AMSTERDAM, woensdag
De stille curator van het Vastgoed Mixfonds, aangesteld door beurswaakhond AFM, heeft een stokje gestoken voor een omstreden betaling van € 15 miljoen aan de beheerder van het fonds.
Dit heeft curator J. Brandse gisteren laten weten. De bewuste betaling had te maken met de voorgenomen afkoop of overname van de beheersovereenkomst. Deelnemers in het fonds, onder aanvoering van adviseur Frans Faas, bekritiseren de grond voor de betaling en de hoogte van het bedrag. Zij spreken van diefstal. Hun verdenking wordt versterkt door het feit dat de betrokken beheerder eigendom is van twee directeuren van adviesketen Wagner & Partners, welke klanten adviseerde om in het fonds te beleggen. Het mixfonds ligt al enkele maanden onder vuur wegens de zwaar tegenvallende waardeontwikkelig van het fonds en de daardoor ontstane financiële problemen van participanten. Sommigen belegden de overwaarde van hun woning in het fonds, ter demping voor een (te) hoge hypotheek. Door de waardedaling dreigen zij hun woning te moeten verkopen.
De Telegraaf 18-2-2004
Wagner en Spaar Select waren sponsor van NAC, JWvD en Wagner hebben hun tijd daar kennelijk goed benut met het uitwisselen van de nodige tips en trucs.
Goed dat dit soort "adviesketens" verdwijnen. Hoe sneller hoe beter.
Als ik het bovenstaande bericht leest, ben ik blij dat er een stokje voor gestoken is. Echter ik ben ook in het bezit van de aandelen van het Vastgoed Mixfonds, en zie dat mijn vermogen op dit moment ongeveer 28% gedaald is.
Ik ben in 2002 ingestapt na advies van Wagner en Partners, die vermeldde dat dit een goed fonds zou zijn, met een laag risico.
Kan iemand mij advies geven wat je op dit moment het beste kan doen kan doen?
Thanks for de info.
Wist niet dat Wagner zich ook met deze onfrisse praktijken bezig hield.Ga morgen ochtend meteen bellen en zeg per direct al mn verzekeringen daar op.
Met steeds meer gedupeerden kom ik tot de helaas wellicht gepaste opmerking dat we eigenlijk niemand meer kunnen vertrouwen.
We worden steeds wantrouwender(uiteraard tercht)en stllenb ons zelf steeds harder op.
Helaas maar de werkelijkheid gebied.
Van Wagner&Partners is al jaren bekend dat zij er nogal onfrisse praktijken op na houden.
Je sluit bij hen een overwaardehyptoheek > zij ontvangen afsluitprovisie.
Dat geld komt in een beleggingsdepot > zij incasseren doorloopprovisie over het bedrag dat daar opstaat.
Met dat geld ga je beleggen > zij incasseren provisie op elke beleggingshandeling.
Het fonds waarin je belegt is van Wagner&Partners > zij incasseren beheersprovisie.
Kortom, ze naaien je er 4 keer in en nu het Vastgoed Mix fonds geen donder meer waard is geven ze niet thuis.
Een familielid van een klant van één van mijn collega's heeft mijn collega's hulp ingeroepen om ze te helpen want haar man stond op het punt om zelfmoord te plegen.
Wagner&Partners zijn in wezen erger dan Dexia, maar gelukkig hebben ze veel minder klanten die gedupeerd kunnen worden.