| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom hoor ik steeds mensen praten over schikking?
-
Duifje
Waarom hoor ik steeds mensen praten over schikking?
Schikking? We zouden toch op z'n minst onze betaalde termijnen terug moeten krijgen?
-
Maarten
Re: Waarom hoor ik steeds mensen praten over schikking?
Dat zou een schikking kunnen opleveren. Of anders niet de betaalde termijnen terug maar compensatie voor het koersverlies of een combinatie van beide. Wat verstaat u anders onder een schikking?
groet, Maarten
groet, Maarten
-
Duifje
Ik vermoed dat men in dit geval met Dexia met een schikking bedoeld dat de helft van de restschuld kwijtgescholden moet worden.Als dit het geval zou zijn, vind ik het hele circus in de Tweede Kamer een lachertje.
De SP vond immers ook dat we belazerd zijn!
Met een schikking hoop ik dat men eigenlijk bedoeld dat we minstens onze maandtermijnen terug moeten krijgen + dat de restschuld kwijtgescholden moet worden.
De SP vond immers ook dat we belazerd zijn!
Met een schikking hoop ik dat men eigenlijk bedoeld dat we minstens onze maandtermijnen terug moeten krijgen + dat de restschuld kwijtgescholden moet worden.
-
schaker
Ik geloof dat ik al aardig in mijn nopjes zou zijn met een schikking inhoudende kwijtschelding van de helft van de restschuld. Maar dan wel gelijk alle contracten stoppen en de aandelen verkopen, zodat er geen verdere maandlast meer is. Immers als er geschikt wordt, betekent het ook dat ik geen advocaat hoef te nemen, en dat scheelt ook weer een financiële slok op een borrel. Toch?
-
Duifje
Het gaat mij om het principe. Als ik duidelijk geïnformeerd was over de risico's etc., dan was ik nooit met de WV3D in zee gegaan! Het is een feit dat mensen een verkeerd beeld gegeven is over de constructies van de "aanbiedingen" van Dexia Bank. We zijn misleid! Ik neem geen genoegen met alleen een kwijtschelding van mijn restschuld van € 23.000.
Ik weet dat dit een gigantisch bedrag is maar ik wil gerechtigheid. Ik ga door tot het einde van Dexia Bank!
Maar mochten er mensen zijn die uiteidelijk akkoord gaan met een eventuele "schikking", dan kan ik me daar aan de andere kant wel iets bij voorstelllen. Je krijgt weer wat rust in je leven en je bent er van af! Maar helemaal begrijpen zou ik het denk ik niet kunnen.
Ik ben benieuwd naar wat er vanavond in de Tweede Kamer hierover gezegd gaat worden.
Ik wens iedereen kracht, moed en (ondanks tegenwerking van Dexia Bank) veel levenslust toe!
Ik weet dat dit een gigantisch bedrag is maar ik wil gerechtigheid. Ik ga door tot het einde van Dexia Bank!
Maar mochten er mensen zijn die uiteidelijk akkoord gaan met een eventuele "schikking", dan kan ik me daar aan de andere kant wel iets bij voorstelllen. Je krijgt weer wat rust in je leven en je bent er van af! Maar helemaal begrijpen zou ik het denk ik niet kunnen.
Ik ben benieuwd naar wat er vanavond in de Tweede Kamer hierover gezegd gaat worden.
Ik wens iedereen kracht, moed en (ondanks tegenwerking van Dexia Bank) veel levenslust toe!
-
leon
Moet het kwijtschelden van de restscheld (30.000 euro) zou ik genoegen nemen, maar dat betekent nog altijd dat ik 25000 euro kwijt ben (hypotheek over overwaarde) en daar moet ik toch nog fijn rente over betalen elke maand en op een of andere manier aflossen.(aflossingsvrij). Dan heb ik toch genoeg geboet voor mijn naïviteit vind ik.(want het blijft altijd bedrog/bedwaling/ niet voldoen aan zorgplicht van de zijde van spaarselect/labouchere/dexia)
Groet,
Léon.
Groet,
Léon.
-
Robert Jan
Schikken!!!!!!!!!!!
Is me dat schrikken!!!!!!!
Ik ben een eegaleaser en ik denk dat eegaleasers zowiezo een "betere" zaak hebben tegen dexia, maar toch.....
Gesterkt door mijn advocaat die ik inmiddels in de arm heb genomen en die ik mijn complete dossier heb overhandigd inclusief alle brieven die ik heb verstuurd waarvan ik de inhoud en teksten van dit forum heb gehaald (sara en l.blok)
ga ik zeker niet schikken.
Volgens mij advocaat is het verstandig om in mijn specifieke zaak geduld te hebben en af te wachten wat de stichting eegalease gaat bereiken.
Volgens mijn advocaat heb ik de wet achter mij staan inzake de gehele vernietigingsprocedure.
De volgende stap is echt aan dexia, wat ze ook anders beweren danwel dreigen.
Gisteren weer een antwoord van dexia gehad op mijn brief.
Toch typisch dat elke brief van hun begint met " Uw schrijven van dd. bevat voor ons geen nieuwe gezichtspunten,
derhalve houden wu u aan u verplichtingen bla, bla, bla.
Ik heb ze toch maar weer een brief teruggestuurd dat ze eens moeten ophouden met die standaard voorgedrukte brieven en mij een duidelijk, op mijn situatie toegspitst antwoord moeten geven danwel een gerechtelijke proceduren tegen mij (lees echtgenote) moeten startem als zij van mening zijn dat de vernieting niet rechtmatig is.
ben benieuwd.
Inmiddels een restchuld van € 23.000,00 per 1 mei jl.en per december loopt er nog een WVD af restchuld ongeveer
€ 9.000,00. Nog geen aanmaningen gehad????
Gelukkig genoeg overwaarde en inmiddels wel een 2e hypotheek moeten nemen teneinde wat reserves aan te leggen.
In verband met de BKR registratie ging dit ook al niet van een leien dakje dus dexia maar weer gemaand om de BKR registratie ongedaan te maken.
Hierop tot op heden geen antwoord gehad.
Kortom toch maar eens kijken wie de langste adem heeft.
Hoewel ik bijna nooit reageer op topics op dit forum
lees ik alles met veel belangstelling en geef eenieder het advies om je "de kop niet moet laten gek maken" van wat er zoal op dit forum wordt gespuid.
Neem juridische hulp en lees vooral de inbreng van
o.a. een Sara en Maarten en L. Blok.
Hun inbreng heeft voor ervoor gezorgd dat ik weer in rustiger vaarwater ben beland en dat ik juridische hulp heb gezocht.
Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst
gr
Robert Jan
Is me dat schrikken!!!!!!!
Ik ben een eegaleaser en ik denk dat eegaleasers zowiezo een "betere" zaak hebben tegen dexia, maar toch.....
Gesterkt door mijn advocaat die ik inmiddels in de arm heb genomen en die ik mijn complete dossier heb overhandigd inclusief alle brieven die ik heb verstuurd waarvan ik de inhoud en teksten van dit forum heb gehaald (sara en l.blok)
ga ik zeker niet schikken.
Volgens mij advocaat is het verstandig om in mijn specifieke zaak geduld te hebben en af te wachten wat de stichting eegalease gaat bereiken.
Volgens mijn advocaat heb ik de wet achter mij staan inzake de gehele vernietigingsprocedure.
De volgende stap is echt aan dexia, wat ze ook anders beweren danwel dreigen.
Gisteren weer een antwoord van dexia gehad op mijn brief.
Toch typisch dat elke brief van hun begint met " Uw schrijven van dd. bevat voor ons geen nieuwe gezichtspunten,
derhalve houden wu u aan u verplichtingen bla, bla, bla.
Ik heb ze toch maar weer een brief teruggestuurd dat ze eens moeten ophouden met die standaard voorgedrukte brieven en mij een duidelijk, op mijn situatie toegspitst antwoord moeten geven danwel een gerechtelijke proceduren tegen mij (lees echtgenote) moeten startem als zij van mening zijn dat de vernieting niet rechtmatig is.
ben benieuwd.
Inmiddels een restchuld van € 23.000,00 per 1 mei jl.en per december loopt er nog een WVD af restchuld ongeveer
€ 9.000,00. Nog geen aanmaningen gehad????
Gelukkig genoeg overwaarde en inmiddels wel een 2e hypotheek moeten nemen teneinde wat reserves aan te leggen.
In verband met de BKR registratie ging dit ook al niet van een leien dakje dus dexia maar weer gemaand om de BKR registratie ongedaan te maken.
Hierop tot op heden geen antwoord gehad.
Kortom toch maar eens kijken wie de langste adem heeft.
Hoewel ik bijna nooit reageer op topics op dit forum
lees ik alles met veel belangstelling en geef eenieder het advies om je "de kop niet moet laten gek maken" van wat er zoal op dit forum wordt gespuid.
Neem juridische hulp en lees vooral de inbreng van
o.a. een Sara en Maarten en L. Blok.
Hun inbreng heeft voor ervoor gezorgd dat ik weer in rustiger vaarwater ben beland en dat ik juridische hulp heb gezocht.
Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst
gr
Robert Jan
-
Robert Jan
sorry voor de taalfouten en zinsconstructies.
gr
Robert Jan
gr
Robert Jan