GEWONE OPTIE!!!! Deze optie staat niet genoteerd op de beurs en vraag me af of je kunt volgen wat er met de waarde gebeurt. Voor de mensen die weer denken het beter te weten, lees het aanbod van Dexia maar eens goed door en lees ook maar even de voorwaarde die bij lease contract is bij gevoegd.
Groet, Bert

Wim

Dank je voor je advies Bert.

Op de site van SLV bij veelgestelde vragen (nr. 303) staat wel dat bij het verlengen een nieuw contract aangegaan wordt; dus de verliezen die ontstaan in de periode onder het verlengde contract komen dan mogelijk niet voor vergoeding in aanmerking.

Gesloten