LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat als ik de schuld niet betaal? (CBK-notering)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
matt

wat als ik de schuld niet betaal? (CBK-notering)

Ongelezen bericht door matt »

Mijn contract loopt 28 mei 2003 af en tenzij de AEX naar 500 stijgt, zit ik met een flinke schuld. Maar het op deze site veelgehoorde advies om die niet te betalen en met zijn allen Dexia de voet dwars te zetten, kan ik me helaas niet veroorloven. Ik moet nog een hypotheek verstrekken voor een nieuwe woning en met een aantekening bij het CBK in Tiel dat ik een wanbetaler ben, kan dat wel eens mis lopen. Dat risico kan ik niet lopen. Of krijg ik niet zo'n aantekening? Vraag: kunnen banken bij het CBK zien dat ik de schuld aan Dexia niet heb betaald? Weet iemand hierop het antwoord?

matt

Re: wat als ik de schuld niet betaal? (CBK-notering)

En als aanvulling op die vraag: wat gebeurt er als ik nu stop met het betalen van de maandelijkse termijnen, zoals hier ook wordt gesuggereerd? Wat voor gevolgen heeft dat voor mijn registratie bij het CBK? Bedankt alvast voor het meedenken.

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Sinds ik deze sites volg weet ik pas dat er bij het CBK
een registratie is. Dit is me door die gladde Legiojongens
nooit verteld. Als dit afgelopen is gebeurt me dit niet
meer.(Je hebt niks aan dit verhaal maar ik moet dit even kwijt)

BUD

Ongelezen bericht door BUD »

Matt,

Normaal gesproken krijg je als je je maandtermijnen niet betaald een achterstandscodering, dit is een vrij ernstige codering die er mede voor zorgt dat je geen lening of hypotheek meer kan krijgen aangezien je als "niet krediet waardig" wordt beschouwd.

Het lijkt mij niet verstandig om je maandtermijnen niet meer te betalen aangezien zo'n codering enkele jaren blijft staan!

Succes,
BUD

matt

Bud,

Bedankt voor je reactie. Ik heb overigens anderhalf jaar geleden door een fout van Legio drie maanden lang geen termijn betaalt (daarna in één keer ingehaald). Hopelijk heb ik daarvoor geen achterstandscodering gekregen.

Groet,
Matt

Gesloten